poniedziałek, 4 stycznia 2021

Wzloty i upadki czyli podsumowanie roku 2020!

 Witam serdecznie.


Rok 2020 jest już za nami i szczerze napisawszy jestem z tego bardzo szczęśliwa. Ten miniony rok był dla mnie okropny i zdaję sobie sprawę, iż dla większości z was on również nie był optymistyczny. Mam nadzieję, że ten 2021 rok będzie o wiele lepszy i przyniesie nam wiele więcej radości i o wiele więcej pozytywnych informacji. Chciałabym, aby postawione przez was i przeze mnie cele się spełniły i ten rok był jeszcze lepszy niż poprzedni. Tego wam moi kochani życzę z całego serduszka.


Ten 2020 rok obfitował w 52 książki i w wielu obejrzanych filmach i seriali, a przy tym powstały posty okołoksiążkowe. Zaliczyłam trzy wycieczki i zmieniłam kilka razy pracę przez tą nieszczęsną pandemie. Przy okazji miałam chwile załamania, ale i również radości. Powstała również notka na temat wspólnego czytania, czyli mojej akcji książkowej, która ma za każdym razem zachęcić was do przeczytania wspólnie jakieś wybranej lektury. 



Przeczytane książki będą przedstawiane losowo. 

52 pozycje z 2020 roku.
1. "Magonia" Maria Dahvana Headley
2. "Dziewczyna na miesiąc kwiecień, maj, czerwiec" Audrey Carlan
3. "Rodzina" Louise Jensen
4. "Kot, który spadł z nieba" Takashi Hiraide
5. "W domu" Harlan Coben
6. "Ring Girl" K. N. Haner
7. "Honor" Lene Wold
8. "O krok za daleko" Abbi Glines
9. "Jego babeczka" Penelope Bloom
10. "Córeczka" Kathryn Croft
11. "O chłopcu, który rysował potwory" Keith Donohue
12. "Papierowy Mag" Charlie N. Holmberg
13. "Zacznijmy od nowa" Abbi Glines
14. "Spróbujmy jeszcze raz" Abbi Glines
15. "Surogatka" Louise Jensen
16. "Prawda. Krótka historia wciskania kitu" Tom Phillips
17. "Jaskółki z Czarnobyla" Morgan Audic
18. "Lekarka więzienna" Dr Amanda Brown
19. "Pokój motyli" Lucinda Riley
20. "Tylko bądź przy mnie" Laura Kneidl
21. "Podróż Cilki" Heather Morris
22. "Kupiona i sprzedana" Megan Stephens
23. "Był sobie pies 2" W. Bruce Cameron
Razem: 23



Pozostałe, które czekają na moją ocenę:

1. "Pacjentka" Alex Michaelides  
2. "Nawet nie wiesz jak bardzo cię kocham" Sam McBratney  
3. "Zdradzona" Magdalena Krauze
4. "Pedant w kuchni" Julian Barnes
5. "Córeczka" Liliana Fabisińska
6. "Randka" Louise Jensen
7. "Malwina" Anna Szafrańska
8. "Harry Potter i Kamień Filozoficzny" J.K. Rowling
9. "Harry Potter i Komnata Tajemnic" J. K. Rowling
10. "Harry Potter i więzień Azkabanu" J. K. Rowling
11. "Behawiorysta" Remigiusz Mróz
12. "Pruskie baby" Małgorzata Starosta
13. "Jesteś za daleko" Abbi Glines
Polskich autorów razem: 5
Zagranicznych pisarzy razem: 8


Podsumowanie.!.
Jak można zauważyć ten rok bardziej obfitował w zagranicznych pisarzy, gdzie znalazło się, aż 31 tytułów. Jednakże śmiało mogę napisać, iż książek od rodaków nie było mało. W minionym roku przeczytałam 21 takich lektur.



Oprócz recenzji książek starałam się wam również stworzyć posty okołoksiążkowe. Takich notek powstało kilka, ale za to chętnie je czytaliście. Jedna z moich ulubionych notek, którą z przyjemnością się z wami dzieliłam to AKCJA CZYTANIE. Do tej pory jest to druga taka zabawa i mam nadzieję, że nie ostatnia. Oczywiście postaram się w tym roku sporządzić kolejną taką inicjatywę. Myślę, iż będzie to kolejny dobry pomysł. Tylko nie wiem jeszcze kiedy. Jednak z pewnością się o tym dowiecie prędzej czy później.

