niedziela, 19 maja 2019

Czy ulegniesz pokusie ?

OPIS.

Agata Górska rozpoczyna prywatne śledztwo w tajemnicy przed przełożonymi, gdy okazuje się, że śmierć jej koleżanki, Leny, nie była przypadkowa. Jedynym tropem jest tajemnicza broszka w kształcie ważki, o której Lena wspomniała podczas ich ostatniego spotkania.

Tymczasem partner Agaty, Sławek Tomczyk, prowadzi dochodzenie w sprawie zabójstwa wyrachowanego dziennikarza – jego zwłoki odnaleziono w redakcji gazety internetowej. Zamordowany nie wahał się sięgać po niemoralne środki w pogoni za sensacją i wywlekał na wierzch brudy mieszkańców Warszawy, więc krąg podejrzanych nieustannie się rozszerza.

Czy sprawa zabójstwa Woźnickiego oraz śmierci Leny są ze sobą powiązane? Jaki sekret skrywa broszka w kształcie ważki?


źródło opisu: materiały wydawnictwa


Cykl: Agata Górska i Sławek Tomczyk( Tom III)
Liczba stron:
376



Kontynuacja moich ulubionych bohaterów wciąż trwa, a w ich pracy ciągle się coś dzieje. I tym razem mamy do czynienie z zabójcą. Kto się okaże sprawcą? I jakie losy jeszcze spotkają naszych bohaterów ? Tego wszystkiego dowiecie się po przeczytaniu.


Jednak wracajmy do lektury, która w dalszej mierze mnie fascynuje. Już nie będę pisać, że autorka poradziła sobie z wykreowaniem postaci, bo to mogliście przeczytać w moich poprzednich recenzjach. Tym razem chce się z wami podzielić czymś co dopiero teraz wpadło mi w oko, a nie pisałam o tym w poprzednich opiniach tej serii. Mianowicie chodzi o to, że książki pisane przez panią Rogale są z morałem. Możemy z jej tekstów wyciągnąć wiele pozytywnych aspektów z życia i przede wszystkim przestróg, o których często zapominamy. Autorka umiejętnie nam to przekazuje. Jednakże to nie wszystko.



Rodaczka umiejętnie potrafi nas zmylić, żebyśmy nie odgadli kto jest zabójcą. Robi to w sposób bardzo interesujący, ponieważ na początku daje nam możliwość z połączeniem faktów, które ukazują nam potencjalnego sprawce, ale jednakże po przeczytaniu kolejnych rozdziałów pani Małgorzata wprowadza do tej historii jeszcze więcej bohaterów i jeszcze więcej różnych faktów, gdzie nie jesteśmy już w stanie odgadnąć kto naprawdę to zrobił. Jest to ogromny talent, dlatego bo pozycję czyta się z wielkim zaciekawieniem, a przy tym ciężko się z nią rozstać, ponieważ czytelnik cały czas się zastanawia co jeszcze dla nas przygotowała pisarka. Czym jeszcze nas zaskoczy?

Kolejnym ważnym elementem jest to, iż autorka bardzo fajnie i lekko opisuje życie bohaterów. Mamy okazję ich bliżej poznać. Czyli nie jest to typowy kryminał, ale połączony z obyczajem. Jest to naprawdę fajne rozwiązanie, ponieważ mogłam jeszcze bardziej zaprzyjaźnić się z postaciami. Tym bardziej, że jest to już mój 3 tom. Oczywiście mogę śmiało dodać, że nie znajdziecie w niej jakiś zbędnych opisów. Tylko swobodnie opisane życie i problemy naszych głównych bohaterów, którzy oprócz rozwiązywania sprawy zaczynają coś do siebie czuć.

Podobno każdy z nas ma w sobie instynkt zabójcy, który może zadziałać w sprzyjających okolicznościach. Nikt nie jest wyjątkiem.


Jednak nie myślcie, że jak dojdziecie już do ostatnich stron to wasze wątpliwości zostaną rozwiane. Oczywiście, że się tak nie stanie. Co prawda dowiecie się kto jest zabójcą, ale w pogotowiu czeka już kolejna ofiara i kolejny morderca.


Podsumowując.
Następna pozycja, która okazała się fenomenem. Z przyjemnością mogę wam ją polecić i wiem, że fani autorki jak i zarówno gatunku będę się świetnie bawić przy tej pozycji.

