środa, 5 czerwca 2019

Zastrzyk śmierci.


OPIS.

Morderca już wydał wyrok. Zostało niewiele czasu.

Ewa Frydrych znajduje szczelnie owinięte taśmą ciało męża – szefa portalu krytyki kulinarnej, którego opinie nie wszystkim przypadły do gustu. Dlaczego ktoś wstrzyknął mu truciznę i pozbawił życia? Czy chodziło tylko o zemstę, czy za zbrodnią kryje się coś jeszcze? Tym bardziej że w podobny sposób giną kolejne osoby. Sprawę prowadzą starsza aspirant Agata Górska i komisarz Sławek Tomczyk, którzy próbują rozwikłać serię zagadkowych śmierci.

Tymczasem ktoś wysyła anonimy do młodszej siostry komisarza Tomczyka. Czy ma to jakiś związek ze sprawą? Kim jest Zosia i dlaczego ktoś musi ją chronić? Nowe światło na sprawę rzuci niewyjaśniona tragedia sprzed lat, która nie pozwoli o sobie zapomnieć.

Małgorzata Rogala kolejny raz udowadnia, że należy jej się miejsce na kryminalnym podium.



źródło opisu: http://czwartastrona.pl/zastrzyk-smierci/


Cykl: Agata Górska i Sławek Tomczyk (Tom IV)
Liczba stron: 352




Znowu mam przyjemność recenzować kolejny tom z serii od pani Małgorzaty Rogali. Jest to kryminał, który nigdy mnie nie znudzi, a wręcz przeciwnie jestem łakoma na dalsze części, które mam zamiar szybko przeczytać.


Oczywiście znowu muszę się powtórzyć jak przy każdej opinii jaką pisze do tego cyklu. Mamy kolejne zabójstwo i brak sprawcy. Chyba to normalne dla kryminału, ale nie najważniejsze. Jednakże mogłoby się wydawać całkiem inaczej. Zależy kto, czego szuka w takich gatunkach literackich, bo u mnie co prawda jest na pierwszym miejscu odkrycie prawdy i poznawanie etapowo zbrodniarza. Lecz nie tylko to, ponieważ cenie sobie również fabułę, która musi być rozwinięta. Koniecznie musi mnie wciągnąć. Na prawdę to wszystko serwuje nam nasza kochana rodaczka. To i oczywiście o wiele więcej. Psychologiczny kryminał z nutką romantyzmu to coś idealnego dla każdej kobiety, ale i płeć męska bez problemu odnajdzie się w tej lekturze.



Wracając do tej pozycji mam wam wiele do napisania. Począwszy od tego, iż w dalszej mierze postacie, które występują w tej części są bardzo dobrze wykreowani. Opisy są w dalszym ciągu ciekawe,a nie nudne i obszerne. Akcja jest troszkę wolniejsza niż w poprzednim tomie i to właśnie mnie zdziwiło, ale jednak utrzymuje się na najwyższym poziomie. No i jakby mogło zabraknąć morału, który i w tej lekturze występuje. To akurat jest największy atut tej historii i to może, dlatego też tak łatwo i z zaciekawieniem mi się ją czyta. Dodając do tego stylistykę, która jest lekka i bardzo łatwa w odebraniu, to mamy mieszankę wybuchową. Nic dodać nic ująć.

Obecni szefowie to ludzie bez wiedzy i doświadczenia, ale z rozdętym ego. Nigdy nie pozwolą, żeby pracownik był mądrzejszy od nich, a mądrość przychodzi zazwyczaj z wiekiem, podobnie jak doświadczenie. Dlatego nikt nie zatrudni starego.



Na koniec tylko dodam, że byłam już bliska odkrycia prawdy, gdy nagle wszystko się pozmieniało i doszły nowe informacje. Jednakże po przeczytaniu kolejnych stron znowu wróciłam na trop zabójcy, który w 99% nim był. I to się okazało prawdą, ale jednak nie do końca, bo chociaż odnalazłam winowajcę to historia, dlaczego zabijał była o wiele bardziej fascynująca. Jest to nie bywałe ile pani Rogala ma w sobie pomysłów i jak dobrze przekazuje to wszystko czytelnikowi. Jestem pod ogromnym wrażeniem, że kolejny tom nie okazał się jakąś totalną klapą. A już teraz wiem, ze następna część będzie jeszcze lepsza, ponieważ zdradza mi o tym końcowy epilog.

Jak już możecie się domyśleć, że książkę jak najbardziej polecam. Autorka nie tylko zabierze nas w świat kryminalny, ale i również pozwoli na chwilę odetchnąć przy lekko napisanej wersji obyczajowej głównych bohaterów, gdzie miłość wokół nich rozkwita.

8/10


Praca jest tylko dla młodych, ale też nie ma się czym szczycić, droga pani ! W majestacie prawa zawiera się śmieciowe umowy, na porządku dziennym jest chamskie traktowanie, darmowe okresy próbne, oszustwa na podatku i ZUS-ie.






19 komentarzy:

  1. Książka wydaje się całkiem fajna ^^ jak trafię to na pewno przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubie takie historie, zawsze wtedy próbuje wytypować sprawcę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Twórczość autorki jeszcze przede mną, ale na pewno to nadrobię. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jestem dopiero na drugiej części tej serii ale już wiem, że mi się spodoba!

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety nie znam jeszcze tej serii. Może kiedyś uda mi się poznać 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta książka to absolutnie mój ksiązkowy klimat - dla relaksu to właśnie po thrillery sięgam najczęściej. Świetna recenzja- mnie całkowicie przekonała do przeczytania tej pozycji

    OdpowiedzUsuń
  7. Twórczość tej pani jeszcze przede mną, niemniej na ten moment nie mam ochoty aby się w nią zagłębiać ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam o tej autorce, ale jakoś wciąż nie jestem do niej przekonana...

    www.carolinelivre.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. I to jest super w kryminałach- trzymanie w napięciu do ostatnich stron :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Niestety nie znam tej autorki, ale książka wydaje się być ciekawa, chodź jakoś nie za bardzo przepadam za tego typu książkami;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przewija mi sie to nazwisko bardzo często, ale kompletnie nie mam czasu się z autorką zapoznać. Mam nadzieję, że to sie wkrótce zmieni :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam dwie książki p. Rogali i muszę przyznać, że pisze naprawdę zgrabne kryminały. Po ten na pewno też w swoim czasie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  13. Książka wydaje się ciekawa i dosyć tajemnicza, muszę powiedzieć, że mnie zaintrygowałaś. Książek autorki chyba jeszcze nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Witaj
    Jestem u Ciebie po raz pierwszy, bo tam gdzie książki, tam i ja.
    Chętnie przeczytam dobry kryminał, zatem tytuł zapisuję, za recenzję dziękuję:)
    Słonecznie pozdrawiam:)
    http://spacerem-przez-zycie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Na pewno ją przeczytam, na stoo procent.. tylko nie wiem kiedy :c

    OdpowiedzUsuń
  16. Może w końcu sięgnę po jej twórczość. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Coś dla mnie. Na pewno kiedyś ją przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Po kryminały sięgam sporadycznie, jak mam fazę i coś naprawdę mnie zainteresuje. W tym gatunku bardziej wybredna jestem. Na autorkę jednak z pewnością zwrócę uwagę, bo już wiele pozytywów słyszałam :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi gościu bardzo dziękuje za wyrażenie swojej opinii.
PAMIĘTAJ.!.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego pisania.!.