wtorek, 21 kwietnia 2020

Dr House serial, który podbił moje serce.

Wann kommt Dr. House Staffel 9 auf Amazon Prime Video? - Newsslash.com

Grupa lekarzy na czele z charyzmatycznym, acz aspołecznym doktorem House'em diagnozuje nietypowe choroby, niejednokrotnie ratując życie pacjentom.
House M.D. - galeria zdjęć - filmwebHouse M.D. - galeria zdjęć - filmweb

Gatunek: Dramat, Komedia
Ilość sezonów: 8


Serial dostał 2 nagrody Złoty Glob, 28 innych nagród i 68 nominacji

OPIS.


Doktor Gregory House (Hugh Laurie) ma kiepskie podejście do pacjentów. Najchętniej nie miałby go wcale - nie lubi rozmawiać z pacjentami i unika tego za wszelką cenę. Jest leniwy, brutalnie szczery, niegrzeczny i uzależniony od środków przeciwbólowych. Dr House jest równocześnie znakomitym, światowej klasy diagnostą. Jego niekonwencjonalne podejście, bezbłędny instynkt i potrzeba rozwiązywania najbardziej skomplikowanych zagadek medycznych sprawia, że skierowane do niego zostają przypadki, z którymi inni lekarze nie mogą sobie poradzić. Do pomocy Dr House dobrał sobie grupę młodych lekarzy: neurologa Erica Foremana (Omar Epps), immunologa Allison Cameron (Jennifer Morrison) i internistę Roberta Chase'a (Jesse Spencer), którym potrafi zlecić tak niekonwencjonalne zadania, jak nielegalne przeszukanie domu pacjenta.


House M.D. - galeria zdjęć - filmwebHouse M.D. - galeria zdjęć - filmweb

Moja opinia.

Zacznę od tego, iż ten serial obejrzałam już wielokrotnie i nigdy mi się nie znudzi. Jest to serial medyczny z wielką dawką humoru i niejednokrotnie razem z tymi lekarzami próbowałam dociec co stało się tym pacjentom. Jest to ekranizacja, która porwie Cię od pierwszych minut i nie wypuści ze swoich sideł, aż do ostatniego odcinka, po którym i tak będziesz czuć niedosyt. Jest to przede wszystkim świetna gra aktorska z bardzo dobrym wymyśleniem całej fabuły. Reżyser się naprawdę postarał i oprócz co odcinkowych nowych przypadków pozwolił również wkraść się w serca naszym aktorom i zobaczyć jak rozwija się u nich miłość lub inne cechy. Ciekawostką jest, że postać dr Gregory'ego House'a bazuje na Sherlocku Holmesie. Co ciekawe, Arthur Conan Doyle postać Holmesa stworzył w oparciu o swojego znajomego, poznanego podczas studiów medycznych dr Josepha Bella, który był lekarzem zajmującym się diagnostyką. A jeszcze lepszą ciekawostką jest historia kota w odcinku 18 x 05 "Here Kitty" jest oparta na prawdziwych wydarzeniach Oskara, który zamieszkiwał Dom Opieki Społecznej na Rhode Island. Kot "przewidział" śmierć 25 pacjentów i nigdy się nie pomylił. Czyż to nie jest imponujące? A to tylko namiastka tego fantastycznego serialu. Dlatego, też gorąco polecam każdemu, aby usiadł wygodnie przed telewizorem i włączył sobie Dr House.

Ocena 
★★★★★★★★★★/10


*wszystkie opisy i zdjęcia pochodzą z Filmweb.

18 komentarzy:

  1. Nie oglądałam jeszcze żadnego medycznego serialu, ale zachęciłaś mnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Oboje z moim tatą bardzo lubimy ten serial i oglądaliśmy go już wiele razy. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak, to fenomenalny serial. Ja, jako osoba, która seriali nie ogląda właściwie w ogóle, a filmy sporadycznie i to zawsze starannie dobrane wcześniej tytuły, ten oglądałam kilka lat temu maniakalnie, całymi seriami. Uwielbiam. A Hugh Laurie świetnie zagrał powierzoną mu rolę. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie oglądałam ani odcinka. Ogólnie to od kilku lat jestem totalnie do tylu z serialami i teraz na kwarantannie nadrabiam :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Widziałam kilka odcinków tego serialu. Trzeba przyznać, że są wciągające.

    OdpowiedzUsuń
  6. Obejrzałam do 4 sezonu (a może 5?), a potem House zaczął mnie nudzić, więc odpuściłam. Zamierzam wrócić i dokończyć serial, ale w dalekiej przyszłości. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. House juz dawno przerobiony razem z jego ciętą ripostą i dziwactwami ... :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubiłam początkowe sezony Housa, niestety późniejsze jak dla mnie były już ciągnięte na siłę. Ale trzeba przyznać, że ten serial zrobił ogromną furorę i był na ustach chyba wszystkich w swoim czasie. Czasami widzę powtórki puszczane gdzieś w tv i wtedy z doskoku sobie obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mój ukochany serial <3 Wciągnęłam go na maksa szybko, a sama postać House'a to zdecydowanie jeden z najciekawszych serialowych bohaterów! Do tego jego przyjaźń z Willsonem wspaniała :D

    OdpowiedzUsuń
  10. House jest świetny. Raz na jakiś czas lubię sobie włączyć serial od pierwszego sezonu i oglądać do ostatniego.
    Teraz oglądam "Kości", bo wydaje mi się dość podobny, choć tematyka i postaci trochę inne.

    OdpowiedzUsuń
  11. Znam tylko ze słyszenia, nie oglądałam nigdy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja go jeszcze nigdy nie oglądałam ,ale wiele pozytywnych opinii o nim słyszałam (i czytałam )☺
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  13. Oglądałam, znam film i polecam każdemu:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę konieczne nadrobić, bo jak dotąd widziałam tylko kilka wybiórczych odcinków ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Oglądałam. OBejrzałam wszytko :) Dwa ostatnie sezony trochę mnie nudziły... House w więzieniu, w psychiatryku... oj nie ale te początki wciągnęły :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak ja kocham ten serial, pierwszy raz oglądałam go będąc jeszcze w gimnazjum. Codziennie wieczorami pochłaniałam kolejne odcinki. Aż chce się powiedzieć "kiedyś to było" :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Oglądałam go w gimnazjum i byłam zachwycona. Do dzisiaj dobrze go wspominam! To bardzo fajna seria - kiedyś znowu muszę sobie ją odświeżyć!

    OdpowiedzUsuń

Drogi gościu bardzo dziękuje za wyrażenie swojej opinii.
PAMIĘTAJ.!.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego pisania.!.