sobota, 20 marca 2021

Młodzieżówka na czasie czyli "Someone Else".




OPIS.

Cassie i Maurice byliby idealną parą: są najlepszymi przyjaciółmi, mieszkają razem, oboje pasjonują się literaturą fantasy, i, co najważniejsze – kochają się. Mimo to ich drogi się rozchodzą. Auri gra w piłkę nożną, ma wielu znajomych i jest towarzyski, natomiast Cassie raczej ucieka od świata i obraca się w wąskim kręgu przyjaciół. Z czasem coraz bardziej się obawia, że to, co łączy ją z Aurim, nie jest tak silne jak to, co ich dzieli...

 

źródło okładki: Wydawnictwo Jaguar, 2020




Twórczość autorki nie jest mi obca, dlatego też jak tylko zauważyłam ten tytuł od razu wiedziałam, że będę musiała go przeczytać. Po ostatniej serii pisarki byłam bardzo zadowolona. Jednak zdaje sobie sprawę, iż pisze ona dla młodszych czytelników niż ja, ale czasami takie właśnie lekkie lektury są mi potrzebne do zrelaksowania się po ciężkim dniu lub odetchnięcia od cięższej tematyki. I tak nie zwlekając długo zaczęłam swoją przygodę właśnie z tym tytułem.



Zacznę swą recenzje od paru słów na temat okładki, która jest minimalistyczna. Lekkie barwy wprawiają czytelnika takiego jak ja w błogi spokój. Już po samej grafice mogę stwierdzić, iż zapowiada się iście przyjemna lektura. Lecz przede wszystkim oczekuje od niej interesującej fabuły i zrozumiałego tekstu, a przy tym lekkości w czytaniu. Ze wcześniejszych książek autorki wiem, iż pisze ona bardzo dobrze. Pióro pisarki zdecydowanie pozwala na szybkie i bezproblemowe przemieszczanie się po literaturze. Tak też jest i w tym przypadku.




"Someone Else" jest naprawdę przyjemną książką. Opowiada o losach młodych ludzi, a w szczególności Cassie, która zmaga się z nisko samoceną. Jest to piękna kobieta zafascynowana w literaturze fantasty (co swoją droga nie jest moja mocną strona). Mieszka ze swoim przyjacielem i posiada zróżnicowanych przyjaciół. Sielanka się toczy do pewnego momentu, aż
główna bohaterka zakochana w swoim przyjacielu próbuje tego nie okazywać. Jednakże jedno pytanie nasuwa się od razu. Na jak długo uda się jej to dochować w tajemnicy ? 




Łączyła nas wprawdzie głęboka przyjaźń, ale nie było żadnych gwarancji, że będzie trwać wiecznie, bo tego, co nas łączyło, było tak dużo jak dzielących nas różnic.



Książka ta może i jest przeznaczona dla młodszych czytelników, ale i starszyzna odnajdzie się w niej bez żadnych problemów. Zdecydowanie autorka porusza w niej naprawdę ważne tematy. W dzisiejszych czasach tak wiele się rozmawia na temat rasizmu i odmiennego zdania. Tak wiele się przecież dzieje. Wiele można usłyszeć w mediach o różnych sprawach. I jeżeli szukacie literatury, w której są poruszane właśnie tematy ważne, a przy tym lekko zrelacjonowane są rozterki młodych ludzi to ta pozycja jest jak najbardziej dla was.



Wartka akcja wprawia w zachwyt, a opisy nie są obciążające i nie przynudzają. Całość bardzo dobrze współgra z opisami ciężkiej tematyki, a zarówno z młodzieńczą miłością. Postacie są bardzo wyraziści. Wykreowanie ich sprawia, że cała powieść staje się jeszcze bliższa czytelnikowi.  
Lecz warto również zwrócić uwagę na ilustracje, które są po prostu fenomenalne. 



Miejsca akcji są przedstawiane w bardzo intrygujący i zachęcający sposób. Wizja pisarki przenosi się bezproblemowo do mojej głowy, a tam w myślach dzieją się istne cuda. Wybaczcie mi, ale zapomniałam dodać, iż jest to druga część tej serii. Ciekawostką jest jednak to, że pomimo zaczęcia nie chronologicznie, to i tak szybko odnalazłam się w całej fabule. 


