sobota, 12 października 2019

Psia bajka.


OPIS.

Lolek jest kudłatym stworzeniem o wielkim sercu i trudnej przeszłości, który ma tylko jedno marzenie: znaleźć swoich ludzi. Ale trafić na tych właściwych wcale nie jest łatwo. Szczególnie zimą w okolicach Puszczy Białowieskiej.

Do napisania książki zainspirował Adama Wajraka psiak, który pewnego śnieżnego dnia pojawił się w życiu dziennikarza  i jego żony Nurii.  Dziś mieszka z nimi w Teremiskach, w Puszczy Białowieskiej.

Autorem ilustracji do "Lolka" jest znany z bestsellerowej "Rutki" Mariusz Andryszczyk.

Każdy pies marzy aby być z jakimś człowiekiem, a wielu ludzi marzy o tym by spotkać psa. Czasami wystarczy przypadek żeby się spotkać, a czasami trzeba się trochę rozejrzeć . Dlatego tę książeczkę dedykuję wszystkim pieskom, które jeszcze nie odnalazły swojego człowieka i  wszystkim ludziom którzy nie odnaleźli jeszcze swojego psa. A tym którzy się już odnaleźli życzę szczęścia.

Adam Wajrak






Rzadko zabieram się za takie pozycje, ponieważ ciężko mi je oceniać. Nie jestem małym dzieckiem, a potomstwa jeszcze nie mam, ale pomimo tego lubię czasami przeczytać jakąś książkę z morałem. Czytadło, z którego można coś wywnioskować. I ta mnie właśnie skusiła, ponieważ jestem typową psiarą. Kocham te zwierzęta i to sprawiło, że nie potrafiłam przejść obojętnie obok tego tytułu. Mam nadzieję, że nie tylko okładka jest przecudna, ale i wnętrze również okaże się fascynujące. 



Historia o szczeniaku, który nie miał szczęścia u swoich byłych panów. Nie miał lekko, ale się nie poddał. Nasz główny bohater Lolek w końcu trafia na człowieka, który chce mu pomóc. Chce się nim zaopiekować i pokazać co to jest miłość. A tym człowiekiem okazuje się nasz autor książki. To właśnie on ukazuje nam po części losy, które sam przeżył. Prawdziwe wydarzenia, a przynajmniej jej część.


Chociaż szata graficzna jest bardzo przyjemna dla oka to niestety, ale samo opowiadanie rodaka już takie nie jest. Autor porusza naprawdę ważny temat. Każdy dorosły jak i każde dziecko powinno zdawać sobie sprawę, że pies lub inne stworzenie to nie zabawka. Każde zwierzątko przecież ma uczucia. I pan Adam w tym utworze to porusza. Umiejętnie rozkazuje młodszym czytelnikom jak nie powinni traktować tych stworzeń.




Przez to, iż prostym językiem pisana trafi od razu w gusta młodszych, ale i nie tylko. Pomimo tak krótkiej lektury da się z niej wyciągnąć wiele wniosków. Oprócz tego możemy razem z naszym  małym przyjacielem przeżyć wiele przygód.



Tak jak i stylistyka jest poprawna to również ilustracje przyciągają oko i robią ogromne wrażenie. Przepiękne stworzone malowidła sprawiają, że ta książka poruszy każdego.



Podsumowując lektura jest przeznaczona dla każdego. Jest to książka z morałem i przepiękną szatą graficzną. Autor sprawił, że na długo zapamiętam losy głównego bohatera. 
9/10


















31 komentarzy:

  1. Moi rodzice mają psa Lolka przygarniętego ze schroniska. Fajna książeczka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem pewna, że książka trafi w gusta mojego chrześniaka. On kocha psy, a i po książki opowiadające i zwierzakach często sięga. Więc mu ją polecę 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Jejku jakie ładne ilustracje. Dla nich sobie zapiszę tą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Podobnie jak ty nie jestem już targetem wiekowym tej książki. Dzieci też nie mam, ale uwielbiam psy. Z chęcią sięgne po tą powieść za jakiś czas.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie przemawiają do mnie takie książeczki, ale jeśli kiedyś będę miała dziecko, to właśnie takie książki będę chciała mu czytać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdzie jednoznacznie nie stwierdzasz, że to ksiązka dla dzieci, ale takie właśnie wrażenie odniosłam. I zapisałam już sobie tytuł, bo książki dla dzieci, które nawet dorosłego uczą czegoś o życiu to rzecz, w której ostatnio się zakochałam i czytuję namiętnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zastanawiałam się nad tą książķą. Jest zapewne wzruszająca... Psiak to prawdziwy przyjaciel człowieka...A Człowiek? hm... pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna opowieść, która skradła moje serce <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Warto poznawać takie książki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Widać że masz wielkie ❤️❤️♥️ serce otwarte na zwierzęta.
    W życiu często jest tak, że jak ludzie dbający o godne życie futrzaków, są wspaniałymi homosapiens

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem pewna, że ta książka mi się spodoba. Bardzo chcę ją przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Spróbować poczytać zawsze można, a temat ciekawy. Też kiedyś miałam psa. Serdeczne pozdrowienia znad sztalug malarskich przesyła Krysia

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne ilustracje - a nie każda niestety takie ma. Historie zwierząt zawsze łapią mnie za serducho. Poszukam i tej opowieści!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wysoka ocena skłania do sięgnięcia po tę książkę 😀 Serdeczności zostawiam na miły weekend 🐕🌞🍁☕🏵️

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajna propozycja dla młodszych i starszych czytelników.

    OdpowiedzUsuń
  16. Książka już wcześniej zwróciłam moją uwagę szatą graficzną właśnie jest cudna. Lubie opowieść o zwierzętach, szczególnie te wzruszające. Nie przeszkadza mi czasem sięgnąć po dzieło dla dzieci ale skoro mówisz, że i dorosły czytelnik może się w nim odnaleźć to tym bardziej z chęcią przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie wiem, czy bym kupiła, ale przejrzeć - bardzo chętnie. Lubię psy, choć moje serce należy głównie do kotów :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Czuję, że ilustrację by mi się bardzo podobały, patrząc na ich próbkę :) A i sama historia pewnie też. Od kilku miesięcy mam pieska, który chyba był mi i mojemu lubemu przeznaczony. Byliśmy akurat osobno i wysłaliśmy sobie w odstępie kilku sekund link do postu schroniska o nim. Od razu nam przypadł do serca.

    OdpowiedzUsuń
  19. Takie książki dla dzieci z morałem przydają się i wielu dorosłym.

    OdpowiedzUsuń
  20. Mam dzieci, więc chętnie sobie wspólnie poczytamy. Lubimy książki o psiakach.

    OdpowiedzUsuń
  21. Książka warta przeczytania.
    Pozdrawiam.
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękne ilustracje! Książka idelana na prezent.

    OdpowiedzUsuń
  23. te ilustracje skradły moje serce!

    OdpowiedzUsuń
  24. Ważna tematyka i cudowne ilustracje! :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi gościu bardzo dziękuje za wyrażenie swojej opinii.
PAMIĘTAJ.!.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego pisania.!.