piątek, 10 czerwca 2022

"Emily w Paryżu", "Good Doctor", "Archiwum 81" i inne seriale NETFLIXA.

Dzień dobry.
Serdecznie chciałam was dzisiaj zaprosić na krótkie recenzje seriali od platformy NETFLIX. Są to mniej lub bardziej znane tytuły, o których większość z was z pewnością słyszała. Osobiście zakochałam się w jednym z nich, ale w jakim dowiecie się czytając tę notkę.




1. "Jeszcze nigdy..."
Mindy Kaling prezentuje inspirowany własną młodością serial komediowy o dorastaniu pochodzącej z Indii dziewczyny, która urodziła się już jako Amerykanka.

Gatunek: Komedia, Familijny
Czas trwania odcinka: 27 minut
Ilość sezonów: 2
Czy warto ?

"Jeszcze nigdy..." to serial, który przede wszystkim jest stworzony dla młodych kobiet. Przez całe dwa sezony główna aktorka przekazuje swojemu widzowi czego jeszcze nigdy w swoim życiu nie robiła. Osobiście na rozluźnienie jak najbardziej mogę polecić. Chociaż momentami główna postać potrafi zirytować to całość prezentuje się całkiem nieźle. Znajdują się w niej momenty śmieszne, ale i także irracjonalne. Z pewnością jest wciągający mimo swych wad. 
Ocena: ★★★★★/10

2. "The Good Doctor"
Młody, niezwykle uzdolniony lekarz z autyzmem otrzymuje pracę na oddziale chirurgii prestiżowego szpitala.

Gatunek: Dramat
Czas trwania odcinka: 41 minut
Ilość sezonów: 5

Czy warto ?
Od wstępu zaznaczę, iż zakochałam się w tym serialu. Jest naprawdę niewiarygodny. Wciągający, przejmujący i bardzo dobrze nakręcony. Świetna gra aktorska, a przy tym pokazująca aspekty człowieka z autyzmem. Główny aktor zagrał tę rolę naprawdę wyśmienicie. Tak na dokładkę dodam, że jest to ten sam twórca co stworzył mojego kochanego "Doktora Housa". I mimo tego, iż liczy sobie, aż pięć sezonów to uwierzcie mi nie będziecie się przy nim nudzić. 
Ocena: ★★★★★★★★/10

3. "Emily w Paryżu"
Emily, ambitna menadżerka z Chicago, dostaje wymarzone stanowisko w Paryżu. Zaczyna nowe życie pełne pracy, nowych znajomości i romansów.

Gatunek: Dramat, Komedia, Romans
Czas trwania odcinka: 30 minut
Ilość sezonów: 2
Czy warto ?

"Emily w Paryżu" ma zdecydowanie swoje wady i zalety. O ile pierwszy sezon był naprawdę wciągający, to o tyle ostatni sezon był przewidywalny. To trochę zaprzepaściło moją ocenę co do tego tytułu. Szkoda, bo naprawdę spodziewałam się po tym serialu czegoś świeżego i godnego polecenia. Ponoć mają powstać kolejne sezony, ale czy to prawda? Tego nie wiem. Jeżeli jednak pojawią się nowy odsłony tego tytuł to z ciekawości je obejrzę.
Ocena: ★★★★★
/10





4. "Archiwum 81"
Archiwista zatrudniony do odrestaurowania kolekcji taśm rekonstruuje dzieło reżyserki, która badała niebezpieczną sektę.

Gatunek: Horror
Czas trwania odcinka: 54 minuty
Ilość sezonów: 1
Czy warto?

Horror to może jako taki nie jest, ale trzeba przyznać, że trzyma w napięciu. Ta muzyka w pewnych momentach wywołuje gęsią skórkę, a gra aktorska jest rewelacyjna. Fabuła jest naprawdę przemyślana. W jednym momencie tylko na chwilę straciłam się w wątku, ale w późniejszych odcinkach wszystko znowu się unormowało. 
Ocena: ★★★★★/10



5. "Na tafli marzeń"
Utalentowana nastoletnia łyżwiarka figurowa Kayla musi zapomnieć o swoich marzeniach, gdy jej brat bliźniak Mac dostaje się do prestiżowej akademii hokejowej.

