wtorek, 10 marca 2020

Młody Papież.

"Młody Papież"

Lenny Belardo przyjmuje imię Piusa XIII i zostaje pierwszym amerykańskim papieżem w historii kościoła.


Gatunek: Dramat, Komedia


O czym ?

Lenny Belardo, który przyjął imię Piusa XIII jest pierwszym amerykańskim papieżem w historii Kościoła. Wszystko wskazuje na to, że wybór tego młodego, ujmującego biskupa na Ojca Świętego jest efektem skutecznej strategii medialnej, jaką przyjęło Kolegium Kardynalskie. Ale pozory mogą mylić. A tym bardziej w miejscu i pomiędzy ludźmi, dla których wielka tajemnica wiary jest życiowym drogowskazem. Tym miejscem jest Watykan, a ci ludzie to hierarchowie Kościoła. A Pius XIII wydaje się być pośród nich najbardziej tajemniczy i pełen sprzeczności. Przebiegły i jednocześnie naiwny, ironiczny i pedantyczny, tradycyjny i nowatorski, wątpiący i pewny siebie, melancholijny i bezwzględny Pius XIII doświadcza człowieczej samotności, by odnaleźć Boga, którego mógłby dać ludziom. I sobie samemu.





Moja opinia

Zacznę od tego, iż ten serial całkiem przypadkowo zauważyłam jak przecykiwałam kanały w telewizorze. I tak jakoś postanowiłam sprawdzić co tym razem HBO serwuje. I pierwsze co mi się rzuciło w oczy to bardzo oryginalna i intrygująca rozbiegówka. Jest ona tajemnicza, a zarazem zabawna. Całkiem inna niż bym się spodziewała po tytule tego serialu. I to sprawiło, iż pozostałam przy nim na dłużej. Lecz nie tylko ten element jest bardzo ciekawie stworzony, ale przede wszystkim gra aktorska Jude Law (Lenny Belardo) i mniej znanego mi Silvio Orlando (Kardynał Angelo Voiello) sprawia, że ten serial chce się oglądać z ogromną chęcią. Jest on oryginalny, a przede wszystkim w nietypowy sposób ukazujący życie papieża i reszty duchownych. Zawiera on tylko jeden sezon, ale i w nim doznamy wielu emocji.
 Z pewnością nie jest ten serial polecany dla osób zbyt religijnych, ponieważ reżyser pokazuje całkiem odmienny pogląd.


Ocena:

★★★★★★★★★★


Wszystkie opisy i zdjęcia są pobrane z filmweb.pl


A czy wy już oglądaliście ten serial ? A może macie go w planach ?
Koniecznie dajcie znać.

30 komentarzy:

  1. " ponieważ reżyser pokazuje całkiem odmienny pogląd." mniebardziej ciekawi jak bardzo odbiega od faktów

    OdpowiedzUsuń
  2. I czy mocno mija się to z prawdą bo o serialu słyszałam ale nie poczulam chęci aby z nim pozostać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten serial moim zdaniem jest bardziej zrobiony pod komedie.

      Usuń
    2. Czyli fabularyzowany - inspirowany postacią papieża, czy papież jest tylko "bohaterem"

      Usuń
  3. Szczerze nie oglądałam i nie miałam w planach, ale teraz się zastanawiam. Co prawda nie mam HBO GO ale od czego są internety ^.^

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie oglądałam tego serialu i raczej się nie skuszę. To nie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  5. O serialu słyszałam, ale jakoś nie czuję ochoty, żeby go obejrzeć. 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie oglądałam i przez brak czasu raczej nie obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie oglądałam tego serialu, ale chętnie bym to zrobiła 😉

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam o tym serialu, ale go nie oglądałam. Czas nadrobić tą zaległość. :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Słyszałam o serialu i od jakiegoś czasu próbuje się do niego zabrać. Zwłaszcza, że jestem ciekawa Juda Law.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Pierwszy raz słyszę o tym serialu ,ale chętnie go obejrzę ☺
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  11. Słyszalam o tym serialu już nie raz, ale nie zebrałam się, żeby ją obejrzeć. Może jeszcze to rozważę.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo lubię reżysera tego serialu, szczególnie jego film „Wielkie piękno”. Idealnie żongluje współczesnością w połączeniu z monumentami tradycyjnymi (w przypadku filmu: zabytki Rzymu, a w tle mocna muzyka). Wydaje mi się, że tutaj jest podobnie i chętnie obejrzę. Szczególnie dla Jude Law w obsadzie :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Czasami dobrze jest się odrealnić
    Ostatecznie o kościół to nie średniowiecze

    OdpowiedzUsuń
  14. Normalnie chyba bym go olała ale Twoja opinia nawet mnie skusiła. Szkoda tylko, że HBO nie mam :(

    OdpowiedzUsuń
  15. Raczej nie obejrzę. Aczkolwiek doceniam Juda Law jako aktora.

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzięki za przypomnienie o tym serialu - muszę go w końcu zobaczyć:)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Już dawno temu widziałam jakieś kilka odcinków i od miesiąca mam chyba ochotę na powrót :D Ale nie wiem, jak to z tym wyjdzie XD

    OdpowiedzUsuń
  18. Słyszałam o tym serialu, jednakże nie mam go w planach oglądać.
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie słyszałam o tym serialu. W wolnej chwili chętnie obejrzę. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie znam, ale chętnie poznam. Przede wszystkim ze względu na nazwiska z plakatu :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie oglądałam i raczej się na niego nie skuszę ☺

    OdpowiedzUsuń
  22. Jest drugi sezon, ale pod inną nazwą - "Nowy papież". Na razie widziałam tylko pierwszy, też bardzo mi się podobał.

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo mi się podoba kreacja Jude a w tym serialu. Był rewelacyjny. Uwielbiam tego aktora. Chwilami nieźle się uśmiałam. Myślę że fabuła aż tak bardzo nie odbiega od prawdy o Kościele. Ja zawsze oddzielam Kościół od wiary w Boga, te dwie rzeczy nigdy nie idą w parze.

    OdpowiedzUsuń
  24. O, zrecenzowałaś jeden z moich ulubionych seriali :) Bardzo mi się podobał, a Jude Law... to klasa sama w sobie :) Jest idealny w tej roli. Ostatnio wyszedł drugi sezon nazwany "Nowy Papież". Gorszy od pierwszego, ale warto go obejrzeć dla kreacji aktorskiej Malkovicha. No i Jude też tam się pojawia :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi gościu bardzo dziękuje za wyrażenie swojej opinii.
PAMIĘTAJ.!.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego pisania.!.