czwartek, 23 maja 2019

Mam "Pragnienie" na ten tytuł.


OPIS.


Zara kolekcjonuje fobie tak, jak inne nastolatki kolekcjonują przyjaciół na Facebooku. Nic dziwnego, że do tej pory jej życie nie było usłane różami. Ojciec Zary zniknął dawno temu, ukochany ojczym właśnie umarł, a matka odpuściła sobie rodzicielskie obowiązki. Bohaterka musi zamieszkać z babcią w sennym, zimnym miasteczku w Maine - tam ponoć nie grozi jej żadne niebezpieczeństwo… tylko do czasu. W prowincjonalnym życiu Zary pojawia się tajemniczy mężczyzna, który wywołuje w dziewczynie paraliżujący strach. To król piksów - przerażających, bynajmniej nie mitologicznych istot wysysających z ludzi krew, a wraz z nią - i duszę.



Cykl: Pragnienie ( Tom I )
Liczba stron: 308






Dawno temu dostałam od mojej kochanej mamusi tą właśnie książkę, a że moja mama nie zna się na literaturze to od razu przyszła mi tak myśl, że to niestety, ale nie jest najlepsza lektura dla mnie. W szczególności, że przeczytałam opis z tyłu i stwierdziłam jak taka lektura może mnie wciągnąć. Jakieś "piksy" i inne stworzenia.
No, ale na szczęście moje przemyślenie okazało się błędem, a sama pozycja jest lekka i inna niż na co dzień czytam.



Jest to z pewnością typowa młodzieżówka, którą czyta się bardzo szybko. Pamiętam, że tę pozycję przeczytałam w jedno popołudnie. To tak na marginesie. Początkowo nie byłam do niej jakoś tak bardzo przekonana, ale po przeczytaniu kilku rozdziałów zmieniłam na jej temat zdanie. Lektura ta jest z pewnością inna niż te, które czytam. Jednakże każdej książce staram dawać szansę. I tak o to poznałam świat piksów i innych nietypowych bohaterów.

Jeśli możesz czemuś nadać nazwę, przestaje być takie straszne... Ludzie boją się tego, czego nie znają


Autorka moim zdaniem nieźle sobie poradziła z wymyśleniem fabuły, ponieważ ja osobiście fanką tego gatunku nie jestem, ale ta lektura jakoś zdołała mnie do siebie przekonać. Myślę, że to dlatego, bo nie zawiera zbędnych opisów, a sami bohaterzy są interesująco wykreowani. Na przykład Zara główna bohaterka, która ma nietypowe hobby, ponieważ kolekcjonuje fobie. A do tego akcja też jest nietuzinkowa. Czytelnik nie da rady przewidzieć co się stanie za chwilę i to mi się wydaje jest największy atut tej powieści. Po prostu nic dodać i nic ująć.

Zaro, ludzie od zawsze patrzą w ciemność. Boimy się tego, co możemy tam zobaczyć.


Jedynym chyba minusem tej książki jest to, że za szybko skończyła. Lecz młodzież, która to będzie czytać zazna ogromnej zabawy i zrelaksuje się. Przy tym jest naprawdę bajeczna i oryginalna.



"Pragnienie" jak najbardziej polecam każdemu młodszemu czytelnikowi. Sama osobiście nie kupiłabym sobie takiej książki. Jednakże młodsi czytelnicy z pewnością skuszą się na coś lekkiego i nie wymagającego.
7/10

11 komentarzy:

  1. Jeszcze się zastanowię nad lekturą tej książki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Sama jestem w trakcie czytania tej serii ^^ książka jest lekka ale jakoś mnie specjalnie nie zachwyciła :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wydaje się być ciekawa, więc zapisuję sobie tytuł :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnimi czasy czytam mnóstwo takich lekkich powieści młodzieżowych. ;))

    OdpowiedzUsuń
  5. Polecę mojej kuzynce. Na pewno się jej spodoba.

    OdpowiedzUsuń
  6. O, to polecę mojej kuzynce, bo sama raczej po nią nie sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Też mi się wydaje, że to kompletnie nie dla mnie, ale skoro Ty się przekonałaś, to może i ja również?

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja lubię książki młodzieżowe, więc ta jest chyba dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wydaje mi się, że już o niej gdzieś słyszałam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chętnie przeczytam, bo mnie zaciekawiła :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Czasem lubię poczytać coś lekkiego, a kolekcja fobii brzmi całkiem ciekawie :P

    OdpowiedzUsuń

Drogi gościu bardzo dziękuje za wyrażenie swojej opinii.
PAMIĘTAJ.!.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego pisania.!.