sobota, 28 września 2019

Fobia.


OPIS.

To nie my wybieramy, czego mamy się bać. To strach wybiera nas.
Tash Carmody przeżyła traumę – jako dziecko była świadkiem porwania swojej koleżanki Mallory Fisher przez budzącego grozę, wyimaginowanego Sparrowa. Nikt nie uwierzył Tash w historię o porwaniu i dziewczynka została zmuszona zaakceptować fakt, że wymyśliła Sparrowa. Mallory zaginęła na tydzień. Teraz ma piętnaście lat i od czasu porwania nie odezwała się ani słowem.
Gdy po latach niepokojące wspomnienia powracają, siedemnastoletnia Tash znów widuje Sparrowa. Zdaje sobie sprawę, że jedyną osobą, która może jej pomóc rozwikłać mroczny sekret, jest sama Mallory. Czy Sparrow jest prawdziwy? A może Tash jest bardziej niebezpieczna dla innych, niż jej samej się wydaje?
Wciągający thriller psychologiczny, który sprawi, że do ostatniego momentu pewności nie będzie. Będzie za to mroczne pomieszanie urojenia i prawdy, niepokój i próba zrekonstruowania przeszłości, która powraca.

źródło opisu: http://www.zielonasowa.pl/fobia.html
źródło okładki: http://www.zielonasowa.pl/fobia.html





Młodzieżowy thriller psychologiczny ? Dlaczego nie ? Chociaż  piękny wiek dorastania mam już za sobą, to czy nie każdy czasami ma ochotę wrócić do młodzieńczych lat ? Twórczość literacka poszła całkiem do przodu i może ten tytuł dostarczy mi lekkiej świeżości i oryginalności.


"Fobia" to mroczny i pełen wielu emocji thriller psychologiczny opowiadający szczególnie o losach pewnej dziewczynki, która zaznała wielu cierpień. Lektura opowiadająca nam o Tash Carmody, która jako dziecko przeżyła ogromną traumę widząc jak zamaskowany napastnik porywa jej młodszą koleżankę Mallory Fisher. Biedna Tash niestety została sama ze sobą ze swoimi przeżyciami. Nikt jej nie chciał uwierzyć, a przez to popadła ona w tytułową fobię. 







Jak można zauważyć książka ta została stworzona z zamysłem dla młodszego obszaru czytelniczego, ale problemy w niej znajdujące się zaintrygują i starszych czytelników. 

Autorka swą twórczość postanowiła przedstawić w dwóch czasach, gdzie główna bohaterka przez doznane jej przeżycia wspomina o tym co się stało i co jej się przytrafiło, aż po czas w którym próbuje poradzić sobie ze swoim strachem i żyć jak typowa nastolatka. 
Pani Sarah w ten sposób chce nam przekazać jak wiele młodych ludzi zostaje pozostawionych samym sobie. Jak bez wsparcia osób najbliższych osoby te popadają w różne lęki i obawy. Jak boją się otworzyć i porozmawiać o swojej obsesji, a przy tym  zamykają się w sobie.






Debiut pisarki porusza naprawdę ważne problemy, a przy tym otwiera nam oczy na krzywdę dzieci, bo chociaż bohaterka przeżyła o wiele za dużo to stara sobie jakoś radzić ze swoimi lękami. Jednak czy uda jej się to przezwyciężyć ?







Już fabuła sama w sobie powinna was przekonać do przeczytania tego utworu, ale również akcja nie pozwala na chwilę wytchnienia i jest warta uwagi. Przy niej będziecie chcieli jak najszybciej poznać prawdę, która jest w niej skrywana, bo ta książka nie pozwala o sobie zapomnieć. Zostaje na długo w myślach odbiorcy. Zostawiając wiele spraw do rozważenia.





Swoim stylem twórczyni przekona każdego wielbiciela gatunku. Jest on przystępny i prosty, a zarazem bardzo przekonujący. Jednakże ten kto po raz pierwszy będzie miał do czynienia z taką zwięzłą i poruszającą historią przekona się, iż da jej wiele mrocznych i zarazem wielu chwil do rozpatrywania. 

 Jednak to zakończenie jest najbardziej zaskakujące. Wartka i tajemnicza opowieść sprawia, iż niespodziewany koniec okaże się niewiarygodny. 


Pani Epstein zaskoczyła mnie niewiarygodnie dobrą fabułą z dobrze osadzonym wątkiem. Treść jest bardzo intrygująca, a postacie przekonujący i zapadający w pamięć. Mam nadzieję, że już niedługo będę mogła po raz kolejny zatracić się w twórczości autorki. 

