sobota, 10 sierpnia 2019

Emo sapiens.

OPIS.

"Pokażę ci, jak połączyć siłę rozumu z potęgą emocji. Przeczytaj i zobacz, ile wspaniałości jest w twojej głowie. Zachwyć się sobą!"
Rafał Ohme

Zostań emo sapiens!
Używaj emocji, aby napędzać się do działania. Ufaj rozumowi, on wyciągnie cię z tarapatów. Pozwól intuicji czytać intencję osób wokół ciebie. Naucz się mądrzej sprzeczać i spalać złość. Dbaj o siebie, aby lepiej zadbać o innych.

Przełomowa książka o emocjach, napisana lekko i dowcipnie.

źródło opisu: Bukowy Las, 2017
Liczba stron: 416
 


Książka, która zaciekawiła mnie szatą graficzną. Kolorowa, a zarazem fascynująco przedstawiona. To właśnie skłoniło mnie do zapoznania się bliżej z treścią. Chociaż nie jest to mój gatunek literacki to i tak postanowiłam dać szansę autorowi. Przecież zawsze może się okazać, że akurat mogłaby mi się ona spodobać. Tym bardziej, iż czytałam wiele opinii i czytelnicy sobie ją chwalili.


Początek tej pozycji okazał się zadziwiająco ciekawy. Pisarz postanowił wprowadzić mnie w świat nauki, a tego jak wiadomo nigdy nie jest mało. Co oznacza, że swoimi słowami bardzo mnie przekonał do siebie. Już od początku twierdzi on, iż ta książka nie będzie nudna jak większość z tego gatunku. Gdzie jak wiadomo pisane są twardym językiem.



Zazwyczaj właśnie to mnie zniechęcało. Naukowe lektury są obszerne i bardzo nudne, ale na szczęście nie tym razem. Autor bardzo umiejętnie opisuje i przedstawia nam swój wybrany sposób świat wiedzy. Jest to bardzo interesująco przedstawione, a czytelnik przez to może w krótkim czasie poznać naprawdę ciekawe fakty. Lecz nie tylko styl autora, który jest lekki i przyjemny spowodował, że w dalszej mierze przewracałam kolejne strony. Okazało się, że twórca tej książki wkleił do tej pozycji fotografie, które są bardzo ciekawe, a zarazem tłumaczą wiele.




Pomijając już samą twórczość mogę śmiało napisać, iż człowiek całe życie się uczy i ta właśnie książka jest tego doskonałym przykładem. Ja po raz kolejny miałam okazję poznać nowe informacje o których nie miałam pojęcia.

Wiem również, że nie każdy zdecyduje się na powyższy utwór, ale będę starała się was do niej zachęcić, ponieważ jak wspomniałam wyżej nie jest to nudno napisana pozycja.
Sam również autor uświadamia nas, że nie jest przymusem czytać tej książki od deski do deski. Sami musicie jednak zdecydować jak wolicie ją czytać. Nie narzucanie pisarza jest bardzo profesjonalnym podejściem i ma on u mnie za to następny plus. Sam osobiście podpowiada jak najlepiej się do niej zabrać. Ze względu na to, że są różni czytelnicy i każdy ma całkowicie odmienne poglądy na to czego chce się dowiedzieć najpierw.

Pierwsze rozdziały są typowo informacyjne. W niej możemy się dowiedzieć między innymi o roli mózgu czy emocji.  Kolejne rozdziały są poradami. Ja czytałam od deski do deski, ale nie potępiam ludzi za to, że będą czytać ją inaczej.



Jednak najciekawszym elementem tej książki jest chyba dekalog, który stworzył pisarz. Inny i nie tuzinkowo przedstawiony sprawia, że od razu chce się zmienić swoje postępowanie.

To i wiele więcej można poznać czytając tą twórczość. Dodam na koniec tylko, że po każdym rozdziale znajduje się słowniczek, w którym odnajdziemy znaczenia tych trudniejszych lub dla nas nieznanych zwrotów.



Ciężko się pisze recenzję do takich właśnie lektur, ponieważ nie można opisać ani akcji, ani bohaterów. Jednakże mam nadzieję, że opisując całokształt chociaż odrobinę was przekonałam do niej, bo warto przecież zabłysnąć chociażby wiedzą na jakimś spotkaniu czy imprezie.

