środa, 22 maja 2019

Winni będę sądzić niewinnych.


OPIS.


„Syn”, książka Jo Nesbø - norweskiego specjalisty od mocnych wrażeń, trafiła już na szczyty list bestsellerów w Norwegii, Danii, Wielkiej Brytanii i USA. Zbiera entuzjastyczne opinie czytelników i krytyków, także w polskich mediach - na łamach „Newsweeka” została opisana jako „genialnie skonstruowany kryminał i zarazem przewrotny moralitet”. Powieść opowiada o Sonnym Lofthusie, który odsiaduje wyrok w najlepiej strzeżonym więzieniu Oslo. Pewnego dnia jeden z więźniów opowiada mu historię, która całkowicie odmieni jego życie…

Sonny odsiaduje wyrok w więzieniu w Oslo. Jest znany z cierpliwego wysłuchiwania zwierzeń współwięźniów. Chodzą pogłoski, że na ich podstawie przyznaje się do zbrodni popełnionych przez innych. Jest zdruzgotany, gdy jego ojciec, zasłużony policjant, zostaje oskarżony o korupcję i popełnia samobójstwo. Ale czy na pewno mężczyzna zginął z własnej ręki? Sonny będzie dążył do ujawnienia prawdy za wszelką cenę.

źródło opisu: Wydawnictwo Dolnośląskie, 2014

Liczba stron: 432



Już dawno miałam się zabrać za recenzję tej książki, ale jakoś nie potrafiłam się zmobilizować. Zawsze coś innego mi wyskakiwało. Jednak teraz w końcu znalazłam chwilę czasu, żeby wam co nieco o niej napisać.




Z twórczością autora miałam przyjemność spotkać się po raz pierwszy. Wybrałam tą książkę z powodu ciekawej szaty graficznej, która według mnie przyciąga oko. I do tego że jest to kryminał, w którym lubię się zaczytywać. Tym bardziej, że z literaturą norweską miałam do czynienia po raz pierwszy i uwierzcie mi jestem bardzo mile zaskoczona, że pan Nesbo okazał się takim dobrym pisarzem.


Jesteśmy ludzcy, kiedy grzeszymy. Ale stajemy się boscy, kiedy wybaczamy.



Jednakże wgłębiając się w treść mogę śmiało napisać, że od początku zostałam miło zaskoczona. Treść okazała się bardzo wciągająca i po upływie większej ilości czasu okazało się, że jestem w połowie książki. Stało to się za sprawą dobrze wykreowanych bohaterów, którzy pasują do opisywanej historii, ale i również sam pomysł na fabułę jest bardzo interesujący i nietuzinkowy. Tylko to nie koniec pozytywów, ponieważ akcja tej powieści toczy się szybko, a całość wyszła naprawdę świetnie.

Człowiek zawsze w końcu dociera do punktu, w którym rzeczy nie można dłużej odkładać na później, nie można być słabym przez jeszcze jeden dzień i obiecywać sobie, że jutro zacznie się inne życie.

Pisarz pisze zrozumiałym językiem, który każdy czytelnik zrozumie. Nie znajdziemy w niej nudnych opisów, a wręcz przeciwnie. Wszystko razem dobrze współgra i naprawdę ciężko się od niej oderwać, a przecież o to chodzi w książkach, żeby czytelnik nie potrafił o niej zapomnieć. I tak właśnie zrobił autor.


Czy można się do czegoś do czepić ?
Wydaje mi się, że nie ma większych minusów, z którymi chciałabym się z wami podzielić.


Więc sami widzicie. Utwór ten ma bardzo wiele zalet, ale przeznaczony bardziej dla wielbicieli gatunku. Osobiście polecam i z chęcią przeczytam inne pozycje tego pana.
9/10



17 komentarzy:

  1. Lubię kryminały Nesbo. Tego jednak jeszcze nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka wydaje się ciekawa ^^ zapisałam sobie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Autora znam, choć nie czytałam jego twórczości, może się kiedyś skuszę jak przeczytam moją listę oczekujących ksiązek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Doskonale rozumiem brak motywacji. Książka wydaje się interesująca, więc z chęcią po nią kiedyś sięgnę.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie przepadam za dłużącymi się opisami. Skoro tutaj autor ich uniknął, może dałabym powieści szansę. Zwłaszcza, że tak wysoko ją oceniłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Twórczość autora jeszcze przede mną. 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Twórczość autora wciąż jeszcze przede mną. A widzę że warto poznać jego książki 😊

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie jestem wielką fanką gatunku, ale autor jest bardzo popularny, więc może kiedyś sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawa propozycja :)
    Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam styl Nesbo, a tą książkę mam na swoim ebooku, więc czym prędzej się do niej zabiorę!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Miałam okazję czytać tylko jedną ksiązkę Jo Nesbo - pierwszą część cyklu o Harrym Hole (Holu? przypadki są złe...). Jakoś niestety ta książka mnie nie zachwyciła i nie próbowałam nic więcej czytać. Ale może powinnam dać temu panu jeszcze jedną szansę...?

    OdpowiedzUsuń
  12. mam i czeka na półce na swoją kolej. Poza "Pierwszym śniegiem" nie czytałam jeszcze nic autora, więc jestem ciekawa czy wciągnie mnie w swój świat :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Syna nie czytałam ale mogę potwierdzić, że autor ma dobre książki :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Tej książeczki jeszcze nie czytałam, inne pozycje Jo Nesbo tak i bardzo lubię tego autora.

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę wreszcie zapoznać się bliżej z twórczością tego autora, zwłaszcza że wiele osób poleca jego powieści. Ciągle mam to w planach, ale tak jakoś wyszło, że jeszcze się za to nie zabrałam. Mam nadzieję, że uda się w niedługim czasie. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Tego autora to znam tylko serię dla dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
  17. zaintrygowała mnie fabuła, na pewno po nią sięgnę ponieważ bardzo lubię czytać książki tego gatunku! pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Drogi gościu bardzo dziękuje za wyrażenie swojej opinii.
PAMIĘTAJ.!.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego pisania.!.