czwartek, 21 maja 2020

Przeżyjmy to jeszcze raz. Top 10 seriali, których mi brakuje.




Dzień dobry kochani.

Od paru dni chodził za mną pomysł na stworzenie listy seriali, które kiedyś były na topie, a dzisiaj nie są, aż tak promowane. Chociaż moim zdaniem powinny wrócić na ekrany naszych telewizorów. 



Tym razem przygotowałam dla was listę POLSKICH SERIALI, których mi brakuje. Mam do nich ogromny sentyment. I tym bardziej mam nadzieję, że razem powspominamy stare dobre czasy.

Serdecznie zapraszam.


To się oglądało!


OPIS.

Helena Trojańska (Anna Guzik) właśnie się rozwiodła. Energiczna matka niesfornej trójki - Kacpra, Neli i Jasia - rozpoczyna nowe życie. Na początek podejmuje pracę w elektrociepłowni. Pomimo nieudanego małżeństwa i licznych problemów z dziećmi Hela jest optymistką. Cały czas pomagają jej przyjaciele, koledzy z pracy oraz sąsiedzi, Edyta (Agata Kulesza-Figurska ) i Rysiek (Piotr Gąsowski).





OPIS.

Graczykowie to przeciętna polska rodzina. Głowa rodziny, Wiesław jest sleepingowym w PKP. Jego żona, Jadwiga zajmuje się domem. Mają trójkę dzieci. Bez przerwy nawiedza ich sąsiad Buła lub mama Jagwigi.





OPIS.

Serial opowiada o lokatorach domu na obrzeżach miasta. Są nimi państwo Bogaccy: Helena i Stanisław - małżeństwo z dużym stażem; oraz trójka młodszych mieszkańców: dwie dziewczyny - Zuzia i Krysia oraz Jacek. Ich losy splatają się i tym samym doprowadzają do wielu zabawnych pomyłek i zdarzeń. Ten popularny serial kręcony jest już od wielu lat i na przestrzeni wielu odcinków pojawiają się ciągle to nowi aktorzy, niektórzy epizodycznie, a inni na stałe - tak jak chociażby Michał Milowicz, Małgorzata Lewińska i Andrzej Kopiczyński. Pomysł na serial został zaczerpnięty z licencji amerykańskiej.







OPIS.

Serial ,,Daleko od noszy" to satyryczna opowieść o losach typowego miejskiego szpitala w Polsce. W murach placówki odbywają się rzeczy zaskakujące, dziwne, ale tym samym bardzo śmieszne. Postępowanie doktora Łubicza pokazuje nieco ironicznie jak w dzisiejszych czasach ważne jest wysokie stanowisko.





OPIS.

Dom Mody Febo&Dobrzański ogłasza konkurs na sekretarkę. Jedną z kandydatek jest nieśmiała Urszula Cieplak (Julia Kamińska) - absolwentka ekonomii na SGH. I to właśnie ona, szara myszka w okularach, dostaje tę posadę. Pojawienie się dziewczyny w okularach z grubymi oprawkami i aparatem ortodontycznym na zębach zaskakuje ludzi w firmie. Tu liczy się piękna twarz, nienaganna sylwetka, szałowe ciuchy i starannie wymodelowana fryzura. Ula denerwuje zwłaszcza Paulinę Febo (Maja Hirsch), narzeczoną szefa Cieplakowej - Marka Dobrzańskiego (Filip Bobek). Febo uważa, że sekrekarka to wyglądzie Kopciuszka nie jest dobrą wizytówką firmy, dlatego też umieszcza Ulę w jednym pokoju z Violą Kubasińską (Małgorzata Socha), która niczym agent wywiadu będzie informować Febo o każdym kroku dziewczyny. Intrygi nie są też obce bratu Pauliny - Aleksowi (Mariusz Zaniewski), który dąży do przejęcia całej władzy w filmie. Młodemu Febo nie jest też w smak związek siostry z Markiem, na którego coraz cieplej z kolei patrzy Ula. Młody dyrektor z początku nie zauważa tego, ale w miarę upływu czasu dostrzega w niej niezwykłe talenty..





OPIS.

