niedziela, 13 listopada 2022

Zakończenie serii czyli "Korona" Kiera Cass

Liczba stron: 304

OPIS

Dwadzieścia lat minęło od wydarzeń z „Jedynej”. Córka Ameriki i Maxona - księżniczka Eadlyn - nie sądzi, że uda jej się znaleźć prawdziwego partnera wśród konkursowych trzydziestu pięciu zalotników, nie mówiąc już o prawdziwej miłości. Ale czasami serce znajdzie sposób, aby nas zaskoczyć. Eadlyn musi dokonać wyboru, który okaże się trudniejszy niż ktokolwiek się mógł spodziewać...

Źródło opisu: lubimyczytac.pl 

"Korona" to już ostatni tom przygód z serii Selekcja. Jest to książka, którą musiałam przeczytać, aby dowiedzieć się jak zakończy się ta cała historia. Z wielką nadzieją zasięgnęłam po nią, dlatego bo poprzedni tom nie do końca przypadł mi do gustu. Niemniej jednak liczę na ogromny popis autorki i wielkie fajerwerki na zakończenie.


Jak wspomniałam wyżej jest to już ostatni tom przygód naszych bohaterów. Z niebywałą ciekawością do niego zajrzałam. Chociaż miała ogromne obawy. Poprzedni tom nie był fascynujący, a tylko zadowalający, a to przekłada się na to, iż tym razem musi być idealnie. Ta młodzieżowa książka swego czasu cieszyła się dużą popularnością przede wszystkim wśród nastolatek. Losy tych postaci śledziło naprawdę wiele młodych kobiet. Z tego co słyszałam miał nawet powstać serial na postawie tej serii, ale czy to się udało nie mam pojęcia. W sumie obejrzałabym go z ciekawości, ale na pewno nie z jakąś ekscytacją. 

Ale prawda jest taka, że miłość jest równie przypadkowa, jak i zaplanowana, równie piękna, jak i katastrofalna.

Wracając do recenzji tej młodzieżówki warto zaznaczyć, iż czytanie jej w dowolnej kolejności nie popłaci. Każdy z tomów naprowadza czytelnika na dalsze losy. I chociaż jest przewidywalna do granic możliwości, to ta lekkość w czytaniu nadana przez autorkę bardzo do niej przyciąga. Jest niesamowicie dobrze napisana pod względem stylistycznym. Jak to mają zazwyczaj wszystkie książki przeznaczone dla młodzieży. 

Może to nie pierwsze pocałunki powinny być takie szczególne, tylko ostatnie.
Ogólnie lektura ta opisuje dalsze losy młodej zbuntowanej księżniczki. W sumie to nic nadzwyczajnego, ale czytelnik taki jak ja potrzebuje czasem odetchnąć od tych wszystkich kryminałów i thrillerów. Główna bohaterka z irytującej postaci zostaje przez panią Cass w końcu odmieniona. Staje się ona damą, którą da się znieść przez całą tę historię. Szkoda tylko, iż według mojej opinii potencjał co do całej tej serii został trochę przekombinowany. Uważam, że lepiej by się czytało kontynuacje Americy, ale to moje prywatne zdanie. 

Trzeba pogodzić się z istnieniem niedoskonałości, nawet w rzeczach, które wydają się całkowicie doskonałe.

Całokształt natomiast wpasowuje się doskonale w cały cykl Rywalek. Znajdziecie tutaj wątki miłosne, ale także trochę dramaturgii i prze sadyzmu. Jest to typowa książka dla księżniczek, które szukają w swoich powieściach czegoś delikatnego i nierealnego. Chociaż uważam także, iż każdy fan musi się z nią koniecznie zapoznać, aby dowiedzieć się jak zakończą się sprawy z Eadlyn.


