piątek, 17 stycznia 2020

Zajmijmy się czytaniem.


Oto i przychodzę do was z moim kolejnym pomysłem na WSPÓLNE CZYTANIE. Tym razem pomyślałam, że razem wybierzemy jakąś książkę do przeczytania. Akcja będzie miała nazwę JĘZYK POLSKI NIE JEST MI OBCY. Poniżej przedstawię wam moje propozycje i zdradzę co kryję się pod tą nazwą. Mam nadzieję, że ta akcja okaże się strzałem w 10 i tym razem weźmie w niej udział jeszcze więcej osób.

Pomyślałam, że miło będzie z mojej strony to was zapytać się o zdanie. Czytelnicy bloga są dla mnie bardzo ważni, dlatego też postanowiłam podać wam kilka przykładów książek z różnych gatunków, ale za to polskich autorów byście mogli swobodnie wybrać jaką pozycję tym razem będziemy czytać. Im nas będzie więcej tym będzie lepsza zabawa, bo o to tutaj chodzi. I przede wszystkim nie przewiduję żadnych nagród. Jedynie obiecuję dobrą zabawę i poznanie nowych blogerów.


A o co chodzi ?
No to więc chodzi o bardzo ciekawą inicjatywę wspólnego czytania i dyskusji na jej temat. Zwycięski tytuł będzie trzeba przeczytać do wyznaczonego dnia, który w miarę możliwości zawsze staram się dopasować do każdego uczestnika. Zależy mi na tym, aby każdy miał czas na przeczytanie jej.
A tematem tej akcji jest: JĘZYK POLSKI NIE JEST MI OBCY.
Tak mało zaczytujemy się w polskich twórczościach, że postanowiłam to zmienić, dlatego też tym razem stawiam na polskie książki. Poniżej przedstawiłam wam listę mniej lub bardziej znanych pisarzy, którzy lubują się w różnych gatunkach literackich. Wybór tytułu nie będzie prosty, ale zdecydowanie będzie warty twego wysiłku. Bo czy nie o to chodzi w blogowaniu, aby poznawać nowych ludzi i wspólnie podyskutować na dany temat ?

Brzmi interesująco ?
Nie zastanawiaj się długo tylko zgłoś się do drugiej edycji.  




Regulamin.
1. Czas na wybranie książki rozpoczyna się od dzisiejszego dnia, a kończy 24.01.2020 r.
2. Każdy czytelnik, który ma zamiar wziąć udział w tej akcji ma prawo tylko raz zagłosować na daną propozycję.
3. W komentarzu przy głosowaniu proszę wpisać najlepiej tylko TYTUŁ oraz e-mail lub proszony jest o kontakt ze mną TUTAJ w celu podania swojego e-maila.
5. W zabawie tej nie są przewidziane żadne nagrody.

6. Najważniejsze! Daną książkę trzeba posiadać, żeby móc wziąć udział w tej zabawie.


Lista:

1.


OPIS.

Do paskudnego bloku na Bródnie wprowadza się dwoje młodych ludzi, świeżo poślubieni Agnieszka i Robert, którzy przyjechali do stolicy z prowincji, by zacząć lepsze życie. Ich pierwszy dzień w nowym miejscu nie zaczyna się jednak zbyt dobrze: na zalanej krwią klatce schodowej leży człowiek bez głowy... Ale to dopiero początek koszmaru. Groza narasta, aż w końcu blok dosłownie zamyka się, więżąc wewnątrz bezradnych mieszkańców. Czy to tylko zbiorowa histeria, czy też działa ciążąca na tym miejscu klątwa?
Zagadkę usiłuje rozwikłać trójka bohaterów: Agnieszka, której mąż ulega mrocznym siłom czającym się w bloku, dziennikarz alkoholik Wiktor, który zmaga się z własną traumatyczną przeszłością, i skłócony z rodzicami maturzysta Kamil. Czego dowiedzą się o strasznym domu i o samych sobie?
Powieść Zygmunta Miłoszewskiego pełna jest demonicznych postaci i grozy czającej się tuż pod powierzchnią banalnej rzeczywistości. Przewrotny niczym u Bułhakowa czarny humor, starannie budowana atmosfera, żywe tempo, doskonałe obserwacje z życia osiedlowej społeczności sprawiają, że Domofon łączy w sobie cechy horroru, nastrojowej opowieści grozy i barwnej powieści obyczajowej. Porcja doskonałej lektury.