Kolejnym takim fajnym sposobem na przyciągnięciem waszej uwagi był post po tytułem CZY JESTEM UZALEŻNIONA OD KSIĄŻEK ?. Bardzo licznie komentowaliście ten post i mnie to bardzo uradowało. Z pewnością i w tym roku coś podobnego powstanie. 



Przejdźmy jednak do seriali, których w 2020 roku było naprawdę masa. Poczynając od tych, które zdążyłam obejrzeć już wiele lat temu, ale dalej je wspominam, czyli TOP 10 SERIALI, KTÓRYCH MI BRAKUJE, ale także przypomniałam wam o moim jednym z najukochańszych odcinkowców czyli DR HOUSE. No, ale najważniejsze to seriale, które zdążyłam poznać bliżej. 
Zrecenzowane:
"Nasza planeta"
"Młody papież"
"Proces w sprawie Gabriela Fernandeza"
Oprócz tego razem z mężem obejrzeliśmy "Gambit królowej", który jest tak bardzo oblegany przez dużą liczbę osób. Na ocenę tego serialu także przyjdzie pora w swoim czasie. Oprócz tego zaliczyłam również "Aaron Hernandez. W głowie mordercy" to krótkometrażowy serial na faktach. No i oczywiście nie mogło zabraknąć u mnie mini serialu "Niewiarygodne", który pochłonęłam praktycznie w jeden dzień.




Najbardziej jednak przekonał mnie wyciskacz łez, który pokazał jak bardzo dużo jest cierpienia i źle stworzonego prawa. "Cud w celi nr 7" to naprawdę wzruszający film, który serdecznie polecam. 



Bardzo serdecznie dziękuje za tak liczne odwiedziny w minionym roku i przede wszystkim za tak liczne komentowanie i obserwowanie mojego bloga. 




79 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawe podsumowanie. Zaczytanego 2021 roku. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podziwiam osoby, których pasją jest są właśnie książki i potrafią w ciągu rok, aż tyle przeczytać! U mnie chyba się to kończy na maks trzech książkach, hah.

    zofia-adam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ważna ilość, ale ważne, iż cokolwiek czytasz. ;)
      Serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  3. Liczba przeczytanych książek imponująca ;) Dla mnie rok 2020 nie był rewelacyjny ale nie był też tragiczny. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To i tak mało. W tamtym roku przeczytałam o dwie więcej. ;)
      Również życzę wszystkiego dobrego;)

      Usuń
  4. Bardzo podobało mi się to nasze wspólne czytanie. Mam nadzieję, że jeszcze ruszysz z podobną akcją w tym roku:D
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku! Pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że spodbala Ci się ta akcja. Już planuję powoli kolejną taką zabawę.
      Tobie również życzę wszystkiego dobrego. ;)

      Usuń
  5. Bardzo ciekawe podsumowanie. Gratuluję liczby przeczytanych książek.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  6. Posty okołoksiążkowe są świetne. Ciekawe podsumowanie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny, ksiązkowy wynik. Fajnie, że czytasz i polskich i zagranicznych autorów, dając każdemu szansę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam polskich autorów. Chociaż nie wszystkie są naprawdę godne polecenia.

      Usuń
  8. Podoba mi się Twoje podsumowanie. Gratuluję świetnego wyniku książkowego i czekam z niecierpliwością na Twoje kolejne recenzje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Już niebawem ruszam z kolejnymi postami. ;)

      Usuń
  9. Piękny wynik czytelniczy - brawo i oby tak dalej :-) Obiadek apetyczny :-) Pomyślności w nowym roku :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och dziękuję. Tobie również wszystkiego dobrego. ;)

      Usuń
  10. Fajne podsumowanie, dużo fajnych i znanych mi książek widzę;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj ♡
    Wspaniałe podsumowanie. Kawał dobrej roboty kochana, cudowny i bardzo inspirujący wpis :) Wspaniały wynik czytelniczy, nic tylko gratulować. Widać od razu że książki to twoja wielka pasja :) Życzę wszystkiego co najlepsze w nowym roku i niech się spełnią nasze oczekiwania :)
    2021 bądź dla nas dobry!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Sama jestem z siebie bardzo dumna, że pomimo nie najlepszego roku udało mi się tyle przeczytać.
      Tobie również życzę wszystkiego dobrego. :)

      Usuń
  12. Zaczytanego kolejnego roku życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Gratuluję dużej liczby przeczytanych książek. Oby 2021 rok przyniósł Ci nie tylko wiele kolejnych ciekawych lektur, lecz również filmów, mnóstwa sukcesów i spełnienia marzeń. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Tobie również życzę wiele pozytywnych chwil i wszystkiego dobrego.