9/10


Czy mieliście już okazję zapoznać się bliżej z tą książką? A może po mojej recenzji nabraliście ochoty? 

Koniecznie dajcie znać w komentarzach.

33 komentarze:

  1. Ciekawe kiedy ja przeżyłam traumę dotyczącą pająków, bo nie pamiętam a mimo to jak widze pająka między mną a drzwiami to wychodzę oknem :P Głupie żarty proszę mi wybaczyć, jestem po chorobie, wciąż z lekką gorączką i nie myślę trzeźwo. Ale myślę na tyle, żeby widząc "thriller psychologiczny" natychmiast zapisać tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiarygodna fabuła i dobrze wykreowane postacie bardzo mnie zachęcają.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo chcę przeczytać tę książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie się bardzo podoba ta pozycja. Jeszcze nic podobnego nie czytałam, a chęcią bym się tego podjęła bo jestem ciekawa. Odnosząc się do przedmówcy, to chyba zależy od człowieka, ja mam arachnofobię, bo kiedyś prawie do buzi mi wlazł taki duży, naprawdę ogromny pająk :D. Od tego czasu się boje większych niż pół centymetra. :D Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Po thriller psychologiczny sięgam nie za często, wiec trudno mi powiedzieć czy się skusze, ale fabuła intryguje.Ja panicznie boje się burzy...z wiekiem może odrobinę mniej, ale na zewnątrz w trakcie piorunów mnie nikt nie ujrzy...przeżycia z dzieciństwa.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie przerażają wszelkiego rodzaju pająki, robaki, węże i żmije 😁 Książka wydaje się być ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kusi mnie młodzieżowy thriller! I jeszcze debiut, a debiutanci zawsze mają u mnie kredyt zaufania! ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie słyszałam wcześniej o tej pozycji, ale zachęciłaś mnie wartką akcją i zaskakującym zakończeniem. 😊

    OdpowiedzUsuń
  9. Wiarygodna fabuła to duży plus :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fobia to temat, który sam w sobie jest interesujący :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie czytałam ale intrygująca fabuła działa na mnie bardzo skutecznie - poszukam :)
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Sam tytuł już mnie "odrzucił" od tej książki.

    Nie lubię o takich rzeczach czytać. Wolę książki lekkie i przyjemne :).

    OdpowiedzUsuń
  13. Myślę, że ta książka byłaby dla mnie dobrą lekturą :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja się boję kogutów gdy byłam dzieckiem jeden mnie napadł. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubię młodzieżowe książki, ale w takiej tematyce jeszcze nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Do tej pory czytałam właściwie tylko jeden thriller ("Krzyk pośród nocy") i byłam zachwycona, może i ten by mi się spodobał :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pięknie wszystko opisałaś,czytam codziennie byłam kiedyś bibliotekarką ale to było dawno....

    OdpowiedzUsuń
  18. Książka wydaje się bardzo ciekawa!

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja ostatnio słucham książek.
    Niestety tej pozycji nie ma w mojej aukcji.
    Wysoka ocena, zatem książka musi być ciekawa!
    Pozdrawiam 📚

    OdpowiedzUsuń
  20. Sam pomysł brzmi fajnie, być może po twojej recenzji, jeśli gdzieś ją zobaczę, skuszę się, bo sama nie zwróciłabym na nią uwagi :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Zainteresował mnie ten tytuł. Jeśli kiedyś będzie okazja, to nie omieszkam go przeczytać. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. chętnie bym przeczytała:) moje gusta:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo mnie zaintrygowałaś swoją recenzją i skutecznie zachęciłaś do sięgnięcia po powyższy thriller.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ta książka ma coś w sobie, kusi i intryguje. Dopiszę ten tytuł do mojej listy. ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Wiele osób walczy ze swoimi fobiami. Demony trwające w nas nie odpuszczają tak łatwo. Milczenie bywa bardziej wymowne od nadmiaru słów. Bardzo chętnie przeczytam te powieść. Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Nabrałam ochoty. I to jeszcze jak :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Książka oczywiście słaba nie jest, jednak nie podzielam tych entuzjastycznych opinii mimo wszystko. Czyta się ją bardzo przyjemnie, brakuje mi w niej jednak takiej głębi. Oczywiście to moja subiektywna opinia.

    OdpowiedzUsuń

Drogi gościu bardzo dziękuje za wyrażenie swojej opinii.
PAMIĘTAJ.!.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego pisania.!.