sobota, 5 października 2019

Czarnobyl.


Źródło.



Po wybuchu elektrowni jądrowej w Czarnobylu ratownicy poświęcają zdrowie i życie, by ratować Europę przed skutkami katastrofy.


Gatunek: Dramat

O czym?

26 kwietnia 1986 roku w elektrowni jądrowej w Czarnobylu na Ukrainie, na terenie ówczesnego ZSRR, doszło do ogromnej eksplozji. Uwolniona podczas wybuchu chmura radioaktywna spowodowała skażenie promieniotwórcze na terenie Białorusi, Rosji, Ukrainy i rozprzestrzeniła się po całej Europie, w tym w Polsce, Skandynawii, Europie Środkowej i Zachodniej. Miniserial śledzi losy kilku postaci. Jared Harris wciela się w Walerija Legasowa, wiodącego radzieckiego fizyka jądrowego, który był członkiem komisji badającej przyczyny awarii i jako pierwszy zrozumiał skalę katastrofy. Stellan Skarsgård gra zastępcę przewodniczącego Rady Ministrów ZSRR Borysa Szczerbinę, który z kremlowskiego nadania przewodniczył pracom rządowej komisji ds. Czarnobyla w pierwszych godzinach po awarii. Emily Watson zobaczymy w roli Ulany Khomyuk, radzieckiej fizyczki jądrowej, która chce poznać prawdziwe przyczyny wybuchu reaktora. Składający z pięciu odcinków miniserial opowiadający o największej w historii awarii reaktora atomowego, która miała miejsce 1986 roku na terenie należącej wówczas do Związku Radzieckiego Ukrainie

Źródło.



Moja opinia.

Miniserial, który poruszył moje i mojego męża serce. Serial, który każdy powinien obejrzeć. Przedstawia naprawdę imponujące informacje, a rzeczywistość w tym filmie jest tak realna, że podziwiam twórców tej ekranizacji. Niby tylko 5 odcinków, ale jakże poruszających. Jak wiele można się dowiedzieć o wydarzeniach, które zna cały świat. Z pewnością jest on poruszający, a przede wszystkim pozostaje w pamięci. Jak wiele kłamstw i ukrywania faktów dokonywane były podczas tak ogromnej tragedii.


Ilu ludzi zostało poświęconych na rzecz ratowania życia innym, ale i nie tylko. Jest to miniserial, który wywołuje naprawdę ogromne emocje. Był to mój pierwszy serial od bardzo długiego czasu i bardzo się cieszę, że miałam okazję go zobaczyć. Trochę chaotyczna ta recenzja, ale ciężko opisać tak wspaniałą ekranizację.

Ocena.

★★★★★★★★★★/10

52 komentarze:

  1. Mój mąż oglądał ten serial i bardzo gorąco go poleca.

    OdpowiedzUsuń
  2. Obejrzałam jak na razie pierwszy odcinek. Podobał mi się, więc w wolnej chwili obejrzę kolejne. Na szczęście jest on krótki.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Obejrzałam niby tylko dwa odcinki, ale korci mnie, by oglądać dalej. To jest coś, co szokuje swoją prawdziwością pomimo tego, że nie chce się w to uwierzyć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam, nawet zaczełam ogladać ale mnie nie wciągnął. Spróbuje za jakis czas... może ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oglądałam i wywarł na mnie ogromne wrażenie. Przez to też wciągnęłam moją mamę, która pamięta niektóre zdarzenia po wybuchu Czarnobylu, a działy się w Polsce.

    Pozdrawiam!
    recenzje-zwyklej-czytelniczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Musiałabym w końcu nadrobić ten serial... Wszyscy o nim mówią i to bardzo pozytywnie! A ja jakoś jeszcze się nie zmotywowałam.

    www.kulturalnameduza.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba bym nie dała rady obejrzeć tego serialu..

