wtorek, 25 września 2018

Jej historia.

OPIS.


Druga po Sprzedanej szokująca bestsellerowa brytyjska autobiografi a dziewczyny, która padła ofi arą handlu ludźmi


Jej dzieciństwo wypełniał strach. Sarah była ofiarą przemocy od trzeciego roku życia: molestowana seksualnie najpierw w domu rodzinnym, potem w domu dziecka. Mimo to nie załamała się: skończyła szkołę pielęgniarską. Szansy na normalne życie próbowała szukać poza Anglią. Chciała uciec jak najdalej od bolesnych wspomnień. Ogłoszenie o pracy w żłobku w Amsterdamie wydało się jej darem od losu. Ale okazało się zaproszeniem do piekła...
Na lotnisku wita ją wyzywająco ubrana kobieta z mocnym makijażem. W samochodzie ktoś przystawia jej do skroni pistolet. Zabiera paszport.
Nie ma żadnego żłobka ani pracy. Jest obskurny motel na przedmieściach. Psy, które jej pilnują. I sutener, dla którego będzie pracować.
Wkrótce nie ma już niewinnej młodej dziewczyny. Jest faszerowana kokainą przerażona prostytutka, trzymana pod kluczem i zmuszana do pracy w dzielnicy Czerwonych Latarni.
Przez rok Sarah codziennie obsługuje klientów, gwałcona, szprycowana narkotykami, sparaliżowana strachem. Wreszcie los zsyła jej możliwość ucieczki, a ona znajduje w sobie siłę i odwagę, by się się wyzwolić.
Sarah Forsyth ocalała. Ale jej koszmar się nie skończył.
Oto jej przejmująca historia.

źródło opisu: http://www.wydawnictwoamber.pl/






Trudno jest napisać recenzję do takiej książki. Jeszce trudniej jest sobie wyobrazić co przeszła autorka tej książki.
Jednak postanowiłam napisać kilka słów, ponieważ emocję jakie przeżywałam podczas czytania są niewyobrażalne.


Ileż razy leżałam w nocy w łóżku i słyszałam, że wchodzi po schodach? Ile razy wiedziałam, że idzie do mnie? Ile razy chowałam się pod kołdrą i udawałam, że łóżko jest zamkiem z mocnymi, wielkimi murami, które będą przeszkodą dla zła, i próbowałam zapanować nad strachem, który we mnie wzbierał? Ile razy z całych sił zaciskałam powieki, leżałam nieruchomo, udając, że śpię, tak przerażona, że bałam się nawet oddychać?


Od najmłodszych lat Sarah nie miała lekko. Wielokrotnie gwałcona przez ojca zostawiło już na niej ślad. Później nie było lepiej. Trafiała do różnych ośrodków, gdzie miały jej pomóc. Jednak nie do końca tak było. Trafiła na ośrodek, w którym ponownie mężczyźni tam pracujący zaczęli ją gwałcić. Biedna autorka nie miała ciekawego dzieciństwa. Nie miała możliwości zaznać beztroskiego życia dziecka. Niestety im dalej czyta się tą lekturę tym gorsze przeżycia doznawała bohaterka. Po ośrodkach przyszedł czas na stawienie czoła w dorosłym życiu, ale jak ta biedna jeszcze w tedy dziewczyna miała sobie poradzić w życiu? Jak miała stawić czoło temu wszystkiemu? Co ona wiedziała w sumie o dorosłym życiu? Chyba tylko to iż dorośli są źli, a w szczególności mężczyźni.
Jednak to nie koniec historii tej biednej pisarki. To dopiero początek jej bolesnego i wręcz niewiarygodnego życia. Dopiero po przeczytaniu kolejnych rozdziałów, dowiadujemy się jak można naprawdę upodlić biednego człowieka. A cała historia zaczęła się od poznania pewnego mężczyzny...

Nagle przerażona tym, że będę musiała wyjść z brudnego mieszkania, spytałam Sally, dokąd idziemy? Dlaczego nie możemy tu zostać? Wiedziałam, że to burdel, ale przynajmniej mnie tu nikt nie dotknął. Kiedy zawisła nade mną perspektywa, że zostanę wywieziona Bóg wie dokąd, te cztery paskudne ściany wydały mi się sanktuarium.


Zakochana Sarah nie zdająca sobie sprawy z powagi sytuacji chce wyjechać za granicę w poszukiwaniu lepszego życia. No cóż się dziwić. Po przeżyciach w dzieciństwie każdy by chciał spróbować zacząć życie od nowa. Sama wiem po sobie jak wyjechałam do obcego mi kraju za poszukiwaniem godnego życia. Tylko z tą różnicą, że mi się udało, a biedniej bohaterce niestety nie.




