wtorek, 16 lipca 2019

Długo, długo nic.

Turcja 2019r.




Długo, długo nic...

Tak właśnie było...

W końcu znalazłam czas na napisanie paru zdań...

Chaotyczny, ale za to bardzo interesujący post już w zasięgu waszego wzroku.
SERDECZNIE ZAPRASZAM.


Port w Bodrum.



Przepiękna Turcja.
To właśnie w tym roku razem z moim kochanym mężem obrałam za cel.
Postanowiliśmy zwiedzić i zapoznać się bliżej z ich kulturą, ale również zasmakować ich dań i odpocząć od natłoku pracy. Tak właśnie w skrócie mogę opisać mój długi nie pobyt na tej stronie.


Restauracja stylizowana na styl Grecki.


Moim celem w tej notce jest zachęcenie was do odwiedzenie tego uroczego zakątka. Tym bardziej, że mówiona nam uważajcie na siebie, ponieważ inna religia lub uważajcie, bo oni są źli, itd.
Nie mogę napisać, że nie mieli racji, bo zdaję sobie sprawę, że jest to kraj, który ma inne poglądy niż my, ale nie mogę też napisać, że czułam się w Turcji źle lub w jakiś sposób niebezpiecznie. Wiadomo trzeba na siebie uważać, ale to jak w każdym państwie.


Bazar w Bodrum.



Do Turcji wybraliśmy się na 11dni,  które okazały się w zupełności wystarczające. Poznaliśmy tam wiele ciekawych osób i trafiliśmy do całkiem przyjemnego hotelu. Popłynęliśmy również na Grecką wyspę Kos jak i pozwiedzaliśmy zakamarki Bodrum, no i przede wszystkim potargowaliśmy się w sklepach.


Ruiny na Kos.








Lecz niestety wyspa Kos okazała się dla nas niezadowalająca. Spodziewaliśmy się greckiego klimatu i przepięknych uliczek, a dostaliśmy miasto zrobione pod turystów z kamienistą plażą. Jednakże pomimo, iż miejsce te nie było nam pisane to i tak nie żałujemy. Jesteśmy tego zdania, że zawsze można trafić gorzej.

Ruiny.
Stara łaźnia Hammam.



Drzewo Hipokratesa.


Urokliwa namiastka na Kos.



Turcy tak jak Egipcjanie kochają się targować, dlatego też nie obyło się bez rozmowy z nimi. Oczywiście zaznaczę tutaj nie zobaczycie na produktach cen. Turcy sami sobie je ustalają i czekają na to, aż turyści zaczną z nimi targowanie się. Ogólnie są mniej natarczywi niż w Egipcie, ale również zaciągają do sklepów i chcą jak najwięcej produktów nam wcisnąć.

Tureckie szklanki z jabłkową herbatą.

Turecka chałwa.



Reasumując kraj ten był dla nas nowością i z pewnością go jeszcze odwiedzimy, ale oczywiście polecimy do innego miejsca, bo wspólnie z mężem uważamy, że szkoda czasu na powracanie do tych samych miejsc.

Serdecznie dziękuję za dotrwanie do końca.
Bodrum nocą.

Przepiękny widok na Bodrum.


51 komentarzy:

  1. Turcja, to jedno z moich podróżniczych marzeń i mam nadzieję, że kiedyś się spełni. Kocham turecką chałwę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Hałwa! No i zrobiłam się głodna. Piękne zdjęcia i piękne doświadczenie, ależ Ci zazdroszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie byłam w Turcji, ale ze zdjęć stwierdzam, że to naprawdę piękne i malownicze miejsce które warto w przyszłości odwiedzić ☺️

    Pozdrawiam ciepło,
    Sara z Pełna kulturka

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowny wpis, a właściwie relacja. Jestem zauroczona, a to za sprawą przepięknych zdjęć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. My również z mężem wybieramy się do Turcji w sierpniu 😊 fajnie, że są mniej natarczywi, bo jak byliśmy w Egipcie w podróży poślubnej to ta ich natarczywość irytowała mnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Widać, ze wyjazd udany! Pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. nie ciągnie mnie do Turcji jakoś szczególnie, ale widzę na zdjęciach, że faktycznie jest co zwiedzać:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne i bardzo klimatyczne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne miejsce, warto się wybrać:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Turcja ma wiele do zaoferowania, bardzo fajna i szczera relacja :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jaka piękna garść wspomnień! Fotografie zachwycające, pozwoliły choć na moment oderwać mi się od codzienności. Szkoda, że Kos nie tak piękny, jak powinien, targowanie to podstawa, a niebezpieczeństwo - trzeba na siebie uważać wszędzie, choć faktycznie, tam to szczególnie wskazane.