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślałam, że to książka :D później czytam a tu serial. Teraz wyszło sporo nowych książek o Czarnobylu.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zgadzam się z Twoją opinią
    w 100 procentach
    Ten film pokazuje wszystko, co niesie w sobie człowiek:
    Miłość, oddanie, nadzieję, ale i zakłamanie
    .
    Przeraziła mnie siła manipulacji ludzi sprawujących władzę w elektrowni Czarnobyl, ich oddanie partii zakłamanie, wysyłanie ludzi na pewną śmierć, wmawiając im walkę o idee..
    Cała Ukraina
    Ludzie przy władzy zdawali sobie sprawę z zagrożenia i faktu, że nie mogą liczyć na silną Rosję, a tym bardziej państwa Europy.
    Jestem dzieckiem, które piło ten obrzydliwy płyn i do wieku dziewiętnastu lat żyłam z podejrzeniem złego funkcjonowania tarczycy...
    Serial niesamowity

    OdpowiedzUsuń
  10. oglądałam i podzielam zachwyty! Nie tylko dopracowany wizualnie, ale dający naprawdę dużo do myślenia! Zasługuje na wszystkie otrzymywane nagrody i jeszcze więcej! ;) (dużo wykrzykników.... ale przy takim dziele nie da się inaczej ;) )

    OdpowiedzUsuń
  11. Oglądałam i bardzo mocno mnie poruszył ten film.

    OdpowiedzUsuń
  12. Również oglądałam, bardziej z inicjatywy czyjejś, ale nie spodziewałam się, że tak mnie poruszy! Bardzo polecam tym, co jeszcze nie widzieli.

    OdpowiedzUsuń
  13. Oglądałam, poruszający i porażający.

    OdpowiedzUsuń
  14. Serial wciąż przede mną, ale muszę kiedyś nadrobić, bo słyszałam same dobre opinie na temat tego tytułu. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ogladałam ten serial z tatą. Też zrobił na nas wrażenie. Ja teraz czekam jeszcze na wersje Rosjan. ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Słyszałam o nim bardzo dużo rzeczy, jestem pewna, że mojemu mężowi spodobałby się ten serial.

    OdpowiedzUsuń
  17. Dobrze, że robi się filmy na temat tajemnic tamtych czasów. Sprawa Czarnobyla jest ciągle jeszcze tak zakłamana i niepoznana - każde światełko prawdy się przyda. Cieszę się, że serial tak ci się spodobał, to znaczy, że musi być naprawdę dobry - jeśli będę miała okazję, to też go obejrzę.

    OdpowiedzUsuń
  18. Słyszałam o tym serialu, ale nie miałam jeszcze okazji go oglądać.

    OdpowiedzUsuń
  19. Takie filmy trzeba oglądać i produkować :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Oglądałam cały serial, pod względem merytorycznym nie mogę ocenić-na pewno pokazuje prawdę. Jeżeli chodzi o reakcję ludzkie, których nie ma to chyba tro he taki szkoleniowy tzn pokazuje takie zachowanie jakie chcieliby, żeby było. Serdeczne pozdrowienia znad sztalug malarskich przesyła Krysia

    OdpowiedzUsuń
  21. Chętnie obejrzę :)
    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  22. Widziałam kiedyś film o Czarnobylu i tematyka, choć tragiczna, wydawała mi się szalenie ciekawa. Skoro w tej ekranizacji występują dodatkowo emocję, muszę koniecznie zobaczyć.

    OdpowiedzUsuń
  23. Oglądałam, świetny serial. Do tej pory nie mogę zrozumieć, jak można było tak się wypierać niebezpieczeństwa i zagrożenia, jakie powstało :/ Świetna gra aktorska i w ogóle. Mega serial.

    OdpowiedzUsuń
  24. Pamiętam wybuch w Czernobylu !
    Ludzie panikowali, było dziwnie, a dokładnie nikt nic nie wiedział.
    Nie oglądałam, ale podobno dobry film.
    Zapraszam na książkowe propozycje na moim blogu🤗
    Pozdrawiam najserdeczniej na miłe jesienne dni 🌺🍁☕🏵️😀

    OdpowiedzUsuń
  25. Czarnobyl nic dobrego... nie mówię o filmie ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  26. Porażający serial. Siedzieliśmy i oglądaliśmy z zapartym tchem. Jedyne co pominęłam to sceny gdzie oddelegowywano grupy do odstrzału zwierząt, brr...