      Usuń
  14. Gratuluję tak zaczytanego roku.
    Też oglądałam z mężem "Gambit królowej" i bardzo nam się podobał. "Cud w celi nr 7" oglądaliśmy kilka lat temu i w sumie chyba go sobie odświeżymy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Och ten serial jest naprawdę fenomenalny. Sama w szachy nie gram, ale zakochałam się w tym mini serialu.

      Usuń
  15. Cześć !
    Super wynik - gratulujemy !
    Widzę że mamy podobny gust, również przeczytałam Powódź, Pacjentkę, Córeczkę.
    Mam wiele pozycji w planach, które Ty już przeczytałaś :)
    Nasze podsumowanie jest na Instagramie, jakbyś chciała porównać książki to zapraszamy (profil: @lubietoczytamto) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo.
      Och jak ja się cieszę, że mamy podobny gust. ;)
      Chętnie wpadnę do was zobaczyć wasze podsumowanie.

      Usuń
  16. Wow ile przeczytanych pozycji!

    OdpowiedzUsuń
  17. Jestem pod wrażeniem liczby przeczytanych książek. Gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
  18. Wspaniały wynik. Oby 2021 rok był równie zaczytany.

    OdpowiedzUsuń
  19. Miejmy nadzieję, że to będzie lepszy rok ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja z kolei chętniej sięgałam po polskich autorów!

    OdpowiedzUsuń
  21. Gratuluję wyniku! U mnie początek roku 2020 wypadł lepiej niż końcówka. Przygniotły mnie trochę obowiązki :(
    Gambit w tracie oglądania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje ;) Gambit jest naprawdę rewelacyjny, a końcówka wymiata.

      Usuń
  22. Mamy za sobą podobną liczbę przeczytanych książek. ;) Z serialami i filmami było u mnie słabo, ale będę to nadrabiać. Życzę wszystkiego dobrego w nowym roku! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och no to super. No ja również mam zamiar jeszcze więcej obejrzeć w tym roku filmów i seriali. Tobie również wszystkiego dobrego.

      Usuń
  23. 2020 rok był dla mnie naprawdę koszmarny, głównie pod wzgledem zawodowym. Mam nadzieję, że 2021 będzie lepszy.
    Gratuluję Ci książkowych i serialowych wyników i życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och nie tylko dla Ciebie. Również mam taką nadzieję.
      I bardzo dziękuję i również życzę zaczytanego roku i przede wszystkim w zdrowiu.

      Usuń
  24. Dla mnie 2020, choć dziwny, był o dziwo okropnie udany, aż sama się dziwię. Twój wygląda bardzo solidnie wbrew pozorom, widzę tu sporo ciekawych rzeczy. Powodzenia w nowym roku :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może tak to wyglądać, ale cały ten rok praktycznie był okropny. Cały czas zmiany i zmiany, a przy tym siedzenie w domu itd.
      Tobie również udanego roku.

      Usuń
  25. Niezły wynik :D Ja postanowiłam, że w tym roku będę liczyć ile książek przeczytałam bo jestem tego ogromnie ciekawa :D Mój 2020 mimo, że myślałam, że był zły to był całkiem niezły, moje życie bardzo się zmieniło. Życzę Ci udanego roku 2021! <3
    weruczyta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje ;) Cieszę się, że u Ciebie wszystko się zmieniło i mam nadzieję, że na lepsze. Tobie również życzę udanego roku i powodzenia ;)

      Usuń
  26. Bardzo dobre podsumowanie zeszlego roku. Bardzo duzo przeczytalas i obejrzalas, wow. Serial Gambit krolowej niesamowicie mnie porwal. Lubie czasem pograc w szachy wiec bylam urzeczona. Swietna rola Dorocinskiego. Serial ogladnelam w dwie noce, nie moglam sie oderwac.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och dziękuje ci kochana. Nas również bardzo zaciekawił ten serial. Ja sama nie gram w szachy. Nie mam tyle cierpliwości. ;)
      Również pozdrawiam. ;)