źródło opisu: www.wab.com.pl
źródło okładki: www.wab.com.pl

2.


OPIS.

Habit już uszyty. Za dwa miesiące siostra Joanna uroczyście otrzyma go z rąk Mistrzyni. Ale teraz jest noc i siostra Joanna myśli tylko o tym, czy wszyscy zasnęli. Jest po komplecie, światła zgaszone. Nie wolno opuścić łóżka, nie wolno się odezwać. Siostra Joanna łamie reguły zakonne i wymyka się z pokoju. Przebiega pod ścianą, po schodach w górę, do biblioteki. Drzwi skrzypią. Trzeba uważać. Między regałami czeka już siostra Magdalena...


Byłe zakonnice nikomu nie opowiadają o swoim życiu. Nie występują w telewizji. Powiedzieć złe słowo na zakon, to stanąć samotnie przeciw Kościołowi. Nie mówią znajomym ani rodzinie, bo ludzie nic nie rozumieją. Dla ludzi świat jest prosty: odeszła, bo na pewno w jakimś księdzu się zakochała. W ciążę z biskupem zaszła. Jak one tam bez chłopa wytrzymują? Chyba w czystości nie żyją?


Byłe zakonnice nie mogą uwierzyć: o czym oni mówią?
Jaki biskup? W zakonie walczy się o przetrwanie.
Jaki ksiądz? Tam szuka się dawno zgubionego sensu.
Jak wytłumaczyć, że chodzi o coś zupełnie innego?

W książce znajdziecie odpowiedzi.

źródło opisu: http://www.krytykapolityczna.pl/wydawnictwo/zakonnice
źródło okładki: http://www.krytykapolityczna.pl/wydawnictwo/zakonnice


3.


OPIS.

Zagadkowa, dynamiczna miejska odyseja, pełna zaskakujących zwrotów akcji i splotów wydarzeń, skłaniająca do zastanowienia, co znaczą w dzisiejszych czasach podstawowe wartości: miłość, przyjaźń czy wierność. A może raczej… ile kosztują?
Zawsze chodzi wyłącznie o pieniądze. O nic innego. Ktoś może powiedzieć ci, że to niska pobudka. To nieprawda - oświadcza bohater najnowszej powieści Jakuba Żulczyka. Ten młody człowiek przyjechał z Olsztyna do Warszawy, gdzie prawie skończył ASP. By uniknąć powielania egzystencjalnych schematów swoich rówieśników – przyszłych meneli, ludzi mogących w najlepszym razie otrzeć się o warstwy klasy średniej, niepoprawnych idealistów – dokonał życiowego wyboru według własnych upodobań: Zawsze lubiłem ważyć i liczyć.
Waży więc narkotyki i liczy pieniądze jako handlarz kokainy. W dzień śpi, w nocy odbywa samochodowy rajd po mieście, rozprowadzając towar, ale także bezwzględnie i brutalnie ściągając od dłużników pieniądze, przy pomocy odpowiednich ludzi. Jego klientów, zamożnych przedstawicieli elity finansowej i kulturalnej, łączy przekonanie, że: Kokaina i alkohol kochają cię najbardziej na świecie. Bezwarunkowo. Jak matka, jak Jezus Chrystus, zmieniają nocne w miasto w panopticum ludzkich słabości i żądzy.
Jakub Żulczyk w poruszający sposób ukazuje współczesną rzeczywistość, zdeformowaną do tego stopnia, że handlarz narkotyków staje się równie niezbędny jak strażak czy lekarz; jest nocnym dostawcą paliwa dla tych, którzy chcą – albo muszą – utrzymać się na powierzchni.

źródło opisu: http://wydawnictwoswiatksiazki.pl/
źródło okładki: http://wydawnictwoswiatksiazki.pl/


4.


OPIS.

Książka nagrodzona tytułem Książki Roku 2015 lubimyczytać.pl w kat. Literatura piękna.