    OdpowiedzUsuń
  12. Turcja jest taka piękna! Fajnie, że udało ci się zwiedzić, mam nadzieję, że mi też kiedyś trafi się taka okazja :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Podobno Turcja jest w tym roku na 1 miejscu, jeśli chodzi o podróżowanie Polaków.
    Nie byłam, nie wiem czy chciałabym jechać. Poki co i tak nie mogę.
    Serdeczności zostawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  14. bardzo miło zobaczyć znajome miejsca :) spędziłam tam kilka dni kilka lat temu i miałam bardzo podobne wrażenia :) zdjęcia - super!

    OdpowiedzUsuń
  15. Turcja faktycznie jest piękna ^^ Pozdrawiam!
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne zdjęcia! Super, że podróż się udała. Oby kolejna wizyta w Turcji, jaką planujesz na przyszłość, również okazała się przyjemnym doświadczeniem. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. mnie Turcja nie przyciąga. A targować się nie lubię :P

    OdpowiedzUsuń
  18. Jak miałam faze na tureckie seriale, to zrodziła się we mnie chęć odwiedzenia tego kraju. Jak widać też na Twoich zdjęciach krajobraz jest tam piękny. Chciałabym zobaczyć go na żywo.
    Pozdrawiam i życzę samych udanych podróży ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. ja wolę polskie góry niźli zagranicę:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Pięknie, zazdraszczam 😊 Też jestem tego zdania, że następnym razem lepiej obrać sobie inny cel podróży. Jest tyle miejsc do zwiedzania, że zawsze znajdzie się coś interesującego.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ładnie, ale jakoś nie marzę o tym kraju. :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie byłam nigdy w Turcji, może kiedyś się wybiorę. Przepiękne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Pięknie tam. Może sama się kiedyś wybiorę.

    OdpowiedzUsuń
  24. ja bym z przyjemnością pojechała:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Mnie do Turcji akurat nie ciągnie i w przyszłości też nie planuję raczej tam lecieć :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Turcja jakoś nigdy mnie nie przekonywała, bardziej wolę Hiszpanię i narazie tylko tam jeżdzę tylko za każdym razem w inne miejsce.
    Ale za to moja koleżanka co roku jeździ do Turcji i w tym roku już będzie 5 raz, bo jest zachwycona tym krajem.

    OdpowiedzUsuń
  27. what a beautiful place! i like this place
    Very beautiful photo, I like it
    https://luxhairshop.blogspot.com/
    Love your blog, thank you for sharing.
    (づ ̄3 ̄)づ╭❤~

    OdpowiedzUsuń
  28. To akurat nie jest mój kierunek jeśli chodzi o podróże :-) ale wierzę, że było urokliwie :-)

    OdpowiedzUsuń
  29. Turcę mam w planach - ale Istambuł i Kapadocje :-)
    DZiękuję za relacje z podróży :-)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ważne, że w końcu znalazł się czas na napisanie posta. Nic na siłę :)
    P.S. Pięknie tam :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Jakie śliczne zdjęcia. Aż mam ochotę zobaczyć te miejsca i ten kraj. :)

    OdpowiedzUsuń
  32. like this post dear :) would you like to follow each other?

    https://bubasworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Mnie denerwuje jak gdzieś jadę za granicę i słyszę żebym na siebie uważała. Zawsze powtarzam że w Polsce też słyszy się o różnych rzeczach. Uważać trzeba wszędzie. Fajne zdjęcia i super wspomnienia pozostają. Może i ja kiedyś odwiedzę ten kraj :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Cudne miejsce. Chciałabym tam kiedyś pojechać.

    OdpowiedzUsuń
  35. Niestety, nie miałam okazji odwiedzenia Turcji, ale słyszałam, że to piękny kraj. Twoje zdjęcia to potwierdzają:)

    OdpowiedzUsuń
  36. Piękne zdjęcia! <3
    Pozdrawiam, Alice

    OdpowiedzUsuń
  37. Piękne widoki, zwłaszcza te z Bodrum :-)

    OdpowiedzUsuń
  38. Zazdro :) Mażę by kiedyś pojechać do Turcji :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Jak tam pięknie i co to musi być za przezycie...widoki, klimat, zapachy, aromaty, potrawy, przyroda.... oj jak fajnie i pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Odwiedziliście Istambuł? Przepiękne miasto! Polecam gorąco!
    Ja dwa dni temu przepływałam ponownie przez Bosfor i ponownie podziwiałam Istambuł. Teraz czeka mnie BUłgaria i Burgas jak zapłyniemy do portu. :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Ach Turcja... No w najbliższym czasie na pewno się nie wybierzemy, ale w pamięci mam na pewno. Byłam w Tunezji i była to przygoda życia, ta zmiana kulturalna, klimatyczna... Teraz marzy mi się Egipt, ale nie ten all inclusive, a ten starożytny. Niestety, większość osób mnie do tej wycieczki bardzo zniechęca i nie mogę powiedzieć, że nie wiem dlaczego, ale może pewnego dnia...

    OdpowiedzUsuń
  42. Ale piękne widoki :)
    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  43. Ciekawa relacja. Klimatyczne zdjęcia. :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi gościu bardzo dziękuje za wyrażenie swojej opinii.
PAMIĘTAJ.!.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego pisania.!.