niedziela, 29 marca 2020

Śmierć chłopca.


Znalezione obrazy dla zapytania: procesy w sprawie gabriela fernandeza filmweb

Po brutalnym morderstwie chłopca rozpoczyna się proces jego opiekunów i pracowników społecznych. Rodzą się pytania o systemową ochronę dzieci narażonych na przemoc.

The Trials of Gabriel Fernandez - galeria zdjęć - filmweb

Gatunek:
Dokumentalny

O czym ?

W roku 2013 ośmioletni Gabriel Fernandez zmarł wskutek długotrwałego okrutnego traktowania przez swoją matkę i jej partnera. W następstwie tej tragedii mieszkańcy hrabstwa Los Angeles zażądali sprawiedliwości i wskazania winnych. Ten sześcioodcinkowy serial dokumentalny nagrodzonego Briana Knappenbergera ("Ani słowa: Bitwa o wolność prasy") opowiada o procesie sprawców oraz pozwala przyjrzeć się działaniu rządowego systemu, który nie zdołał ochronić Gabriela pomimo licznych sygnałów ostrzegawczych i doniesień o powadze sytuacji. Serial "Procesy w sprawie Gabriela Fernandeza" służy więc zarówno przybliżeniu widzom historii poruszającej sprawy, jak i zwróceniu uwagi na konieczność zrewolucjonizowania mechanizmów służących ochronie dzieci zagrożonych przemocą.



Moja ocena.

The Trials of Gabriel Fernandez - galeria zdjęć - filmweb


Jest to serial, który poleciła mi moja sąsiadką. Jest to miniserial, który ją tak poruszył, że i ja postanowiłam go obejrzeć. Ekranizacja, która ukazuje tak wiele błędów w systemie, że aż doszło do śmierci małego chłopca. Historia, która wydarzyła się naprawdę tak wiele oddaje emocji, iż nie potrafiłam się nadziwić jak rodzic może doprowadzić do śmierci swojego dziecka. Straszne i przerażające są fakty, które są opisane w tym serialu. Jest on z całą pewnością kierowany do osób z mocnymi nerwami, ponieważ znajdują się w nim zdjęcia, które pokazują całą prawdę i nie tylko. Możemy w nim znaleźć całą dokumentację i powolny opis całego procesu. Tak powolny, iż momentami naprawdę przynudzał. Miałam wrażenie, że można było ten miniserial stworzyć o kilka odcinków krótszy.

Proces w sprawie Gabriela Fernandeza netflix

Chociaż szkoda, że nie do końca został wykorzystany potencjał to i tak stworzenie go wymagało naprawdę wiele poświęceń. Jednakże za dużo w nim było zapychaczy. Lecz są i bardzo dobre momenty. Między innymi na wielki plus trzeba z pewnością zwrócić uwagę na wypowiedzi ławników i osadzone zdjęcia. No i przede wszystkim ostatni odcinek, który ukazuję prawdę.



Na pytanie czy polecam odpowiem jednoznacznie TAK. Chociaż przypominam, iż trzeba mieć mocne nerwy. Mimo swoich wad serial ten wciąga i ta historia naprawdę na długo pozostanie w moim sercu.

Moja ocena.
★★★★★★★★⭐⭐

elafotosmart

Zdjęcia i opisy pochodzą ze strony filmweb.pl

24 komentarze:

  1. W obecnej sytuacji chyba nie jestem gotowa na oglądanie tego rodzaju dokumentu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mocna książka , lubię książki na faktach .

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam o tej historii...
    Nie wiem czy dam radę, ale spróbuję obejrzeć ten seria.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również nie i nie mam ochoty jej poznawać... wolę coś lżejszego

      Usuń
  4. Ja jednak nie obejrzę- po prostu wydaje mi się że ten serial byłby dla mnie za ciężki,mimo że lubię taką tematykę to jednak oglądanie o przemocy dzieci to dla mnie za dużo
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  5. Boże, ja nie mogę oglądać takich rzeczy bo potem śnią mi się po nocach. Człowiek jest tak okrutny... jak można znęcać się nad małym dzieckiem. Nigdy tego nie zrozumiem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię czytać i oglądać takie historie, chociaż ze względu na moją hiperwrażliwość po prostu wiem, że bez chusteczek się nie obejdzie. Mimo to fajnie, że takie sytuacje są przedstawiane. Z chęcia bym zobaczyła ten serial, aczkolwiek na chwilę obecną wolę bardziej humorystyczne seriale i filmy, ze wzglądu na aktualną sytuacje w kraju. :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciężki temat choć ciekawy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję, to nie na moje nerwy. Miałabym ochotę złapać za siekierę i porąbać ojczyma i matkę tego chłopca. Musiałabym potem z 5 litrów melisy wypić...

    OdpowiedzUsuń
  9. I ja nie jestem gotowa, na taki brutalny w swym odzewie- film!
    Zdrowia życzę póki co i spokoju, pogody ducha na ten trudny czas:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie dla mnie, ale dlatego, że sama posiadam dziecko i nie umiem oglądać ani czytać takich rzeczy. Za bardzo to przeżywam. Straszne... Smutne.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie jestem w stanie czytać tego. Najgorsze że takie wydarzenia nic nie wnoszą i pewnie teraz kolejne dziecko gdzieś cierpi. Jestem matką i nie jestem w stanie czytać żadnej książki o złym traktowaniu dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  12. oj chyba w obecnej i tak już wystarczająco przygnębiającej atmosferze odpuszczę

    OdpowiedzUsuń
  13. Teraz nie jestem w nastroju na takie tematy, jeszcze żeby to było wymyślone, ale skoro jest na faktach to tym bardziej nie dam rady.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie znam tej historii, aczkolwiek wolę teraz coś lżejszego tematycznie np. jakiś romans lub przyjemną komedię.

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie wiem czy jestem gotowa na takie mocne wrażenia w tej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Krzywda dziecka zawsze porusza

    OdpowiedzUsuń
  17. Dla mnie takie seriale czy dokumenty są bardzo poruszające. Nie wiem czy obejrzę, może kiedyś sprawdzę czy dam radę obejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  18. Lubie dokumentalne książki czy filmy, ale nie wiem czy chciałabym obejrzeć coś takiego.. Musi być naprawdę mocne.. sprawdzę zwiastuny, urywki tego i wtedy sama zdecyduje czy oglądać czy nie :x

    OdpowiedzUsuń
  19. Takie historie zawsze mną wstrząsają i nie umiem potem normalnie funkcjonować.
    Pozdrawiam,
    Zaczytana Wiedźma.

    OdpowiedzUsuń
  20. To może być bardzo ciekawe. Jednak że to śmierć chłopca chyba nie byłabym w stanie ani obejrzeć ani przeczytać takiego typu historii.

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie wiem, czy podołam, już zdjęcie z wymienionymi obrażeniami tak mną wstrząsnęło, że ryczę...😭
    Zapytam męża, jak się zgodzi być moją podporą, spróbuje, ale nie wróżę sukcesu.

    OdpowiedzUsuń

Drogi gościu bardzo dziękuje za wyrażenie swojej opinii.
PAMIĘTAJ.!.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego pisania.!.