      Usuń
  27. Bardzo mi przykro że musiałaś zmieniać pracę przez zarazę...
    A książek naprawdę duuuużo przeczytałaś 🙂
    Czekam na recenzje "Gambitu królowej " (serial cieszy się pozytywnymi opiniami)
    Harrego Pottera i "Pacjentki" 🙂
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i to niestety nie raz. Ciągłe zmiany i ciągle nowi ludzie niekiedy mnie już to przytłaczało wszystko. Cieszę się, że mam to już wszystko za sobą.
      Dziękuję sama się zdziwiłam, że aż tyle mi się udało przeczytać.
      Recenzja serialu już będzie nie długo.

      Usuń
  28. Wszystkiego najlepszego w 2021! Aby był spokojniejszy i łaskawszy dla nas wszystkich :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku :-) Fajne podsumowanie :-)

    OdpowiedzUsuń
  30. dla mnie ten rok nie był najgorszy. W kwestii pracy stabilnie, na zdrowie też nie mogłam narzekać, książkowo również dobrze ;) może tylko wakacje trochę się zmieniły przez pandemie, bo odwołane zostały dwa koncerty, na które miałam jechać :( ale terminy zostały przesunięte, więc może nie wszystko stracone? ;)
    Życzę kolejnych dobrych książek do recenzji i ciekawych seriali:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och cieszę się z tego niezmiernie. Myślę, że wszystko pójdzie po Twojej myśli i wybierzesz się na te koncerty ;)
      Życzę ci udanego roku.

      Usuń
  31. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku kochana!
    Ciekawe podsumowanie📚📖😀
    I ja mam sporo przeczytanych, wysłuchanych książek i obejrzanych filmów.
    Na blogu, co jakiś czas je recenzuję- zapraszam😉
    Pozdrawiam cieplutko🌼🤗

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo fajne podsumowanie! :) Ja z Twojej listy przeczytałam Kasację, Powódź, Surogatkę i Harrego Pottera.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och wielkie dzięki. No ja Harrego czytam po raz drugi. ;)

      Usuń
  33. Gratuluję tak owocnego roku pod względem czytelniczym. Mam nadzieję, że ten będzie dla Ciebie rónwie udany.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Również mam taka nadzieję. I mam nadzieję, że dla Ciebie także się okażę fascynujący.

      Usuń
  34. Podoba mi się twój blog i myślę, że będę tu częściej zaglądać :-)
    Mnie w zeszłym roku czytelniczym zapadły w pamięć takie lektury, jak "Znachor" T. Dołęgi-Mostowicza, "Muza" J. Burton czy "Kocie oko" M. Atwood.

    Serdecznie Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że Ci się podoba.
      Ja nie czytałam, żadnej z wymienionych, ale poczytam na ich temat. ;)

      Usuń
  35. Ładny wynik <3
    Przeczytałam podobną ilość książek

    OdpowiedzUsuń
  36. To jest chyba najbardziej przejrzyste podsumowanie, jakie miałam przyjemność zobaczyć <3

    OdpowiedzUsuń
  37. Super wynik, ja przeczytałam tylko 27 książek :( Ale za to w tym roku już 3 :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ważne ilość, ale jakość książek, a przed wszystkim, że czytasz cokolwiek.

      Usuń
  38. Wpadłam z rewizytą :)
    Z zainteresowaniem przeczytałam Twoja liste książek. Do polskich autorów na razie nie mam dostępu, ale może kiedyś w przysłości. Na liście zagranicznych znalazłam autora japońskiego, a więc coś dla mnie. Twoja recenzja zachęciła mnie do przeczytania - lubię zwłaszcza w japońskich filmach jak pozornie nic się nie dzieje, ale dzięki temu można oddać się różnym przemyśleniom.
    Wszystkiego dobrego w 2021 roku i wielu spotkań z ciekawymi książkami.

    OdpowiedzUsuń

Drogi gościu bardzo dziękuje za wyrażenie swojej opinii.
PAMIĘTAJ.!.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego pisania.!.