Gdy 30-letnia Frania Maj ( Agnieszka Dygant ) traci pracę w salonie sukien ślubnych trafia do domu zamożnego producenta filmowego Maksymiliana Skalskiego ( Tomasz Kot ), który wynajmuje ją jako nianię do opieki nad swoimi dziećmi. Jednak pan domu nie spodziewał się, że energiczna Panna Frania na zawsze odmieni jego życie...





OPIS.

Czteroosobowa rodzina Kwiatkowskich postanawia zaadoptować kolegę swojego syna Filipa, który jest sierotą. Jacek (głowa rodziny) przywozi jednak z domu dziecka troje dzieci. Oprócz Romka, przywozi Elizę i Zosię. W każdym odcinku siedmioosobowa rodzinka musi zmierzyć się z różnymi problemami, które często nie łatwo rozwiązać.



TOP 3 !




OPIS.

Motorniczy tramwaju Karol Krawczyk (Cezary Żak) i pracujący w miejskiej kanalizacji Tadeusz Norek (Artur Barciś), szczerze wierzą, że wszystko co najlepsze mają ciągle przed sobą. Mimo kłopotów są nieuleczalnymi optymistami. Nie ustają w poszukiwaniu sposobów na zarobienie fortuny, co prowadzi do różnych perypetii. Obaj są infantylni, lekko nierozgarnięci, niezamożni lecz uczciwi. Ich żony: Alina Krawczyk (Agnieszka Pilaszewska / Katarzyna Żak) i Danuta Norek (Dorota Chotecka) wprawdzie twardo stąpają po ziemi, ale nie są w stanie powstrzymać mężów przed kolejnymi szaleństwami. Karol mimo przeciwności stara się realizować swoje różne "genialne pomysły"






OPIS.

Jest to opowieść o grupie przyjaciół a klasy II B. Konieczko to typ intelektualisty, który wiąże przyszłość z karierą naukową. Maslana widzi sens życia w posiadaniu pieniędzy. Anusiak kieruje się prostymi zasadami. Czesio zaś jest życzliwym zombie. Łączy ich chęć objęcia władzy nad światem. Każdy chłopiec ma inny pomysł na to jak ją zdobyć. Najwięcej kłopotów sprawia im nauczycielka, pani Frał. Jest starą panną i chciałaby, żeby wszystkie dzieci były grzeczne i uśmiechnięte.





OPIS.

Serial opowiada o grupie policjantów, pracujących w położonym na peryferiach miasta trzynastym posterunku. W skład załogi tytułowego posterunku wchodzą: komendant Władysław Słoik (Marek Perepeczko) - miłośnik cygar oraz swojego psa Pershinga. Policjantka Zofia (Ewa Szykulska)- romansująca z komendantem i we wszystkim znakomicie poinformowana. Zwariowany i pełen pomysłów posterunkowy Cezary Cezary (Cezary Pazura). Posterunkowa Kasia (Aleksandra Woźniak)- skrupulatna i szalenie zakochana w Cezarym. Arnie (Piotr Zelt) - wielki fan Arnolda Schwarzeneggera, nie grzeszący inteligencją i zawsze gotowy do działania. Niedowidzący Stępień (Marek Walczewski) - mający problem z alkoholem i żoną. Posterunkowy Luksus (Paweł Burczyk) - pragnący zrobić wrażenie na wszystkich, a w szczególności kobietach. Częstym gościem komisariatu jest prostytutka Jola (Dorota Chotecka), pierwsza miłość Cezarego oraz jego młodsza siostra Agnieszka (Agnieszka Włodarczyk). 13 posterunek to miejsce gdzie zdarzyć się może wszystko. Na szczęście policjanci potrafią poradzić sobie ze wszystkim. Problemu nie są dla nich nawet pracownicy wydziału wewnętrznego inspektor Kot (Andrzej Niemirski) i inspektor Pierzchała (Barbara Burska)






A jakie wam seriale utkwiły w głowie?
Koniecznie dajcie znać w komentarzu.

29 komentarzy:

  1. Wszystkie znane i lubiane przeze mnie seriale. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie "Miodowe lata" byłyby na pierwszym miejscu, jaka tam była chemia między aktorami! Chętnie obejrzałabym dalsze losy Tadzia i Karolka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiele z tych seriali oczywiście znam i kojarzę. Najbardziej tęsknię za "Rodziną zastępczą"... Ale bez Gabrielu Kownackiej to nie to samo...

