piątek, 10 kwietnia 2020

Gdzie jest "CÓRECZKA" ?


 OPIS.

Osiemnaście lat temu porwano ci córkę. A dziś do ciebie wróciła.

Osiemnaście lat temu nieznany sprawca uprowadził Helenę, sześciomiesięczną córkę Simone Porter. Simone i jej mąż Matt powoli otrząsnęli się po tej tragedii, lecz ból po stracie córki nigdy ich nie opuścił.

Pewnego dnia do Simone zgłasza się młoda kobieta imieniem Grace, twierdząc, że wie coś o jej zaginionym dziecku. Tylko kim jest Grace – i czy Simone może jej ufać?

Grace znika tak szybko, jak się pojawiła, a Simone rzuca się na poszukiwania swojej córki i kobiety, która być może zna miejsce jej pobytu.

W pogoni za prawdą zapędzi się na niebezpieczny grunt.

Straciła córkę. Czy straci życie, próbując ją odnaleźć?

Wciągający, mroczny thriller psychologiczny.

„Świetna, głęboko poruszająca książka. Bohaterowie, których Kathryn Croft wykreowała w swojej powieści, są tak wiarygodni, że ich historię nie tyle się czyta, ile przeżywa z rosnącym niepokojem. Autorka wykazuje wrodzony talent do literatury tego gatunku; śmiało można ją stawiać na równi z uznanymi pisarzami, takimi jak S.J. Watson, Elizabeth Haynes i Gillian Flynn“.

Phillip McKee

źródło opisu: materiały wydawnictwa


Liczba stron: 350





Dosyć dawno widziałam ten tytuł na różnych stronach internetowych. Sama jednak nie miałam jak do tej pory czasu, żeby się z nim zapoznać. Chociaż słyszałam o niej wiele dobrego to jakoś ta książka umknęła mojej uwadze, aż do teraz.



Z twórczością pani Croft spotykam się pierwszy raz. A do zaczerpnięcia coś z jej twórczością przekonała mnie szata graficzna, która jest dosyć mroczna i tajemnicza, a przy tym utrzymana w stonowanych kolorach.  Opis, który przeczytałam sam w sobie zawiera wiele interesujących elementów, które powinien zawierać dobry thriller. Zdawałam sobie sprawę, iż może to być coś dla mnie. Thrillery czytam często i przeważnie jestem z nich zadowolona. Jednak duża wagę przywiązuje do opinii na dany temat literatury. A jak wspominałam wyżej o niej czytałam wiele pochlebnych recenzji. Tak też teraz z przyjemnością podzielę się z wami moimi odczuciami.

Ludzie często wyciągają pochopne wnioski. W desperacji staramy się szukać wyjaśnień, wytłumaczyć sobie, dlaczego coś się stało, choćby brakowało nam dowodów.



Zacznę od tego, że utwór ten ma bardzo dobrze stworzoną fabułę. Autorka świetnie poradziła sobie z wymyśleniem wątków, które utrzymują w napięciu. Powoli dokłada nam emocjonalnych przeżyć, które potrafią zaszokować, zadziwić i przerazić, a przy tym umiejętnie buduje napięcie. Historia ta prowadzona jest w czasie teraźniejszym lecz dokładane ma elementy z przeszłości. Świetnie również prezentują się dialogi, a przy tym oddają cechy porządnych odczuć emocjonalnych. Pisarka wyraża wszystko bardzo prawdziwie chociaż wiadomo, że jest to fikcja. Jednak pani Kathryn chce także nam pokazać jak wiele matka potrafi zrobić, żeby dowiedzieć się prawdy i w końcu zaspokoić swoje wątpliwości. Niby wątek córeczki staje się pobocznym jednak nie da się o nim zapomnieć. Twórczyni nieźle również poradziła sobie z kryminalistycznym podejściem w fabule. Umiejętnie manipuluje naszymi emocjami i dąży do tego aby szybko nie dotrzeć do końca książki. Przy tym chce nas na chwile zatrzymać i dać odetchnąć od codziennych problemów. Zatem akcja toczy się miarowo i idealnie się dopasowuję do danej sytuacji. Momentami powolnie toczy się jak ślimak, a za chwile wartko biegnie jak gepard. Nie pozwalając nam się od niej oderwać.

Życie jest po to, aby go doświadczać, powiedział,jedyne granice to te, które narzuca nam ciasnota naszych umysłów. Oraz strach. Nasz i cudzy.



Bohaterowie za to wykreowani bardzo realistycznie. Sprawiają, iż historie te naprawdę dobrze się czyta. I chociaż znajdziemy w niej bardziej lub mniej poboczne postacie to każda z nich jest w stu procentach nie pomijana i bardzo dobrze opisana. Do tego dochodzą genialne objaśnienia miejsc wykreowanych przez autorkę. Spokojnie wejdziemy w ten świat i będziemy wszystko obserwować z boku, albo oczami głównej bohaterki. 

Mówi się,że każda matka ma silny instynkt, naturalną zdolność pomagającą jej chronić swoje dziecko.




