wtorek, 13 października 2020

Pokój motyli. Historia pełna tajemnicy.

 



OPIS.

Piękna i nostalgiczna saga rodzinna autorki cyklu "Siedem Sióstr", pełna dramatycznych sekretów z przeszłości.

Jej akcja rozgrywa się w malowniczym nadmorskim miasteczku Southwold.

Posy Montague wkrótce skończy siedemdziesiąt lat. Wciąż mieszka w rodzinnym domu w malowniczym Suffolk, gdzie spędziła idylliczne dzieciństwo, łapiąc motyle z ukochanym ojcem, i gdzie wychowała własne dzieci. Choć z posiadłością wiążą ją cenne wspomnienia, choć ogród, który sama założyła i o który dbała przez ćwierć wieku, rozkwita jak nigdy dotąd, Posy wie, że będzie musiała podjąć trudną decyzję i sprzedać podupadające domostwo.

Freddie, jej pierwsza miłość, człowiek, który pięćdziesiąt lat temu złamał jej serce i porzucił, wyłania się z przeszłości niczym duch. Posy nie jest na to gotowa – zmaga się z finansowymi kłopotami swojego starszego syna, Sama, i z nieoczekiwanym powrotem młodszego syna, Nicka. Nie może zaufać dawnemu ukochanemu. Wkrótce okaże się, że Freddie i jej rodzinny dom skrywają mroczną tajemnicę…

Poruszająca historia o miłości, stracie i szansie na nowy początek autorstwa Lucindy Riley, której cykl powieściowy "Siedem Sióstr", pokochały czytelniczki na całym świecie.

 

źródło opisu: https://www.wydawnictwoalbatros.com/ksiazki/pokoj-motyli/





"Pokój motyli" znalazł się na moim czytniku ze względu na okładkę, bo o autorce nie miałam okazji szybciej usłyszeć. Pomimo tego postanowiłam dać szansę jej powieści. Z opisu wynika, iż to nie będzie lekka historia, a pełna nadziei i tajemnic. Lecz czy tak naprawdę jest ? Mam nadzieję, iż dalsza opinia pomoże wam sprecyzować się czy po nią sięgnąć.



"Pokój motyli" to przede wszystkim interesująco wciągający początek o niezwykłej rodzinie. Opowiadanej z perspektywy małej dziewczynki, która nie do końca rozumiała świat. Jednakże pilnie się ucząca i zakochana w motylach po ojcu starała się stawiać czoło przeciwnością. Lecz to nie uchroniło jej przed strata najważniejszego członka rodziny. A to dopiero wstępne zarysy historii opisywanych przez autorkę...

A zresztą przecież nikt nie jest winien temu, że urodził się taki, a nie inny. Ludzie powinni móc być tym, kim są, bez względu na przepisy, nie myślisz?

Ta wielowątkowa przygoda idealnie wciąga nas w świat wykreowany przez autorkę. Barwne postacie i realistyczne podejście do opisywanych miejsc sprawiają zachwyt, a przy tym chęć czytania.
 Każda postać występująca w tej książce jest idealnie dopasowana do sytuacji. Przez to m
iarowo poznajemy każdego z bohaterów, który ma naprawdę wszelakie cechy i swoje prywatne problemy. A główna bohaterka Posy to kobieta silna, a przy tym przyjaźnie nastawiona do świata. To właśnie ona niczego nieświadoma kroczy na przód przez swoje kolejne lata życia. A tajemnica skrywana przed nią przez lata powoli odnajduje światło dzienne...

Pamiętaj, jesteś tylko jedną z miliardów mrówek wędrujących po ziemi, walczących o przetrwanie.

To przede wszystkim lektura opisywana w dwóch czasach, w których poznajemy świat Posy od małej dziewczynki, aż po czas teraźniejszy, gdzie jest już matką i babcią  dwóch synów. I pomimo tego, iż jest to grube tomiszcze bez problemu poradzi sobie z nią każdy pochłaniacz kartek, który przede wszystkim lubuje się w opasłych opisach.

Coś, co jednemu wydaje się śmieciem, dla kogoś innego może być cenne jak złoto.


A akcja w każdym rozdziale nawiązuje do głównego problemu. Przez to te pozycje czyta się naprawdę szybko, a zarazem można  delektować się nią. 
Do tego przy każdej zmianie czasu znajdziemy ilustracje przepięknych motyli w raz z podpisem. Jest to ciekawy i oryginalny pomysł na wzbudzenie u czytelnika wyobraźni. 


Jest tajemnicza, a zarazem opisuję wrażliwość głównej bohaterki. To przede wszystkim taka typowo miarowym tempem pisana książka o życiu pewnej starszej pani i jej najbliższych. Nic innego tylko zaparzyć sobie ciepłą herbatę i czytać.
7/10


 

25 komentarzy:

  1. Autorkę znam, ale nie czytałam jej książek, ta już czeka na mojej półce, aż ją przeczytam. Mam nadzieję, że przypadnie mi do gustu.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię, gdy akcja dzieje się w kilku planach czasowych. Interesująca lektura.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam tą książkę u siebie na półce i kiedyś po nią sięgnę. Liczę na to, że mi się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam dawno tej autorki "Dom na klifie". Podobała mi się ta książka. Może uda mi się kiedyś i do tej dotrzeć 😉

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśli będę mieć okazję, zapewne przeczytam, ale bez specjalnych poszukiwań. Czytałam tylko jedną książkę tej autorki (którąś z części serii o siostrach, chyba o siostrze cienia) i podobała mi się, ale żadnego wow nie miałam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Z początku myślałam, ze to książka nie dla mnie ale jednak mnie zaciekawiła :) może się skuszę na nią do jesiennej herbatki ;p

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, że dam się namówić na lekturę tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Opisałaś ją tak, że mimo iż nie czytam takich książek zbyt często, to po tę pozycję bym sięgnęła :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dla mnie zdarzyło sie czytać ostatnio "Dziewczyna z Neapolu" Bardzo mi sie spodobała, wiec też skuszę sie na Twoją książkę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam jeszcze twórczości tej autorki, ale bardzo jestem jej ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudowna, z resztą jak wszystkie tej autorki ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie znam jeszcze twórczości tej autorki, ale mam w planach przeczytanie jej książek. Tak się składa, że mam ją już na półce.

    OdpowiedzUsuń
  13. Myślę, że spodobałaby mi się ta książka, lubię takie poruszające historie ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Słyszałam o książce najróżniejsze opinie. Od tych pochlebnych do krytycznych. Sama jeszcze nie zdecydowałam, choć zachęcasz. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Może kiedyś sięgnę 😊
    50% mnie nie wyrywa się a 50% chce przeczytać tą książkę 😊
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudowna powieść. Do tego tak pięknie napisana :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Tyle dobrego czytam o tej autorce, ze az mi wstyd, ze jeszcze jej nie poznalam. Ale najpierw zabiorę się za cykl o siostrach.

    OdpowiedzUsuń
  18. Skoro jest w tym jakaś tajemnica, to zdecydowanie propozycja dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  19. Autorki też nie znam, ale chyba spodobałaby mi się ta książka :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kocham wszystkie książki tej autorki, a ta była zdecydowanie jedną z tych najlepszych <3 :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Książka musi wylądować w moich rękach

    OdpowiedzUsuń

Drogi gościu bardzo dziękuje za wyrażenie swojej opinii.
PAMIĘTAJ.!.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego pisania.!.