Gatunek: Dramat, Komedia, Sportowy
Czas trwania odcinka: 30 minuty
Ilość sezonów: 1
Czy warto?
Serial młodzieżowy ze swoimi wadami i zaletami. Na plus można zaliczyć rywalizację sportową, która jest naprawdę na wysokim poziomie. Na minus niestety gra aktorska i irracjonalne zachowania bohaterów. Nie wątpię, iż młodsze pokolenie się w nim odnajdzie, ale ja oczekiwałam od tego serialu bardziej rozbudowanej fabuły. 
Ocena: ★★★★★/10

6. "Znaki"
W Górach Sowich dochodzi do morderstwa. Rozwiązaniem sprawy zajmuje się nowo przybyły komisarz Trela, który nie zjednuje sobie sympatii mieszkańców.

Gatunek: Kryminał, thriller
Czas trwania odcinka: 45 minut
Ilość sezonów: 2
Czy warto?
"Znaki" to polski serial kryminalny, który od samego początku wzbudził moją ciekawość. Byłam naprawdę ciekawa jak zagrają nasi rodacy. No i zaskoczenie wzięło górę. Zarówno jak ich gra jak i cała fabuła zostały przemyślane i dobrze odegrane. Całość trzyma w napięciu i wciąga swojego odbiorcę od pierwszego odcinka. Z każdym kolejnym miałam ochotę na coraz więcej i więcej. Niesamowite zwroty akcji, które trzymają w napięciu  to tylko początek tego co zobaczymy w tym serialu. Z całą pewnością go polecam każdemu.
Ocena: ★★★★★/10

1. "Przerabianie Tatuaży"
Przychodzą do programu z koszmarnymi tatuażami. Wychodzą z dziełami sztuki. Mistrzowie tatuażu przerabiają ich pomyłki na wybrane przez ich bliskich projekty jak marzenie.

Gatunek: Reality-show
Czas trwania odcinka: 26 minut
Ilość sezonów: 1
Czy warto ?
To serial z tego roku, który nie skradł mojego serca. Wiele podobnych tego typu programów widziałam, ale ten chyba jest najgorszym co do tej poty mi się zdołało obejrzeć. Oczekiwałam od niego trochę bardziej zaangażowania od strony tatuażystów, a od samych klientów większych emocji podczas opowiadania historii na temat tego co sobie zrobili na swoim ciele. Nie dostałam tego i dlatego ten serial nie został moim ulubieńcem.
Ocena: ★★★★★/10

2. "Akademia czekolady"
Pod okiem światowej klasy mistrza ośmioro zawodowców zgłębia tajniki wytwarzania czekolady, jednak tylko jedna osoba otrzyma życiową szansę.

Gatunek: Kulinarny, talent-show
Czas trwania odcinka: 26 minut
Ilość sezonów: 1
Czy warto ?
Ten program to fenomen. Trafiłam na niego całkiem przypadkiem, ale od razu się w nim zakochałam. Prowadzący jest mega przystojny i to od niego nie potrafiłam oderwać wzroku. Taki młody, a już zdobył w swym życiu tak wiele. Dopełnieniem całości są uczestnicy, którzy starają się z całych sił odtworzyć coś naprawdę nieprawdopodobnego. Jedno jest pewnikiem w tym programie. Słodycz was nie odpuści, aż do samego końca. To jest moje odkrycie roku.
Ocena: ★★★★★/10

3. "Modni i modniejsi"
Utalentowani projektanci z całego świata rywalizują ze sobą o nagrodę w wysokości 250 000 dolarów i szansę na zaistnienie w świecie mody.
Gatunek: Talent-show
Czas trwania odcinka: 50 minut
Ilość sezonów: 1
Czy warto ?
"Modni i modniejsi" to również program, który polubiłam od pierwszego odcinka. Niby nic nadzwyczajnego, ale mnie urzekli prowadzący i uczestnicy, który każdy z nich jest inny. Odmienny i to ich naprawdę odróżniało, ale za to pokazywali to na swoich projektach. Kibicowałam im z odcinka na odcinek i niespostrzeżenie okazało się, iż w dwa dni dotarłam do finału. Mam nadzieję, iż powstaną kolejne sezony, bo świetnie się przy nim bawiłam i odprężyłam.
Ocena: ★★★★★/10


I co sądzicie? Macie swoje typy, które koniecznie chcecie obejrzeć? A może macie już tych parę tytułów za sobą? Koniecznie podzielcie się z tym ze mną w komentarzu.

32 komentarze:

  1. Zupełnie nie mam czasu na oglądanie czegokolwiek. Wolną chwile poświęcam na czytanie książek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oglądałam "Archiwum 81". Mocno mnie wciągnął ten mini serial.