Największą jednak zaletą jest pióro pisarki. Jest lekkie i zrozumiałe, a przy tym delikatne jak piórko, którym nasze oczy się  mogą zadowalać. Nie ma w niej wulgaryzmów i nie znajdziemy w niej przy nudnawych opisów. Całość wieńczy znakomity koniec, którego nie da się odgadnąć. Dosłownie rzecz ujmując wbija w fotel.

.
Przy tym nie grubym tomiszczu spędziłam fascynujący czas, a emocji jakich doznałam nie da się opisać. Serdecznie polecam każdemu fanowi tego gatunku, ale i również osobom, które uwielbiają emocjonalny rollercoaster. Dla mnie strzał w dziesiątkę.
10/10

Czy musiałaś kiedyś żyć w ciągłym wstydzie? To ciężkie brzemię, niewidzialna siła, która tłamsi, wysysa oddech, raduje się każdą chwilą twego cierpienia.

37 komentarzy:

  1. Ja na razie czytam inne książki, ale ta również czeka na swoją kolej :)

    Pozdrawiam
    https://subjektiv-buch.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Z taką oceną to nic, tylko sięgać!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam tę książkę na liście do przeczytania. Jestem jej ogromnie ciekawa i jak widzę warto sięgnąć. Dziękuję za recenzję. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Radosnych i pogodnych świąt życzę :)
    Dziękuję za życzenia!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrze, że bohaterowie są tak realistycznie wykreowani. Mam tę książkę w planach.

    OdpowiedzUsuń
  6. zdrowych i spokojnych Świąt :)

    codziennyuzytek.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem ciekawa tej ksiażki od dawna. Więc bardzo chętnie po nią sięgnę i sama się przekonam, czy mi się spodoba. Ale recenzja bardzo ciekawa.
    pozdrawiam
    polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Autorka pisze rewelacyjnie. Klimat jej książek jest niezawodny :)

    OdpowiedzUsuń
  9. chętnie po nią sięgnę, historia w moim klimacie!

    OdpowiedzUsuń
  10. O tej książce nie słyszałam, ale wydaje się być ciekawa ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Słyszałam o niej... być może kiedyś przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Widziałam tą książkę na kilku blogach- bardzo chetnie ja przeczytam, lubię takie klimaty 🙂
    Pozdrawiam 🙂
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  13. Recenzja na wielki plus więc trzeba się zainteresować :) Spokojnych Świąt...

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam trzy inne książki autorki, które już dłuższy czas czekają w kolejce na przeczytanie. Tę też mam w planach 😊

    OdpowiedzUsuń
  15. Ocena zachęca do przeczytania :D tytuł zapisuję w moim notesie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Oglądałam kiedyś film o podobnej fabule,więc książkę tym bardziej bym przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  17. Tej książki jestem ciekawa już od bardzo dawna, więc na pewno ją przeczytam. 😊

    OdpowiedzUsuń
  18. Fabuła brzmi ciekawie, choć dość schematycznie - w końcu wiele już było podobnych opowieści ;))

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam już tą książkę od jakiegoś czasu na uwadze. Mam nadzieję, że się nie zawiodę,na tej dobrze zbudowanej fabule, bo dałaś mu naprawdę wysoką ocenę.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  20. It sad to lose the daughter! The book is fascinating me!

    Be safe!

    OdpowiedzUsuń
  21. Wciągnęła mnie od pierwszych stron

    OdpowiedzUsuń
  22. Mi również ta książka przypadła do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam tego typu książki! Z przyjemnością po nią sięgnę :)


    Zapraszam na mój blog: http://hiddenxguns.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Zaciekawiłaś mnie, chętnie po nią sięgnę

    OdpowiedzUsuń
  25. Kiedyś czytałam dużo książek w tych klimatach, ale teraz rzadko sięgam po takie historie, więc nie wiem czy kiedyś przeczytam tą powieść.

    OdpowiedzUsuń
  26. Jakoś nie przepadam za takimi książkami, ale Twoja opinia mnie zachęciła i zaciekawiła.

    OdpowiedzUsuń
  27. Czytałam tę książkę i bardzo mi się podobała. Zakończenie było dla mnie ogromnym szokiem. :D

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo lubię ten gatunek, a bardzo dobrych ksiazek ze świecą szukać. Zaufam twojej rekomendacji

    OdpowiedzUsuń
  29. Kiedyś często ten tytuł mi się wyświetlał i chciałam go przeczytać. Potem o ni zapomniałam i właśnie dziś, to Ty mi o tej powieści przypomniałaś. Dziękuje Ci serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Znam ten tytuł, ale książki jeszcze nie czytałam. W sumie nie znam nic pióra tej autorki, ale dużo dobrego o niej słyszałam, więc z chęcią sięgnę po ten tytuł ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Już gdzieś czytałam recenzję tej książki. Zainteresowałaś mnie. Pozdrawiam!^^

    OdpowiedzUsuń
  32. Lubię, gdy książka zaskakuje finałem dlatego czuję się zachęcona do lektury. ;))

    OdpowiedzUsuń
  33. Czytałam kiedyś coś podobnego ale i tą chętnie poznam. Te trzymające w napięciu od pierwszej do ostatniej strony o trudnej tematyce są jak najbardziej dla mnie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Drogi gościu bardzo dziękuje za wyrażenie swojej opinii.
PAMIĘTAJ.!.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego pisania.!.