czwartek, 21 lutego 2019

W żywe oczy.

OPIS.

Spotkał ją. Uwierzył jej. Nie powinien.

Nawiąż rozmowę z wyznaczonym mężczyzną.
Nie bądź za szybko bezpośrednia.
To on musi złożyć propozycję, a nie na odwrót.
Zarejestruj całą rozmowę.

Claire kłamie zawodowo. Wydaje się, że jest stworzona do roli, w którą się wcieli. Na zlecenie firmy prawniczej specjalizującej się w sprawach rozwodowych ma demaskować niewiernych mężów i dostarczać niezbitych dowodów ich zdrady. To ona ma dyktować reguły gry. Gdy „klientem” Claire zostaje interesujący profesor Patrick Fogler, stawka gwałtownie rośnie.
W grze gęstej od mrocznego uwodzenia, manipulacji i niedopowiedzeń role zaczynają się niebezpiecznie odwracać...





źródło opisu: Wydawnictwo Otwarte
Tytuł oryginału: Believe Me
Liczba stron: 424



Jest to zdecydowanie jedna z lepszych książek jakie miałam okazje do tej pory przeczytać. Proponowana przez wielu blogerów w końcu trafiła również w moje rączki. Mimo, że jest to moje pierwsze spotkanie z autorem. To naprawdę nie miałam pojęcia, że ta lektura wywrze na mnie tak ogromnie pozytywne odczucia.

Historia przedstawiona przez pisarza od samego wstępu bardzo mnie zaciekawiła, a sam autor wciągnął mnie w świat, który przedstawił. Pisarz tworząc to dzieło postanowił podzielić je na części, gdzie w każdej z nich jest bardzo dobrze opisana fabuła. I nie tylko, ponieważ i wykreowane postacie są ciekawie stworzeni. Wydaję mi się, że mimo, iż to środowisko, które stworzył pomysłodawca tej lektury jest fikcją, to i tak w naszym życiu codziennym również zdarzają się nie jednokrotnie gorsze wydarzenia niż mamy przyjemność czytać w tej publikacji.

W pierwszym etapie możemy się dowiedzieć jak sam gatunek literacki wskazuję (czyli
thriller/sensacja/kryminał) o znalezieniu trupa, ale to oczywiście nie koniec, ponieważ autor postanowił nam przedstawić główną bohaterką, która swoją drogą wydała mi się naprawdę interesująca. Być może dlatego, bo jej życie nie było usłane różami, ale mimo tego radziła sobie może nie doskonale, ale miała plan na siebie, który powoli realizowała. Między innymi uczęszczała do szkoły aktorskiej. To też dużo cech, których poznajemy u naszej bohaterki ukazują nam czytelnikom jak to kłamstwo ma krótkie nogi i jak potrafi w życiu człowieka nieźle namieszać.

A to dopiero początek niespodzianek.
Mamy już jeden pozytyw tego czytadła, więc przejdę od razu do kolejnego. Czyli w kolejnej części mamy zwrot akcji. Mega szybkie tempo, które nie pozwala Ci się oderwać chociaż na chwilę od pozycji. To w niej zapoznajemy się jeszcze bardziej ze światem

Claire. W dalszej części pisarz nie nudzi, a wręcz przeciwnie. Stawia nam dodatkowe pytania, na które sami musimy odpowiedzieć, ponieważ JP Delaney i w tym etapie nie zdradza nam kto jest sprawcą tego zabójstwa. A ja, która zostałam wciągnięta w ten świat nie mogłam przestać myśleć o tym. I różne hipotezy stawiałam, ale jak się okazało na samym końcu nie słuszne. Już myślałam, że odgadłam złoczyńce, ale jednak twórca książki umiejętnie mnie zmylił. I w dalszym ciągu zostałam bez odpowiedzi.

A jak się okazuję to dopiero połowa książki. i mam nadzieję, że nie macie już dosyć moich pozytywnych odczuć?
Bo jeżeli tak to niestety, ale was muszę rozczarować, bo mam jeszcze dla was ich kilka. A oto następny.

Jak wspominałam wcześniej po nastąpieniu zwrotu akcji okazuje się, iż pisarz postanowił trochę namieszać nam w głowie. I obrócił wszystko do góry nogami. No i jak wiadomo nie od dziś, że w praktycznie każdej książce musi być umiejscowiony wątek miłosny. Tylko, iż tym razem nie jest to typowa miłość dwojga ludzi. Jednak czy ten związek zakończy się HAPPY ENDEM ?

Tego wam z całą pewnością nie zdradzę, ale śmiało mogę napisać, że koniec bardzo zaskakuję. I to właśnie mnie utwierdziło w przekonaniu, iż jest to idealna pozycja dla mnie.