Jest to z pewnością cukierkowata powieść dla każdej młodej damy. Nie każdy się w niej odnajdzie i nie każdemu ona przypadnie do gustu. Osobiście nie lubię zostawiać serii nie dokończonych, dlatego musiałam przeczytać ten ostatni tom. Z sentymentu do pierwszych części daje jej taką, a nie inną ocenę.
8/10


Poprzednie tomy:

I. "Rywalki"
II. "Elita"
III. "Jedyna"
IV. "Następczyni"

41 komentarzy:

  1. Ciekawa recenzja, ale chyba sobie daruję tę serię

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie będę Cię namawiać, bo nie każdemu przypadnie ona do gustu ;)

      Usuń
    2. Ale recenzja bardzo ciekawa, podoba mi się :)

      Usuń
  2. Ta seria nie jest mi znana, ale recenzja bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdaję sobie sprawę, że możesz jej nie znać. To bardziej mlodzieżówka dla księżniczek ;)

      Usuń
  3. O rety! Ile tomów musiałabym nadrobić! To będą już lektury przeznaczone na następny rok, czyli w sumie już niebawem ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jeszcze nie poznałam tej serii, ale na pewno w przyszłości do niej zajrzę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam o tej serii :) Piękna okładka wpada w oko. Jednak na razie nie jestem w stanie nadrobić wcześniejszych tomów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładki ma piękne to fakt, ale sama seria jest przeznaczona dla młodych księżniczek ;)

      Usuń
  6. Moja siostrzenica zaczytuje się w tego typu książkach 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawa recenzja, ale chyba nie sięgnę po tą serię.
    Zgadzam się z Tobą, że potrzebna jest odmiana. Czasem w bibliotece proszę panie o polecenie książki, " nie z mojej półki". To ożywia moje czytelnictwo i pozwala poznać coś nowego.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie mam problemu z przewidywanymi zakończeniami jeśli książka jest ciekawa :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogólnie cała seria na plus, ale wiadomo każdy lubi co innego ;)

      Usuń
  9. Tej serii nie czytałam i raczej nie przeczytam, ponieważ nie są to moje klimaty, ale na pewno znajdzie swoich zwolenników :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Może warto kupić młodej damie na prezent mikołajkowy? :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie znam tej serii i raczej to nie moje klimaty, ale recenzja świetna:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo rzetelna recenzja. Myślę, że gdy skończę książki, które od dawna czekają na swoją kolej, to sięgnę po całą historię ;)
    Pozdrawiam
    Miśka ;)
    miska-grabowska.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie polecam jeżeli lubujesz się w młodzieżówkach ;)

      Usuń
  13. Nie znam tak dobrze literatury młodzieżowej, ale podsunę tą serię mojej siostrzenicy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Super recenzja.musze wpierw poznać wcześniejsze tomy bo ten mnie zaintrygował ;) obserwuje 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie polecam. Czekam na Twoją opinię na jej temat ;)

      Usuń
  15. Czytałam serię kilka lat temu i bardzo mi się podobała, jednak uważam, że ten tom był o wiele słabszy od poprzednich i napisany trochę na siłę.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ta seria jeszcze przede mną. Mam ją w planach od jakiegoś już czasu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo. Daj znać jak już ją przeczytasz ;)

      Usuń
  17. Co chwilę gdzieś słyszę o tej serii (z różnymi opiniami, jedni krytykują, inni wychwalają), ale jakoś jeszcze się sama na nią nie skusiłam. Z jednej strony kompletnie nie moje klimaty, z drugiej zawsze można dać szansę czemuś lżejszemu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uważam, że jeżeli lubujesz się w księżniczkach i młodzieżowej literaturze to odnajdziesz się w niej ;)

      Usuń
  18. Witam serdecznie ♡
    O tej serii słyszałam już wiele, ale sama nie miałam okazji bliżej jej poznać choć przyznam, że bardzo kusi. Mam nadzieję, ze będę miała okazję ją przeczytać :) Świetna recenzja!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Swego czasu było o niej naprawdę głośno ;) Polecam, bo jest to coś innego ;)

      Usuń
  19. Muszę wrócić znowu do tej serii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie daj znać jak już będziesz po wszystkich tomach ;)

      Usuń
  20. Raczej nie dla mnie, ale za to jaka bajeczna okładka 😍
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo ciekawa recenzja , być może skuszę się na lekturę.

    OdpowiedzUsuń

Drogi gościu bardzo dziękuje za wyrażenie swojej opinii.
PAMIĘTAJ.!.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego pisania.!.