    OdpowiedzUsuń
  3. Znaki - to mój typ.
    Pozdrawiam i zapraszam do obejrzenia mojego nowego obrazu!^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę w końcu obejrzeć Emily w Paryżu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja typuję Archiwum 81, ale tylko dlatego, że kojarzy mi się z Archiwum X ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. "Jeszcze nigdy..." i "Good doctor" lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czasem chciałabym nawet coś obejrzeć, ale jakoś nie umiem wygospodarować czasu między książkami, puzzlami, spacerami i fotografowaniem a obowiązkami. Może na jesień się coś uda...

    OdpowiedzUsuń
  8. Oglądałam pierwszy sezon Emily, więc chętnie obejrzę ciąg dalszy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kilka razy zabierałam się za obejrzenie "doktora ale jakoś tak przestałam oglądać

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam w planach obejrzenie "The Good Doctor" i mam nadzieję, że w końcu znajdę na to czas.

    OdpowiedzUsuń
  11. Z powyższych tytułów widziałam tylko "Emily w Paryżu". Polubiłam ten serial, choć pierwszy sezon lepszy od drugiego. Niemniej czekam na kolejne (ponoć twórcy dostali zielone światło na sezony 3 i 4). Na pewno więc obejrzę dalszy ciąg. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Oglądałam „Znaki” i ten serial też mi się spodobał.
    Oglądałam również „Emily w Paryżu”, obydwa sezony, i podzielam Twoją opinię; pierwszy sezon mi się spodobał,drugi trochę mniej...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Jestem wielką fanką "Good Doctor"! I też uważam, że "Akademia czekolady" to fenomenalny program! ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kurczę, mam netflixa, ale jakoś nie mam czasu. Chyba dopiero jesienią ;) Emily dawno temu włączyłam, ale nie pykło, wyłączyłam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Akademia czekolady- muszę to zobaczyć!

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja raczej nie oglądam seriali, wolny czas poświęcam książkom. ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Z wymienionych tytułów oglądałam tylko "Jeszcze nigdy" i bardzo mi się podobał, zwłaszcza humor :D Z niecierpliwością czekam na kolejny sezon :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ostatnio tyle nowości, a w kolejce czekają jeszcze wcześniejsze seriale i filmy :) Ale może podczas urlopu ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Chętnie zobaczę " The Good Doctor".
    "Znaki" bardzo mi się podobały. Byłam pod wrażeniem pierwszego sezonu, a drugi oglądałam jak nałogowiec, po kilka odcinków i nie mogłam odżałować, że tak szybko się skończyły.
    Z tą zaginioną parą trochę popłynęli, jakaś fatamorgana, iluzja, której wszyscy ulegli?! Ale trzeba przyznać pomysłów im nie brakło. Ciekawe czy będzie kolejny sezon?!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie oglądałam żadnego z tych seriali ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Same 10 w ocenach :D
    Kusi mnie Akademia czekolady. Jak znajdę więcej czasu to z przyjemnością poznam ten program :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Najbardziej zaciekawiło mnie Archiwum 81 oraz Znaki:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie oglądam Netflixa, ale zaintrygował mnie ten dobry doktor. To byłoby to coś, co chętnie bym obejrzała :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja z Netlixa ostatnio skończyłam oglądać "Sprzątaczkę". Sama oglądam i mnie pochłonęło "Dowton Abbey" a z mężem kończymy najnowszy sezon "Peaky Blinders" :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Tych seriali nie widziałam ale zaczęłam wczoraj miniserial "Matka idealna"

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam serdecznie ♡
    Fantastyczne recenzje :) O niektórych tytułach słyszałam, ale żadnego nie miałam okazji obejrzeć. Rzadko oglądam seriale a netflixa nie mam ^^ Super wpis!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  27. Jestem bardzo ciekawa "Znaków" :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  28. Sporo ciekawych seriali. Ja aktualnie oglądam "Ćmy" o Czarnobylu...

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie mam Netflixa, boję się, że bym się uzależniła, tyle tam fajnych propozycji, a mi i tak już brakuje czasu :D

    OdpowiedzUsuń
  30. "Emily" jest lekka, czasami właśnie przewidywalna, ale warto obejrzeć jak właśnie potrzeba czegoś niezobowiązującego ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Planuję The good doctor, tylko z racji większej liczby odcinków musi jeszcze poczekać na swoją kolej. Na razie na tapecie mam krótsze seriale. :D

    OdpowiedzUsuń
  32. Mam w planach "Thr good doctor" i "Znaki"

    OdpowiedzUsuń

Drogi gościu bardzo dziękuje za wyrażenie swojej opinii.
PAMIĘTAJ.!.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego pisania.!.