10/10

Z tego cyklu możecie przeczytać:
*Zapłata (Tom I)

*Dobra matka (Tom II)

30 komentarzy:

  1. NIe przepadam za twórczością autorki ;/

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę koniecznie przeczytać. Lubię takie wciągające książki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Twórczość autorki jeszcze wciąż przede mną 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Twórczość autorki jeszcze przede mną. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze nic jej nie czytałam, ale Twoja recenzja brzmi ciekawie:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam jeszcze jej prozy, ale Twoja wysoka ocena mnie skusiła :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety, nie znam autorki ani jej dzieł. Wspaniała recenzja, muszę dodać, że bardzo zachęcająca bo chodź nie wiele mam wspólnego z omawianym tytułem, to jednak chciałabym go poznać i w tedy móc ocenić. Ciężko jest cokolwiek powiedzieć na dany temat, skoro nie ma się z nim do czynienia :)
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak fenomen to bardzo chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. czytałam jedną książkę autorki i dość miło wspominał czas z nią spędzony, możne na tą też się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie czytałam jej żadnej książki. Bardziej lubię takie lekkie romansidła. :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie miałam okazji poznać nic tej autorki. Jeśli się czyta z zaciekawieniem to jest coś dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie miałam jeszcze okazji czytać żadnej książki autorki.

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę zobaczyć, co w trawie piszczy, skoro tak polecasz serię. Kryminały czytam, ale głównie zagraniczne (nie tylko skandynawskie, hiszpańs4ki się niezły trafił nie tak dawno) albo absolutną klasykę jak Mario Puzo. Z rodzimych Bonda i Mróz wpadli mi w ręce, ale nie przypadli do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie znam twórczości autorki, muszę się rozejrzeć za jej książkami :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo wysoka ocena, chyba warto poświęcić czas na tą pozycję książkową :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie słyszałam o tym cyklu, a z tego co czytam. Wychodzi na to, że warto się zwrócić na niego uwagę.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie znam autorki ale chyba muszę to nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
  18. Jak widzę ocenę 10/10 to zawsze sprawdzam co to za ksiazka

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam książki Małgorzaty Rogali, czytam wszystkie po kolei ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Recenzja bardzo zachęca. Gdy będę mieć więcej czasu, to pomyślę o tej książce :)

    OdpowiedzUsuń
  21. O tej książce jeszcze nie słyszałam. Wpisuję na listę do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jeszcze nie spotkałam się z tą autorką, ale muszę to zmienić ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  23. Niestety, autorka nie jest mi znanana.

    OdpowiedzUsuń
  24. Czuję się zachęcona :) Chętnie poznam tę serię.

    OdpowiedzUsuń
  25. Nazwisko jest mi znane, seria już nie. Ale jak widzę 10/10 to czyż mogłabym się tą pozycją bliżej nie zainteresować? Wykluczone :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo lubię książki tej autorki. Zawsze trzymają wysoki poziom :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie czytałam dotąd powieści tej autorki, ale skoro to rzeczywiście ciekawe kryminały, będę musiała wreszcie po nie sięgnąć. :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Fajnie, jak kryminały mają jakiś morał, bo często się ich nie spotyka, chociaż może teraz kłamię, bo opieram się na wiedzy zdobytej z opinii innych ludzi :D - ja osobiście kryminałów nie czytam.
    Dobrze, że to kolejna część, która przypadła ci do gustu. Oby takich więcej!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  29. Morały w książkach, dobrze opisani bohaterowie i element zaskoczenia to rzeczy, które lubię w książkach :) Jeszcze nic autorki nie czytałam ale będę musiała nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  30. nie wiem dlaczego, ale kompletnie nie trafia do mnie twórczość Rogali. Przeczytałam 5 książek z cyklu i fakt, czyta się bardzo szybko i z morałem, jak zauważyłaś, ale jakoś ani bohaterowie nie są dla mnie przekonujący, ani dialogi bliskie rzeczywistości... no nie wiem, wszyscy się zachwycają, a ja jakoś tego nie czuję :(

    OdpowiedzUsuń

Drogi gościu bardzo dziękuje za wyrażenie swojej opinii.
PAMIĘTAJ.!.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego pisania.!.