czwartek, 16 maja 2019

Selekcja.



OPIS.
Ostatnia część bestsellerowej trylogii.

America jest jedną z czterech dziewcząt, które utrzymały się w ścisłej czołówce Eliminacji. Ukochana przez zwykłych ludzi, znienawidzona przez obecnego króla, dziewczyna wciąż nie jest pewna swych uczuć. A jednak nadchodzi moment ostatecznego wyboru, tym trudniejszego, że cały los Illei może spoczywać właśnie w rękach Ami.
Czy dziewczyna powróci do swej dawnej miłości, czy zdecyduje się zostać królową i podjąć walkę o lepszy świat dla siebie i wszystkich mieszkańców Illei?


źródło opisu: Wydawnictwo Jaguar, 2014 r.



tytuł oryginału: The One
Cykl: Selekcja ( Tom III)
Liczba stron: 336




Jest to książka, którą dość dawno temu miałam okazję czytać. Jest to jedna z tych typowych młodzieżówek dla dziewcząt nastoletnich, ale od razu podkreślam, że nie tylko. Ja jestem tego żywym przykładem.


Lektura ta w dalszej części opisuję przygody głównego bohatera, który dla przypomnienia nazywa się Maxon i głównej bohaterki, która nazywa się America. Przypominając jest to historia, w której autorka przedstawia nam losy księcia Maxona i zwykłej dziewczyny Americy, która dostała naprawdę wielką szansę. Książę ma za zadanie znaleźć sobie żonę z wybranych kandydatek.
Złam mi serce. Złam je tysiąc razy, jeśli zechcesz. Możesz z nim zrobić, co chcesz, bo należy do ciebie. [...] Będę cię kochał do ostatniego tchnienia. Każde uderzenie mojego serca jest twoje.[...].

Nie wnikając w poprzednie tomy opisywane przez pisarkę przejdę od razu do rzeczy.
Więc tak:

Plusy:
1. Książkę czyta się w dalszej mierze bardzo szybko.
2. Słownictwo jest bardzo proste, dlatego też jest ona napisana bardzo zrozumiale.
3. Przeznaczona bardziej dla młodzieży płci żeńskiej.
4. Bohaterzy są mniej irytujący.
5. Akcja w tej części jest o wiele lepsza niż w poprzednich tomach.
6. Fabuła ciekawa i nie prze kolorowana.
7. Jest przeznaczona dla osób mało wymagających.
8. Dobra lektura na relax po ciężkim dniu.

Minusy:
1. Przewidywalna.
2. Za szybko się skończyła.

To nie będzie "Żyli długo i szczęśliwie".
To będzie o wiele więcej.




Jak można zauważyć więcej jest zalet niż wad. Mnie osobiście ta historia wciągnęła. Jest ona o wiele lepsza niż poprzednie części. Naprawdę można w niej zauważyć, że główna bohaterka w końcu dojrzała i podjęła trudną, ale dobrą decyzję. Za to pani Kiera wybitnie opisała całą tą historię, gdzie akcja toczy się szybko i przede wszystkim nie nudzi czytelnika.
Osobiście polecam każdej kobiecie, która szuka chwili wytchnienia przy lekkiej lekturze.

8/10



Recenzje poprzednich tomów:
* Rywalki
* Elita

16 komentarzy:

  1. Czytałam pierwszy tom tej serii i wiem, że nie jest to seria i gatunek dla mnie. Nudziłam się, poczułam irytacje, zmęczenie... ale wiem, że są fani ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumie Cię. To zależy wszystko od tego co kto lubi ;)

      Usuń
  2. Nie znam tej serii, ale raczej bym się w niej nie odnalazła. Wydaje mi się, że jest ona raczej dla młodszych czytelniczek, niż ja.
    Pozdrawiam serdecznie. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic na siłę ;)
      Z pewnością bardziej w tej serii odnajdą się młodsze czytelniczki.

      Usuń
  3. Skoro to odprężająca lektura, będę mieć na oku tę serię, acz będę chciała zacząć od pierwszego tomu. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam jeszcze tej serii, ale już czeka w kolejce :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie zapoznam się z tą serią :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla mnie ta seria jest całkiem ciekawa i wciągająca. Lekka i przyjemna - a czasem tak niewymagających lektur po prostu potrzeba!

    OdpowiedzUsuń
  7. Polecę Siostrze, Ona coraz więcej czyta :)

    OdpowiedzUsuń
  8. W sumie nie czytałam niczego z tej serii chociaż już miałam w ręce. Nie twierdzę, ze byłaby zła ale też nie spodziewa się fajerwerków. Może kiedyś jak mnie nudy złapią ;) Pozdrawiam :*
    http://pracownia-kotolaka.blogspot.com
    http://raciezka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Chodzę wokół tej serii już bardzo długo. Mam nawet pierwszy tom na czytniku ale wciąż nie wiem czy naprawdę chcę się za niego zabrać. Ale skoro twierdzisz, że więcej zalet niż wad to się chyba w końcu zabiorę do czytania. Martwi mnie tylko, że według Ciebie poprzednie tomy były gorsze, a to od nich musze zacząć...

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam dużo o tej serii i dobrego i złego. Chyba jednak nie jest to dla mnie. Nie szukam książek romantyczno-przewidywalnych :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam całą serię i niestety wspominam ją raczej negatywnie. Na pewno bardzo podobała mi się pierwsza część, a dalej to chyba przyciągały mnie okładki i atmosfera serii, którą akurat bardzo lubiłam :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi gościu bardzo dziękuje za wyrażenie swojej opinii.
PAMIĘTAJ.!.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego pisania.!.