    OdpowiedzUsuń
  4. Rodzina zastępcza była super serialem. Taka familijna produkcja.

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślałam, że większości seriali nie będę kojarzyła. Okazało się, że tylko dwóch nie znam. Najbardziej szkoda i brakuje mi ,,Rodziny zastępczej" Moje wspomnienie tej serii może być lekko zakrzywione, ale był to ciekawy i wartościowy serial.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  6. Każdy z tych seriali znam i pamiętam 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Toż to znane i kochane seriale! Też mi ich czasem brakuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lokatarzy, brzydula, niania, miodowe lata to piekne wspomnienie dawnych czasow.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pamietam te seriale :) najbardziej lubiłam rodzine zastępczą i daleko od noszy :) Graczyków i lokatorów tez uwielbiałam ;p

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam "Brzydulę", "Nianię" i "13 posterunek" - nie jestem w stanie zliczyć, ile razy je oglądałam. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. "Niania " "Miodowe Lata " - uwielbiam te seriale ,mogę je oglądać cały czas 😉
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  12. Tylko "BrzydUli" nie oglądałam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. W ciąży obejrzalam cala Nianie Franię

    OdpowiedzUsuń
  14. Najbardziej lubiłam Brzydule, Nianie i Rodzinę zastępczą. Włatcymuch też mi się podobali. Czadowe seriale. A z tych jeszcze starszych to Dom, Polskie Drogi, Wojna Domowa. Było tego sporo. Szpilki na Giewoncie też uwielbiałam. I Magde M.

    OdpowiedzUsuń
  15. Oj tak masz rację to były seriale :) 13 posterunek to się nagrywało na kasety VHS i sie potem oglądało to były czasy...

    OdpowiedzUsuń
  16. Oj jak mi brakuje Lokatorów. Kiedyś to były czasy :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wiele z tych seriali oczywiście znam i kojarzę

    OdpowiedzUsuń
  18. Lokatorzy to takie ala Przyjaciele polskie hehe a 13 Posterunek to klasyka komedii z Pazurą uwielbiam a niana też kocham.

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  19. Z tych wszystkich czasem oglądałam daleko od noszy... szalony serial, ale bawił jak mało który:)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Pamiętam je ale nie wszystkie oglądałam... lubiłam Lokatorów potem Sąsiadów (serial nie bajka) i Rodzinę Zastępczą :)

    OdpowiedzUsuń
  21. O "Niania" i "Brzydula"! Kiedyś uwielbiałam :D

    OdpowiedzUsuń
  22. BrzydUla, Miodowe lata czasami oglądam<3

    OdpowiedzUsuń
  23. TAK! 13 Posterunek musiał być na 1 miejscu! Najlepszy serial EVER, chociaż gdy leciał pod koniec lat 90-tych byłam zbyt mała, żeby zrozumieć połowę żartów. Potem jednak wielokrotnie oglądałam powtórki i do dziś na poprawę humoru puszczam odcinek o wizycie biskupa albo odtwarzaniu Ogniem i Mieczem gdy Agnieszka miała zdawac maturę, a nic nie umiała :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja jestem kobietą 50+, dlatego oglądałam inne seriale.
    I tym naj jest " Daleko od szosy"🧡🤗
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam na bloga🦋🌥️🍓☕🙋

    OdpowiedzUsuń
  25. 13 posterunek, uwielbiałam ten serial

    OdpowiedzUsuń
  26. Znam chyba wszystkie te seriale i bardzo je lubiłam. Miło czasem do nich wrócić. A 13 posterinek uwielbiałam, tę piosenkę radiotelegrafisty pamiętam do dziś. :D

    OdpowiedzUsuń
  27. O miodowe lata też oglądałam :D Ja uwielbiam polski serial daleko od szosy. Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Polskie dobre seriale... Oglądałam prawie wszystkie :D

    OdpowiedzUsuń

Drogi gościu bardzo dziękuje za wyrażenie swojej opinii.
PAMIĘTAJ.!.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego pisania.!.