"Someone Else" zdecydowanie polecam każdemu. Jest to naprawdę dobrze napisana książka. Tematy ważne nie są tutaj pomijane, a szczegółowo opisywane. Miłość również przedstawiona jest z wielką lekkością. Bohaterów się akceptuje od pierwszych stron, a całość zdecydowanie współgra.
7/10


Ilość stron: 392



Zobacz również:

"Jednak mnie kochaj"

27 komentarzy:

  1. Jezeli młodzieżówka jest dobrze napisana, to chętnie sięgam i po tego rodzaju literaturę. Ta zapowiada się ciekawie. Dobrze, że porusza istotne kwestie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie, że autorka porusza w tej książce tak ważne tematy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy cykl, trudne tematy opisane nie powierzchownie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Może kiedyś po nią sięgnę, bo dużo dobrego już przed twoja opinią o niej słyszałam, ale kompletnie ma ten moment mnie do niej nie ciągnie.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  5. Dawno nie czytałam młodzieżówki. Ostatnio zajmują mnie romanse, erotyki i obyczajówki. Nie znam jeszcze tej autorki 😉

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie sięgam zbyt często po ten gatunek książek, ale tę historię chcę poznać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo dobrze bawiłam się w trakcie lektury <3 Wczoraj skończyłam czytać trzeci tom i jestem zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię od czasu do czasu poczytać jakąś fajną młodzieżówkę, dlatego będę miała na uwadze powyższą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Z pewnością znajdzie grono zainteresowanych :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo zaciekawiła mnie ta książka, będę ją miała na uwadze;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Twoja recenzja bardzo zachęca do przeczytania książki. Nieustannie widzę tę okładkę otwierając znany dyskont książkowy. Ilustracje udane.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo miło wspominam tę lekturę! ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zaciekawiłaś mnie tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  14. To jedna z moich ulubionych serii :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Na ten moment nie mam kompletnie ochoty na te książkę, ale może kiedys się skuszę. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jakie przepiękne grafiki :) Zauważyłam, że to one często zachęcają do zapoznania się z bohaterami. Słyszałam o tej książce i raczej nie miałam jej w planach, ale teraz może zmienię zdanie :)

    Pozdrawiam Zakładka do Przyszłości

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam tę książkę w planach i ciekawa jestem czy mi się spodoba. ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie czytałam, ale kiedyś chętnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. I mam co kupić mojej córce :) fajnie ze jest tez coś dla młodszych czytelników :) bardzo dziękuję za tą recenzje :)

    OdpowiedzUsuń
  20. To duży plus, jeśli fabuła serii konstruowana jest w ten sposób, że zaczynając np. od drugiego tomu, można się szybko zorientować w tych wszystkich wątkach. Łatwiej wtedy zanurzyć się w świat powieści i wczuć się w sytuację głównych bohaterów 🙂.

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie jestem pewna, czy to książka dla mnie, ale wydaje się taka "relatable" ;>

    OdpowiedzUsuń
  22. Lubię młodzieżówki tego typu ❤

    OdpowiedzUsuń
  23. Zaciekawiłaś mnie tą książką :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  24. Chętnie sięgam po książki dla trochę młodszych kobietek, choć do nich nie należę, ale cudownie odpoczywam przy takiej lekturze :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Staram się, by sięgnąć po tę książkę. Myślę, że sama ją przeczytam, by wyrobić sobie o niej własne zdania :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo ciekawa recenzja. Zachęca do przeczytania ksiązki, co zapewne uczynię, mimo że młodzieżą już dawno nie jestem

    OdpowiedzUsuń
  27. Skusiłaś mnie i to totalnie. Mam na nią ogromną ochotę. Z przyjemnością ją schrupię :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi gościu bardzo dziękuje za wyrażenie swojej opinii.
PAMIĘTAJ.!.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego pisania.!.