poniedziałek, 10 września 2018

Jeśłi chcesz...



OPIS

Książka wydana wcześniej pt.: "JEŚLI ZOSTANĘ".

Światowy bestseller przetłumaczony na ponad trzydzieści języków, na którego podstawie powstał wzruszający film z Chloë Grace Moretz i Jamiem Blackleyem w rolach głównych.

Mia straciła wszystko. Czy miłość pokona śmierć?

Po tragicznym wypadku, w którym zginęli jej najbliżsi, Mia trwa w stanie dziwnego zawieszenia. Musi podjąć decyzję, czy walczyć o odzyskanie przytomności, czy też poddać się i umrzeć. Próbując rozstrzygnąć ten dylemat, wspomina dotychczasowe życie.

Poruszająca książka o dającej wsparcie rodzinie, przyjaźni, samotności i znajdowaniu swego miejsca na ziemi, o umiejętności żegnania się z przeszłością i przyjmowania tego, co nadchodzi. "Zostań, jeśli kochasz" opowiada o potędze miłości i wyborach, których każdy z nas musi dokonać.




tytuł oryginału: If I Stay
Cykl: Jeśli zostanę (tom 1)
Liczba stron: 248







Zabrałam się za tą książkę, ponieważ od dłuższego czasu byłam jej bardzo ciekawa. Słyszałam jak i czytałam wiele dobrych opinii o niej i dlatego też postanowiłam poświęcić jej swój czas. No i jak się okazało nie na marne, co mnie bardzo cieszy.




Wstępnie od razu napiszę, że bardzo długo zabierałam się za napisanie recenzji do tej książki. Nie wiedziałam jak obrać w słowa to co odczułam po jej przeczytaniu. 

Z pewnością jest to bardzo ciekawa i interesująca historia młodej kobiety, która przeżyła bardzo straszną sytuację w swoim jakże młodym życiu. Nie wyobrażam sobie co ja bym zrobiła na jej miejscu jakbym takie coś przeżyła. Jest to tragiczna historia, ale za razem dająca nam wiele do myślenia.



Od samego początku opowieść ta jest bardzo poruszająca. Młoda kobieta traci w wypadku samochodowym swoich najbliższych. Jakaż jest to trauma dla głównej bohaterki, że nie może nic zrobić, a sama w żaden sposób nie może im pomóc, ponieważ została w etapie zawieszenia. Gdzie musi sama uporać się ze smutkiem i żalem. Mia musi zdecydować czy po tym wszystkim co się wydarzyło chcę pozostać i wrócić do świata żywych czy też na zawsze zamknąć oczy.

Sama osobiście nie wiem jaką bym podjęła decyzję, ponieważ jest to bardzo trudne. Patrząc na załamanego chłopaka i przyjaciółkę i mieć tą nie moc.
Leczy czy bohaterka poradzi sobie ze wszystkim ? Tego wam nie mogę zdradzić, ale jedno wam mogę obiecać, że czytając tą książkę z pewnością nie jednokrotnie się wzruszycie.


Utwór ten z pewnością nie jest dla wszystkich, chociaż mam nadzieję, że każdy sięgnie po tą książkę, bo uważam, że naprawdę warto poświęcić swój czas na zapoznanie się z nią.
Daje nam ona powód do przemyśleń, a dokładniej autorka chcę nam pokazać co jest najważniejsze w życiu. Pisarka pisząc tą lekturę chce nam pokazać, że miłość jest najważniejsza, że jeden nieszczęśliwy wypadek może zmienić wszystko. Dlatego też warto chwilę się nad tym zastanowić. I zadać sobie pytanie: Czy warto tak gnać za pieniądzem ? i w tym momencie opuszczać rodzinę i zaniedbywać ją ? Na te pytania odpowiedzcie sobie sami, ponieważ ja już odpowiedziałam sobie na te pytania.




Pozostawiając za sobą przemyślenia przejdźmy dalej. Faktem jest, że książka ta jest przeznaczona dla młodzieży i to też dlatego jest pisana lekkim i bardzo zrozumiałym językiem. Jednak ja już nastolatką dawno nie jestem, a utwór ten mnie porwał. Może dlatego bo miała bardzo dobrze rozwiniętą fabułę ? a może dlatego iż nie przynudzała zbędnymi opisami ? Hmm... na pewno pierwsze i drugie spostrzeżenie jest trafne. Opowieść jest dobrze napisana, a bohaterowie dobrze wykreowani. Pisarka zrobiła dobrą robotę i cieszę się, że mogłam przeczytać to dzieło.






Niemniej jednak muszę przyznać iż do końca czytania nie wiedziałam jaki będzie finał i to też zmusza czytelnika do przeczytania kolejnej części. I jestem pewna, że większość z was również po zapoznaniu się z tą lekturą jest tego samego zdania.