Krystyna czuje się wśród ludzi niepewnie. Od zawsze tak było. Nie wie, jak i o czym z nimi rozmawiać, choć od lat pracuje w telewizji. Jednak umie się kamuflować. Dla znajomych jest przebojową imprezowiczką, wygadaną i wesołą – bo wie, jak można dodać sobie odwagi. Wystarczy mały drink, może dwa. Przed szkołą, po pracy, przed randką, na imprezie. Żeby dobrze się bawić. Żeby wreszcie się nie bać. Żeby cokolwiek poczuć. Przecież wszyscy tak robią.

Ale to lekarstwo działa tylko do czasu. Przed trzydziestką Krystyna decyduje się przestać. Na dobre. Wyleczyć ciało, ale przede wszystkim umysł.

Brawurowy debiut Małgorzaty Halber to szczera i bezkompromisowa relacja z krainy nałogu. To opowieść o szukaniu nowej drogi i o znajdowaniu odwagi, by wreszcie być sobą.

źródło opisu: http://www.znak.com.pl/
źródło okładki: http://www.znak.com.pl/


♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Jak zauważyliście tym razem postawiłam na polskich autorów, bo uważam, że książki te są równie pięknie napisane co od zagranicznych pisarzy. W pierwszej edycji mowa była o panu Sparksie, o którym możecie przeczytać TUTAJ.
Dużo osób w pierwszej zabawie mi pisało, że książkę było ciężko dostać, dlatego też tym razem wybrałam lektury, które wydaję mi się, że będą łatwo dostępne w bibliotekach. Nie są to nowości, a przez to mogą być łatwiej dostępne.

Ps. Po upływie terminu tj. 24.01.2020 podliczę głosy i stworzę baner z wygraną książką. Baner oczywiście będę bardzo prosiła każdego uczestnika o wstawienie na swojej stronie z podlinkowaniem do mojego bloga. A następnie ogłoszę listę uczestników i wyznaczę termin do kiedy trzeba przeczytać dany tytuł. Resztę informacji przekaże po przez e-mail. 


Serdecznie zapraszam każdego do wzięcia udziału. Miłe towarzystwo i świetna zabawa gwarantowana!

35 komentarzy:

  1. Nie posiadam żadnej z zaproponowanych książek niestety. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny pomysł, ja niestety mam obecnie za dużo na głowie, żeby w tym uczestniczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja głosuję na Żulczyka, jeszcze nie czytałam!
    lena88@onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Powodzenia życzę 😀
    Bardzo fajna zabawa ,choć sama nie wezmę udziału widzę kilka książek które muszę przeczytać 😀
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie akcje uważam za świetne - nei tylko promują czytelnictwo ale również stanowia dobrą zabawę i możliwość dyskusji... taki intenretowy klub książki. Każdy może się wypowiedzieć, poznamy inny punkt przepatrzane ale i rozumowania... to świetne ;) Jednocześnię muszę przeprosić ale nie dam rady wziąć udziału :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam żadnej z zaproponowanych książek.

    OdpowiedzUsuń
  7. Akcja zacna. Wspólne czytanie zawsze brzmi świetnie. Nie posiadam żadnej książki, ale mam nadzieję iż inni będą mieć więcej szczęścia!

    OdpowiedzUsuń
  8. czytałam z tych pozycji tylko Miłoszewskiego i przyznam, że bardzo mi się podobało.

    OdpowiedzUsuń
  9. Noie znam żadnej z tej książek. Skoro jednak mowa o czytaniu, to zapraszam do mnie. Właśnie zaczęłam akcję, w której można tanio odkupć odemnie książki, pomagając zwierzaką z Australii.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny pomysł, ale niestety nie przyłącze się do wspólnego czytania bo brak mi czasu :(

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny pomysł :) Popieram takie akcje :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zygmunt Miłoszewski Domofon aga@mycoffeetime.pl
    z chęcią wezmę udział w zabawie!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytałąm i Ślepnąc i Domofon, świetne pozycje książkowe. Za Żulczykiem przepadam, szczególnie, że w tej książce pokazuje, że od pewnych decyzji nie ma odwołania.
    Sorki bardzo, bardzo. Chciałabym bawić się z Wami, ale niestety jeszcze przebywam po za domem
    Będzie super, bo wybrałaś genialne książki