7/10


43 komentarze:

  1. Powiem tak, mnie osobiście zaciekawiłaś, więc z przyjemnością przy najbliższej okazji się w nią zaopatrzę.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  2. To raczej nie jest książka, którą chcę przeczytać. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Na tego typu lekturę musi przyjść odpowiedn iczas i trzeba mieć ochotę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. a ja z chęcią ją poznam bliżej:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię książki naukowe, które są napisane przystępnym językiem. Ta tematyka mnie zaciekawiła :)

    OdpowiedzUsuń
  6. "Emo sapiens" przeczytałam jednym tchem od deski do deski. Dzięki ciekawej tematyce podanej w przystępny sposób (urok książek popularno-naukowych, pisanych dla mas tak, żeby każdy zrozumiał) czyta się ją szybko i nie można oderwać się od niej.

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi naprawdę ciekawie, już sam tytuł mnie zaintrygował.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawa treść, może po nią sięgnę.
    Miłego dnia:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie poradniki mimo wszystko usypiają, więc podziękuję :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Z chęcią bym taką pozycję przeczytała dla odmiany :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Czasami warto zdecydować się na taką lekturę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Raczej nie dla mnie ta lektura, acz sama forma wydaje się ciekawa poprzez połączenie naukowych i poradnikowych treści z lekkim językiem. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. brzmi ciekawie! Sposób działania mózgu, połączenie rozumu i emocji zawsze mnie fascynował, więc myślę, że zapiszę sobie ten tytuł ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. zaintrygowałaś mnie swoją recenzją, a że temat bardzo mnie interesuje - chętni sięgnę po tę pozycję. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dobrze, że książka nie jest nudna. Mnie zaciekawiła i chętnie po nią sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Naukowe książki nie muszą być wcale nudne, grunt by przystępnie przekazywały wiedzę :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam podobne publikacje, więc i tej będę wypatrywać!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie przepadam za naukowymi książkami i raczej szybko bym się zniechęciła do dalszej lektury.

    OdpowiedzUsuń
  19. na wielki plus zasługuje książka, która o naukowych rzeczach opowiada w przystępny sposób :) mnie zaciekawiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Do książki chętnie zajrzę :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Naprawdę mnie zaciekawiłas... Chyba muszę rozejrzeć się za tą książką...

    OdpowiedzUsuń
  22. Sięgnę po nią, bo mnie zaciekawiłaś tą pozycją. Jeszcze jak piszesz, że jest napisana prostym językiem to tym bardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  23. I am curious about the contents, anyway I always love thinking about the brain and the heart :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Myślę, że spodobała mi się ta pozycja. Zawsze byłam ciekawa, gdy w grę wchodziła psychologia i tym podobne rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Bo o emocjach czasem trzeba lekko i dowcipnie :) Dobra recenzja! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Całkiem wysoka ocena, być może dam jej szansę :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Raczej nie sięgam po tego typu pozycje ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Od czasu do czasu lubię poczytać taką książkę. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  29. W sumie czemu nie, na pewno jakąś naukę z niej wyciągnę po jej przeczytaniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. zdecydowanie nie mój typ ksiązek :D

    OdpowiedzUsuń
  31. Nie słyszałam o tej książce, ale temat ciekawy...warto go zgłębić :)
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetnie, że powstają takie publikacje! Mnie do tej akurat teraz nie ciągnie, ale cieszę się, że mogłam o niej trochę u Ciebie poczytać.

    OdpowiedzUsuń
  33. Ciekawa pozycja warto się skusić

    OdpowiedzUsuń
  34. Czuję się do książki zachęcona :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Ciekawa propozycja, przeplatane fotografie są świetne:)

    OdpowiedzUsuń
  36. Czasem zdarza się mi sięgnąć po poradniki. Ten wydaje się być interesujący, zwłaszcza że napisany jest z humorem 😊

    OdpowiedzUsuń
  37. Mnie do takich książek długo nakłaniać nie trzeba... Wystarczy powiedzieć, że taka istnieje, napisać, że przystępna i już - mam ją w planach :)

    zazamknietymiokladkami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Drogi gościu bardzo dziękuje za wyrażenie swojej opinii.
PAMIĘTAJ.!.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego pisania.!.