wtorek, 28 stycznia 2020

Niewyjaśnione historie.



OPIS.

Otwórz drzwi nieznanemu. Poznaj prawdziwe, przerażające historie, których nigdy nie udało się wyjaśnić. Choć nauka pozostaje wobec nich bezradna, czy mogą nam powiedzieć coś więcej o świecie i nas samych?

Pewnego poranka w 2014 roku w stanie Wisconsin przerażony rowerzysta zauważa wyczołgującą się z leśnej gęstwiny zakrwawioną dziewczynkę. Na jej ciele jest dziewiętnaście ran zadanych kuchennym nożem. Wkrótce okazuje się, że do lasu zabrały ją i zaatakowały dwie dwunastoletnie przyjaciółki. Pytane przez policję, dlaczego to zrobiły, odpowiedziały, że tego chciał od nich Slender Man.

Richard MacLean Smith autor najstraszniejszego podcastu świata opowiada prawdziwe historie, które nigdy nie doczekały się racjonalnego wyjaśnienia. Fascynuje, przeraża i stawia odważne pytania o nasze postrzeganie świata i granice wiedzy.

Czy krwawe wydarzenia w hotelu Cecil nie są wystarczającym dowodem, że nawiedzone domy istnieją? Czy Anneliese Michel naprawdę była opętana przez demona? Czy sześćdziesięcioro dzieci rzeczywiście mogło kłamać, że na szkolnym podwórku wylądowało UFO? Czy wraz z rozwojem internetu nasz umysł cofa się do wypełnionego upiorami i przesądami średniowiecza, a może to sieć daje schronienie nadnaturalnym groźnym istotom jak Slender Man?

Oto przyprawiająca o dreszcze podróż do granic ludzkiego poznania. Czy odważycie się w nią wyruszyć?


źródło opisu: materiały wydawnictwa
źródło okładki: materiały wydawnictwa

Liczba stron: 400



Po ten tytuł sięgnęłam ze względu na tematykę. Od dawna staram się sięgać po różne artykuły czy też oglądać ekranizację na ten temat. Lektura wydawała mi się być tym czego szukam. To k
siążka, która swą szatą graficzną nie do końca zachęca czytelnika do zapoznania się z nią, a jednak dałam temu tytułowi szansę. Jak i opis, który wydawał mi się bardzo interesujący, ale i również wcześniej wspomniana przeze mnie tematyka daje mi możliwość zapoznania się ze tematem nie, aż takim banalnym. Przecież takie mroczne historie zawsze przyciągają uwagę.


Utwór, który na początku mnie nie wkręcił swoim przydługim opisem informacyjnym. I właśnie wtedy pomyślałam, że to nie będą opowiadania, a punkt informacyjny o rzeczach nie wyjaśnionych. O faktach, których nie da się w tak prosty sposób wytłumaczyć. Jednakże na moje szczęście okazało się, że to wszystko sprowadza się do prawdziwych historii, które są niewiarygodne i w bardzo ogromnej mierze nie do końca wyjaśnione.



W tej lekturze z pewnością doznacie wszelakich emocji. Będziecie się miotać pomiędzy strachem, a niedowierzaniem. A na samym końcu nie będziecie wiedzieli jak to jest do końca. Co jest prawdą , a co fikcją.



Autor skupił się na realności i pomiędzy tytułami umieszcza bardzo dużo fotografii, a wszystko wieńczy wyjaśnieniem tych historii, ale to my czytelnicy mamy ostatnie zdanie. Czy uwierzyć w to wszystko ? Czy też może jest to wybujała wyobraźnia różnych ludzi ?




Pomimo tego, że ja wierzę w nawiedzenia to zdaję sobie sprawę, iż nie każdy tak ma. I nie mam zamiaru krytykować takich osób, bo czy komukolwiek to wolno ? Każdy ma prawo mieć własne zdanie. I tak też pisarz stara nam się to przekazać.



Nie tylko opętania grają pierwsze skrzypce w tej książce, ale również niewyjaśnione historie na temat UFO, w co ja osobiście nie wierzę, ale są specjalne wydziały tym się zajmujące. No, bo kto wie ? Może żyją na innych planetach jakieś inne stworzenia, które są bardziej wyuczone niż my i to oni pierwsi nas znaleźli ? Tego nie wiem i wy z pewnością też nie.


Być może nie jest to arcydzieło, ale zbiór wielu informacji i zdjęć w jednej książce. Tematyka interesująca, ale nie dla każdego. Ja mogę polecić jako odskocznię od ciężkich lektur.

7/10

22 komentarze:

  1. Hm... Wolę czytać przerażającą i niewyjaśnioną historię tylko wtedy kiedy wiem, że powstała ona w wyobraźni autora. Na ogół nie wierzę w jakieś opętania czy nawiedzenia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Odkąd pamiętam, interesuje się takimi niewyjaśnionymi historiami. Chętnie więc przeczytam tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo interesujący temat, trudno przejść obojętnie obok tej książki. Chyba się na nią skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  4. książka mnie intryguje, ale z drugiej strony boję się ją czytać. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem boidudek i wolę nie czytać takich rzeczy teraz w nocy :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Niby nie wierzę w takie rzeczy -ale chętnie książkę przeczytam ☺
    Na początku myślałam ,że będą to jakieś niewyjaśnione zbrodnie
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  7. Tematyka rzeczywiście interesująca. Czytając twoją recenzje mogę powiedzieć, że z jedne tematy poruszane w tej książce mogłabym przeczytać, w drugie niekoniecznie. Może kiedyś ją przeczytam.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię fantastykę, ale wolę taką ze smokami :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak ja lubię takie historie :) Chyba dam jej szansę.
    Obserwuję bloga ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przyznaję,że od czasu do czasu lubię czytać takie historie.To forma takiego kontrolowanego strachu :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Raczej nie dla mnie :) Fantastykę wolę w TV, efekty specjalne są silniejsze od mojej wyobraźni :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Chyba się nie odważę na lekturę tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Książka zdecydowanie dla mnie :) Lubię takie ciekawostki.

    OdpowiedzUsuń
  14. Też lubię takie książki, więc jak będę miała okazję to na pewno po nią sięgnę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Opętanie to fakt. Byłam świadkiem wydarzenia, które zmieniło moje życie...
    Istniej życie do którego nam daleko. Istnieją sytuacje , które trudno wyjaśnić, bo dysponujemy jedynie niewielkim rozumkiem, niewiele różniącym się od tego, którym dysponował Kubus Puchatek i w tych ziemskich okolicznościach z tym akurat faktem za dużo zrobić nie możemy...
    Pojawiają się oczywiście magicy, którzy bawią się w egzorcystów, ale obok nich funkcjonują również tacy, którzy potrafią czuć tę ciemną stronę mocy...
    Sięgnę po tą książkę.
    Czy to nowość???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka jest z 2019 r. Myślę, że łatwo ją zdobędziesz. ;)

      Usuń
  16. Raczej nie dla mnie, ale okładka jak najbardziej zachęca do lektury wg mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Całkowicie moje klimaty:)

    OdpowiedzUsuń

Drogi gościu bardzo dziękuje za wyrażenie swojej opinii.
PAMIĘTAJ.!.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego pisania.!.