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetna zabawa, ale niestety nie wezmę w niej udziału, bo to nie moje typy książek.
    Miłego czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Inicjatywa fajna, ja jednak nie lubię brać udziału w niczym podobnym. Czytam to, na co mam ochotę aktualnie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Hej, dziękuję za zaproszenie, ale tym razem niestety nie dam rady. Dwie z tych książek mam już za sobą, a do tego mam ostatnio natłok obowiązków w domu i w pracy i czasowo mogę się nie wyrobić, a nie chce się zobowiązać i później nie dotrzymać tej obietnicy. Ale życzę Wam wspaniałej zabawy😊

    OdpowiedzUsuń
  17. Kochana tym razem pasuję. Nie mam żadnej z wyżej wymienionych książek, a mój stos książkowy jest ogromny i nie chce zmaleć :( Mam nadzieję, że następnym razem dołączę do kolejnej edycji. Pierwszą wspominam bardzo miło :) Myślę, że i ta edycja będzie wyjątkowa.

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo ciekawa inicjatywa! Oby dużo osób wzięło w niej udział!

    www.pomistrzowsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękna akcja! Ja mam swoj stosik do przeczytania,więc może następnym razem☺

    OdpowiedzUsuń
  20. Jezeli będziecie czytac Zakonnice odchodza po cichu daj znac. Książka czeka na czytaniku. Bede miala pretekst zeby ja przeczytać.

    asiaczytasia@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  21. ślepnąć od świateł muszę w końcu przeczytać:D

    OdpowiedzUsuń
  22. Fajna inicjatywa! Szkoda, że mam zbyt mało czasu na dołączenie i książki totalnie nie w moim guście.

    OdpowiedzUsuń
  23. Cóż, ja nigdy w takich inicjatywach się nie udzielam... może powinnam, ale wolę wolność :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Chętnie poznam bliżej tytuł "Domofon"

    OdpowiedzUsuń
  25. Akcja super, ale niestety nie wezmę udziału bo żadnej z tych książek nie posiadam . Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  26. Proponowane książki zbytnio nie są w moim temacie, ale chętnie poznam opinię innych na ich temat :)
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Powodzenia! Ja jestem koszmarna w takich akcjach, więc tym razem się nie przyłączę :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Osobiście nie bawię się w takie akcje, ale nawet jeśli, nie wzięłabym udziału, ponieważ nie rozumiem, dlaczego książkę trzeba posiadać... Można ją pożyczyć z biblioteki bądź od znajomego i przeczytać przecież.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodziło o to w tym sensie, że trzeba posiadać, iż ja bie zapewniam jej. Można ją wypożyczyć lub pożyczyć to też uwzględniamy w poście na końcu ;)
      "Dużo osób w pierwszej zabawie mi pisało, że książkę było ciężko dostać, dlatego też tym razem wybrałam lektury, które wydaję mi się, że będą łatwo dostępne w bibliotekach. Nie są to nowości, a przez to mogą być łatwiej dostępne."

      Usuń
  29. Fajny pomysł :) Nie czytałam jeszcze wymienionych przez Ciebie książek, ale też nie mam ich na półce.

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja postawiłabym na "Zakonnice odchodzą po cichu", chociaż jak wygra "Ślepnąc od świateł" to też nie będzie mi przykro - może w końcu uda mi się je przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Mam jedną książkę Miłoszewskiego, ale nie tę (tylko najnowszą). Chętnie przeczytałabym "Domofon" i "Zakonnice odchodzą po cichu", ale pewnie skończyłabym za parę miesięcy. Chroniczny brak czasu :/

    OdpowiedzUsuń
  32. Właśnie znalazłam Twoją akcję i nawet zdążyłam przed terminem, ale żadnej z tych książek nie mam, ani ciśnienia by je poznać.
    Jednak jak rozumiem, do końca roku będzie jeszcze kilka takich rund, prawda? Będę śledzić :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Nie mam żadnej z tych książek, ale pomysł zabawy fajny - nie jest to mój zakątek literatury, bliżej fantastyki (mamy rewelacyjnych polskich autorów!) chętnie dołączę :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi gościu bardzo dziękuje za wyrażenie swojej opinii.
PAMIĘTAJ.!.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego pisania.!.