czwartek, 14 kwietnia 2022

"Opętania. Historie prawdziwe." Ed i Lorraine Warren.

Liczba stron: 240
 
OPIS.

Polecamy kolejny po Nawiedzeniach. Historiach prawdziwych bestseller Warrenów!
Ed i Lorraine Warrenowie, najsłynniejsi i najbardziej szanowani demonolodzy świata, poświęcili kilka dziesięcioleci na badanie, potwierdzanie i wreszcie dokumentowanie niezliczonych przypadków zjawisk nie z tego świata. Zdumiewające doświadczenia Warrenów ze światem nadprzyrodzonym stały się inspiracją dla bestsellerowych książek i bijących rekordy popularności filmów, w tym Obecność, Annabelle czy The Amityville Horror.
Książka Opętania. Historie prawdziwe zawiera między innymi szczegóły dotyczące sprawy nastolatki, eksperymentującej z satanizmem i seansami spirytystycznymi, co sprawiło, że stała się ofiarą najbardziej przerażającego demona… Przeczytacie w niej również o miasteczku terroryzowanym przez morderczą, niepowstrzymaną siłę, tak złą, że mogło ją zrodzić wyłącznie piekło… a także o domu opanowanym przez bezlitosną, niszczycielską furię poltergeistów… Poznacie też szczegółowe fakty stojące za słynną posiadłością w Amityville.


Źródło: Lubimyczytac.pl



Nie jest to moje pierwsze spotkanie z państwem Warren. Miałam okazję poznać ich bliżej przy książce "Nawiedzenia. Historie prawdziwe", ale również obejrzałam filmy oparte na faktach z nimi w roli głównej. Tym bardziej, iż są oni uznawani za najsłynniejszych demonologów. Pierwsze spotkanie okazało się całkiem interesujące, dlatego też stwierdziłam, iż warto zapoznać się i z tym tytułem.


"Opętania. Historie prawdziwe" to nic innego jak zbiór, krótkich opowiadań nad którymi pracowali autorzy, a i nie zawsze udawało im się je rozwiązać. Osobiście mam wiele zastrzeżeń do całej książki, ponieważ tym razem liczyłam na coś więcej. Większe przyłożenie się pisarzy do tematu. Tym bardziej, iż zajmowali się sprawami, o których było swego czasu bardzo głośno. Media, aż huczały o tych niewiarygodnych historiach.

Źródło


Jednakże, ale niestety na większość opisanych w tej lekturze historii został rzucony tylko cień i nic więcej. Nie ma w niej dużo szczegółów, a większość książki prowadzona jest w formie wywiadu z państwem Warren. Także brak opisów sprawia, iż nie zjeży wam się włos na głowie. Czyta się ją bez jakichkolwiek emocji, a nie tego się po niej spodziewałam. Wydaje mi się po prostu, że ja za dużo od niej oczekiwałam. Szkoda, ponieważ jest to temat, który naprawdę mnie interesuje. Tym bardziej, iż jestem osobą wierzącą.

Źródło

Jednak jedno wiem na pewno ta książka z pewnością daje do myślenia. Chociaż, niektóre z tych historyjek według mnie są tak naprawdę troszkę przerysowane i w jednym momencie nawet się uśmiechnęłam jak zaczęłam czytać o Yeti. Jednakże nie zdradzę wam szczegółów. 



Czuje niedosyt po przeczytaniu tego tytułu. Niemniej jednak czyta się ją niesamowicie szybko. Ja jako osoba wierząca liczyłam na więcej szczegółów, ale zainteresowanych tematem zapraszam do zapoznania się z tą lekturą.
6/10

Inne pozycje:
 *"Nawiedzenia. Historie prawdziwe"

19 komentarzy:

  1. Książka nie dla mnie, ale kogoś na pewno zaciekawi :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cóż, brzmi ciekawie, ale martwi mnie ten brak szczegółów. Jeżeli oceniłaś, ją tak nisko, to obawiam się, że ja mogę podejść do niej jeszcze bardziej krytycznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze, że jednak daje do myślenia. To jest zachęcające.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj, chyba nie dla mnie- moja wyobraźnia, mogłaby mi płatać figle, po takiej lekturze :D
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Skoro są to historie prawdziwe, to z ciekawością je poznam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Tym razem sobie odpuszczę, ale na pewno znajdą się osoby, którym się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
  7. To może być interesująca lektura.

    OdpowiedzUsuń
  8. tematyka bardzo ciekawa, ale szkoda, że książka nie spełnia pokładanych w niej nadziei

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam w planach calą serię i już się nie mogę doczekać. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wolałabym bardziej szczegółowe opracowanie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Raczej nie dla mnie, ale znam kogoś, komu mogłaby się spodobać 😃

    OdpowiedzUsuń
  12. Będę się bać, ale przeczytam. Kiedyś...

    OdpowiedzUsuń
  13. Książka z pewnością nie dla mnie, mogę mieć koszmary po jej przeczytaniu, więc raczej nie sięgnę po nią. Moja kumpela natomiast lubi taką literaturą, więc ją zachęcę do przeczytania, pokazując Twojego posta! Wszystkiego dobrego, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Filmy o Edzie i Lorraine uwielbiam, widziałam wszystkie. A scena z Patrickiem Wilsonem śpiewającym "Can't help falling in love with you" jest chyba moją ulubioną. Książki "prawdziwych" Warrenów przeczytałam dwie, podobały mi się i chyba muszę wrócić do reszty.

    OdpowiedzUsuń
  15. Tej książki Warrenów nie mmiałam. W ogóle dawno już nie czytałam niczego w tym klimacie. Może za jakiś czas znowu mnie najdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Oj jak niedosyt, to nie skuszę się, spodziewałam się, że książka będzie lepsza, bo temat interesujący.

    OdpowiedzUsuń

Drogi gościu bardzo dziękuje za wyrażenie swojej opinii.
PAMIĘTAJ.!.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego pisania.!.