Lekki i prosty język JP Delaney sprawił, że czytanie stało się niezmiernie przyjemne. Dodając do tego nietuzinkową fabułę i dobrze wykreowanych bohaterów pokazuje nam jak wybitnie poradził sobie ze stworzeniem bardzo dobrego dzieła. A do tego dochodzą wątki, które razem ze sobą bardzo dobrze współgrają. To też przyczynia się do tego, że nie potrafiłam oderwać się od tej lektury. Dlatego uważam, iż nie zwlekajcie i nie odkładajcie tej książki na później, bo naprawdę warto zatracić się w świecie przedstawionym przez pisarza.

10/10








51 komentarzy:

  1. Książka jak najbardziej dla mnie. Fajna recenzja.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale że aż 10 na 10? Wow.. muszę się nią zainteresować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam ochotę poznać tę historię. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Aż tak wysoka ocena? W takim razie grzechem byłoby przejść obok tej książki obojętnie!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uważam, że ocena jest jak najbardziej adekwatna do treści mojej recenzji ;)
      Czekam na Twoją recenzję.

      Usuń
  5. Lubię książki w takiej tematyce, dodaje na moją półkę książek do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo z tego powodu. Daj znać jak przeczytasz.

      Usuń
  6. Brzmi ciekawie, jak kiedyś trafi w moje ręce to na pewno przeczytam :)
    Pozdrawiam Grovebooks

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe środowisko, ciekawe postaci ożywiające fabułę... Interesująca propozycja i recenzja, to dla mnie wystarczająca zachęta. Dziękuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj koniecznie znać jak przeczytasz i napiszesz opinię.

      Usuń
  8. Zgadzam się z oceną tej książki, jest świetna! <3

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo mnie ta historia jak i recenzja zainteresowała i na pewno po nią sięgnę.
    Obserwuję i zostaję na dłużej :)
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Brzmi bardzo ciekawie. Przy okazji muszę przyznać, że ja zupełnie nie potrafię kłamać. Czasami przydałaby się ta umiejętność...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uważam, że w niektórych momentach kłamstwo naprawdę jest momentach, ale uświadamiam, że tylko w nielicznych przypadkach.

      Usuń
  11. Zapowiada się ciekawie choć to nie do końca coś, po co sięgnę w pierwszej kolejności.
    Pozdrawiam, Eli :) https://czytamytu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok, rozumie. Niemniej jednak daj mi proszę znać jak już przeczytasz.

      Usuń
  12. Opis książki jest bardzo intrygujący. Jeszcze Twoja pozytywna opinia i prosty język zachęcają mnie całkowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się niezmiernie, że przekonałam do Ciebie do tej fantastycznej lektury.

      Usuń
  13. Mam przed sobą "Lokatorkę" tej autorki, po tę również sięgnę :)

    Z e-BOOKIEM POD RĘKĘ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O "Lokatorce" słyszałam i też mam zamiar po nią sięgnąć.

      Usuń
  14. Odpowiedzi
    1. Jestem pewna swojej oceny ;) Koniecznie sięgnij po pozycję ;)

      Usuń
  15. O, słyszałam o tym. Mam ochotę przeczytać, tylko ze znalezieniem czasu będzie problem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jednak, gdy tylko znajdziesz czas koniecznie przeczytaj i daj znać czy i Tobie się spodobała. ;)

      Usuń
  16. Ciekawa recenzja, aż do tego stopnia, że mam ochotę sięgnąć po książkę :) Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  17. Kolejna recenzja, która utwierdza mnie w przekonaniu, że muszę sięgnąć po ten tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Chętnie skorzystam z polecenia i przeczytam tę książkę, brzmi super!

    OdpowiedzUsuń
  19. To już kolejna recenzja tej książki, którą widzę u kogoś na blogu. Wszędzie miała raczej pozytywne recenzje więc ciekawa jestem czy u mi by przypadła do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  20. Chętnie po nią sięgnę, brzmi interesująco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że przekonałam Cię do wyboru tej książki. Uważam, że naprawdę warto.

      Usuń
  21. Ale wysoka ocena, chyba musze spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  22. 10/10 to rzeczywiście wysoka ocena. Być może to w końcu thriller/kryminał, który mi się spodoba, bo jakoś do tej pory nie miałam co do nich szczęścia.

    OdpowiedzUsuń
  23. Czytałam i również mi się podobała :)
    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. mimo że to nie moje klimaty to opis jest zachęcający:)

    OdpowiedzUsuń
  25. u mnie już od dłuższego czasu czeka w kolejce, ale po Twojej recenzji chyba przeskoczy o kilka pozycji w górę i postaram się niedługo po nią sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi gościu bardzo dziękuje za wyrażenie swojej opinii.
PAMIĘTAJ.!.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego pisania.!.