Biedna Sarah została oszukana!!
Docierając na lotnisko przeczuwała, że coś nie gra, że coś jest nie tak, ale chęć lepszego życia dała za wygraną. I tak zaczęło się jej piekło. Została wywieziona do domu publicznego by ciężko pracować, ale nie na siebie, lecz dla ALFONSA.



To co przeżyła ta biedna kobieta jest po prostu nie do opisania. Ja sama nie umie pojąć jak można tak potraktować drugiego człowieka. Jest to dla mnie nie zrozumiałe. I szczerze podziwiam tą kobietę, że dała radę i przeżyła to wszystko, a przede wszystkim iż postanowiła napisać książkę, ponieważ wierzę, że powrót do tych ciężkich momentów z jej życia był naprawdę ciężki i bolesny. Jednakże cieszę się, że się odważyła na nowo odtworzyć tą całą historię, żeby każdy czytelnik mógł się dowiedzieć co przeżyła i równocześnie ostrzec wszystkich przed tym co może się wydarzyć. Autobiografia ta jest przestrogą dla wszystkich kobiet, które planują wyjazd poza terytorium swojego kraju, aby uważały na to komu ufają.



Pocieszające jest jedynie to, że kobieta ta przeżyła.
Jednak narkotyki, które brała podczas niewolnictwa w publicznym domu dały wiele skutków ubocznych. Uważam jednak iż lepsze uzależnienie od jakiegokolwiek narkotyku lub środku przeciw bólowego niż uwięzienie w burdelu.





Trudno jest ocenić tą pozycję zważywszy na to co jest w niej zawarte. Lecz uważam, że każdy powinien ją przeczytać, ponieważ wierzę iż ta właśnie książka da wam wiele do myślenia. Co jestem ciekawa ile osób z was wie JAK DUŻO OSÓB ZOSTAŁO ZWABIONYCH PODSTĘPEM DO PRACY W DOMU PUBLICZNYM?

Jednym zdaniem. Opowieść ta jest niebywale wstrząsająca.

10/10

20 komentarzy:

  1. Bardzo chętnie przeczytam. Myślę, że takie pozycje są niebywale wartościowe.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam tę książka dość dawno temu, ale do dziś, na jej wspomnienie, budzą się we mnie bardzo silne emocje.

    OdpowiedzUsuń
  3. I know this if off topic but I'm looking into starting my own blog
    and was curious what all is needed to get setup? I'm assuming having a
    blog like yours would cost a pretty penny?

    I'm not very web smart so I'm not 100% certain. Any recommendations or advice would be
    greatly appreciated. Many thanks

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę że to bardzo mocna książka!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie prawdziwe historie zawsze są dla mnie poruszające. Mam kilka książek z tej serii. Tej jeszcze nie czytałam, ale na pewno to nadrobię.

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pewno przeczytam. Zapisałam sobie tytuł.

    https://inspiracjepatrycjil.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Zaciekawiłaś mnie, koniecznie muszę po nią sięgnąć.
    Pozdrawiam,
    Ola z bloga pomiedzy-ksiazkami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio takie historie stają się popularne. Może się skuszę na nią.

    OdpowiedzUsuń
  9. Autobiografie trudno oceniać, bo to w końcu prawdziwe historie, a więc i prawdziwe tragedie, radości i smutki. Gdy jeszcze poruszany jest tak przerażający temat jak gwałt i handel ludźmi, to właściwie jedyne, co możemy zrobić, to współczuć bohaterce i starać się pomagać ludziom w podobnej sytuacji, gdy tylko jest to możliwe.

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę kiedyś to przeczytać ^^ Pozdrawiam ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Hmmm ciekawie, nie mam tej książki akurat ale przeczytałem już 3 z tej serii ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem wstrząśnięta. Ta książka musi być tak negatywnym ladunkiem emocjonalnym, że się w głowie mi nie mieści. Mimo to chcę ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  13. Myślę, że muszę ją przeczytać

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie czytam tego typu powieści, dla mnie są zbyt trudne :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Takie książki są bardzo trudne dla psychiki i bardzo, ale to bardzo rzadko po nie sięgam, bo wiem, że po nich ciężko jest wrócić do siebie. Możliwe, że w przyszłości przeczytam :)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
  16. Przerażająca historia, ale ważna. Myślę, że w przyszłości sięgnę po te książkę. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Koniecznie muszę przeczytać. Lubię książki na faktach.

    OdpowiedzUsuń
  18. Aż strach pomyśleć, że takie rzeczy się dzieją...

    OdpowiedzUsuń

Drogi gościu bardzo dziękuje za wyrażenie swojej opinii.
PAMIĘTAJ.!.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego pisania.!.