Szczerze napisawszy pisarka podjęła się naprawdę ciężkiego tematu, który wymaga delikatności.
I zdaję sobie sprawę, że nie każdy sięgnie po tą książkę, ale mam cichą nadzieję, że jak nie twórczość pisana to chociaż ekranizacja przypadnie wam do gustu.
Dodając na sam koniec chciałam was serdecznie przeprosić, bo wiem, że recenzja ta nie jest spójna, ale ja po prostu nie potrafiłam i inaczej opisać moich odczuć. Mam nadzieję iż mi wybaczycie.







8/10


28 komentarzy:

  1. Czytałam pierwszą część i bardzo mi się podobała, więc tę na pewno również przeczytam. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam ją i nie zbyt przypadła mi do gustu. Chociaż bardzo poruszyły mnie słowa skierowane do niej przez dziadka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie książki są bardzo potrzebne, nie tylko przygody i nie tylko problematyka związana z młodzieńczymi latami =)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydaje się ciekawa, może kiedyś przeczytam.
    https://inspiracjepatrycjil.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Dużo słyszałam o książkach tej autorki, ale nie miałam jeszcze przyjemności poznać. Podoba mi się Twój podział tekstu na wstęp, rozwinięcie i zakończenie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam. Cudowna jest ta historia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Oglądałam film, ale mimo, że był dobry wiem, że nigdy go już nie obejrzę. Bo kojarzy mi się z czymś jeszcze...dlatego nie jestem pewna czy czytać tę książkę. Może jak pokonam tę "traumę".

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie słyszałam wcześniej o tej książce. Młodzieżowe publikacje nie do końca mi podchodzą, ale...właściwie dlaczego nie spróbować?
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Widziałam film, czytałam książkę, ale dla mnie niestety dość słaba historia.
    Pozdrawiam,
    Ola z bloga pomiedzy-ksiazkami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. A mnie książka nie kupiła :/ Pamiętam jak wszyscy się zachwycali nią, ale mnie samej się nie podobała.
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Również czytałam książkę i oglądałam film, jednakże muszę przyznać, że książka zbytnio mnie nie porwała.
    Druga część " Wróć jeśli pamiętasz" była zdecydowanie lepsza :) Pozdrawiam!
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Mnie książka jakoś niespecjalnie przypadła do gustu :( Pamiętam, że dużo mi w niej zabrakło i zastanawiałam się, dlaczego w sumie jest tak strasznie popularna.

    Pozdrawiam
    Caroline Livre

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam ją na liście:)
    https://slonecznastronazycia.blog/

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny blog, będę odwiedzać, pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  15. Oglądałam film, bo nie wiedziałam że to adaptacja. Całkiem mi się podobał. Bardzo wzruszający. Ale przez to, że fabuła zapada w pamięć raczej nie sięgnę po książkę :/

    Pozdrawiam,
    Ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Chętnie przeczytam, żeby wyrobić sobie swoją opinie. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Na pewno za jakiś czas sięgnę po tę książkę i sprawdzę czy mi się spodoba. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Czytałam ją już dawno temu i w sumie mile ją wspominam, chociaż drugi tom był kompletnie niepotrzebny według mnie. Film też oglądałam, ale aktorka grająca główną rolę bardzo mnie drażniła. :D
    Pozdrawiam!
    https://recenzjeklaudii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Niesamowicie trudna i smutna historia. Myślę, że ten typ literatury jest pewnym wyzwaniem dla czytelnika. Chętnie się go podejmę.

    OdpowiedzUsuń
  20. Czytałam dawno temu i była fajna 💕

    OdpowiedzUsuń
  21. Po książkę na pewno nie sięgnę. Nie moje klimaty, poza tym widziałam film - i ten był po prostu niezwykle nudny. Nie mam ochoty tego powtarzać.

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie czytałam tej serii, nie oglądałam też filmu, ale chyba się nie skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Czytałam i pamiętam, że bardzo mnie wzruszyła ;) Z kolei drugi tom, jak i film nie przypadły mi do gustu :/

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  24. czytałam i mnie się bardzo podobała.

    OdpowiedzUsuń
  25. Fakt, że do końca nie wiadomo jaki będzie finał zdecydowanie mnie zachęca. Lubię taką nieprzewidywalność w książkach. Jestem więc zainteresowana.

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie słyszałam o tej serii, ale widzę, że powinnam nadrobić zaległości...

    OdpowiedzUsuń

Drogi gościu bardzo dziękuje za wyrażenie swojej opinii.
PAMIĘTAJ.!.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego pisania.!.