    OdpowiedzUsuń
  27. Znam ten serial. Nie mogłam oderwać się, więc obejrzałam w jeden wieczór. Emocje niesamowite i złość na to zakłamanie i narażanie innych na niebezpieczeństwo, aby tylko zatuszować sprawę.

    OdpowiedzUsuń
  28. Wiele osób mi go polecalo. Chyba czas obejrzec

    OdpowiedzUsuń
  29. Oglądałam, też bardzo mnie poruszył. Poza tym mistrzowsko zrealizowany.

    OdpowiedzUsuń
  30. Serial oglądałam i bardzo mi się podobał- scenografia pełna detali, historia, i mimo, że zcłowiek zna zakończenie to serial wywołuje sporo emocji

    OdpowiedzUsuń
  31. Tez obejrzałam! Świetnie robiony serial!

    OdpowiedzUsuń
  32. Ten serial robi ogromne wrażenie!

    OdpowiedzUsuń
  33. Czy mi się wydaje czy ostatnio panuje BUM na Czarnobyl? Gry, seriale hmn

    OdpowiedzUsuń
  34. O rany. Skoro aż tak dobry, to zdecydowanie muszę go zobaczyć. Swoją drogą, ciekawe ile jeszcze rzeczy stało się w ZSRR o których nie wiemy, bo nie przedostały się do opinii publicznej...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Tak wysoka nota jeszcze bardziej zachęca do obejrzenia. Bardzo interesuje mnie ten temat.

    OdpowiedzUsuń
  36. słyszałam same dobre opinie na temat tego serialu :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Niesamowicie głośno było o tym serialu, ale kiedy "wybuchł" szał na niego absolutnie nie miałam szans go obejrzeć, a potem jakoś umknął z mojej pomięci. Właśnie dzięki Twojemu wpisowi sobie o nim przypomniałam, dzięki! :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Słyszałam, ale nie mam czasu na kolejny serial. Za dużo mam do obejrzenia kdram.

    OdpowiedzUsuń
  39. Ja bym chętnie zobaczyła, interesuje się podobną tematyką. Tylko gdzie go zobaczę? :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Świetny serial, każdy powinien go zobaczyć.

    OdpowiedzUsuń
  41. Słyszałam dużo dobrego o serialu, ale jeszcze go nie oglądałam.

    OdpowiedzUsuń
  42. Serial świetny. Może dlatego, że bardzo prawdziwy. Mną swego czasu wstrząsnęły opisy w książce Swietłany Aleksijewicz "Czarnobylska modlitwa. Kronika przyszłości".

    OdpowiedzUsuń
  43. Mamy w planach obejrzeć ten serial z mężem :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Kolejna osoba na której ten serial zrobił wrażenie. Dobrze byłoby obejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Ten serial wywarł na mnie ogromne wrażenie, niespowicie prawdziwy, fakty przedstawione w tak rzeczywisty sposób. Wciąga na maxa i przysięgam, że gdyby w czasie wyskoczyłaby reklama to bym się delikatnie mówiąc zdenerwowała :P tak samo uważam, że każdy powinien go zobaczyć. U mnie 10/10

    OdpowiedzUsuń
  46. Przerażająca tematyka, aż byłabym się oglądać, wiedząc, że to wszystko zawarte w serialu to prawda...

    OdpowiedzUsuń
  47. Chyba najlepszy serial jaki oglądałam. Doskonała fabuła wiernie oparta na faktach. Każdy odcinek wbija w fotel. Poruszające kadry zapadają w pamięć na zawsze. Straszny i zarazem piękny. To była katastrofa która zniszczyła życie tysiącom ludzi na świecie. Jej zasięg był potworny. Polecam każdemu.

    Z pozdrowieniami z Krakowa. Dużo zdrowia

    OdpowiedzUsuń
  48. Chyba każdy o nim słyszał, choć zrobiony w zbyt amerykańskim stylu jak dla mnie

    OdpowiedzUsuń

Drogi gościu bardzo dziękuje za wyrażenie swojej opinii.
PAMIĘTAJ.!.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego pisania.!.