środa, 23 stycznia 2019

Elita.

Drugi tom "Rywalek". Do pałacu przybyło trzydzieści pięć dziewcząt. Teraz zostało ich tylko sześć. Ami i książę Maxon stają się sobie coraz bliżsi, jednak dziewczyna wciąż pamięta o Aspenie, chłopaku, którego darzyła szczerą miłością jeszcze zanim trafiła do pałacu.

Tytuł oryginału: The Elite
Cykl: Selekcja ( tom 2)
Liczba stron: 328




Drugą część zaczęłam zaraz po zakończeniu pierwszej. Możecie o niej przeczytać TUTAJ. Byłam bardzo ciekawa dalszych losów moich kochanych bohaterów. Bardzo chciałam się dowiedzieć jak potoczą się losy Maxona i Ami, a do tego jeszcze dochodzi Aspen(były chłopak Americy).

źródło




No, ale wszystko legło w gruzach...
Kontynuacja tej powieści zaczęła mnie irytować, a to wszystko przez to iż główna bohaterka była nie do zniesienia. Autorka opisała Americe jako niezdecydowaną dziewuchę, która sama nie wie czego chce. Przez to książę nie wie co ma poczynić dalej. Jakbym znalazła się na jego miejscu to od razu wyrzuciłabym z zamku tą dziewczynę. Jednakże tak się nie stało...

-(...) Nie rozumiem, jak to możliwe, że dalej mnie kochasz.-przyznałam się.
-Tak po prostu jest. Niebo jest niebieskie, słońce jest jasne, a Aspen na zawsze kocha Americę. Tak już został urządzony ten świat.


Wszystko idzie w kierunku dobrego zakończenia, ale (zawsze musi być jakieś "ale") niestety tak się nie dzieje. W tym tomie dowiadujemy się, że główna bohaterka jest w rozdarciu, bo nie wie kogo wybrać. Do tego wszystkiego książę zaczyna więcej uwagi poświęcaj również innym uczestniczkom. Lecz najlepsze jest dopiero na koniec. Z całą pewnością jest nie do przewidzenia i zaskakuje.

-Poddaję się. Przepraszam, Ami, jesteś taka cierpliwa, ale ja sama nie mogę słuchać, jak gram. To brzmi, jakby fortepian na coś chorował.
-Szczerze mówiąc, bardziej jakby umierał.



Jednakże śmiało mogę napisać, iż akcja nie toczy się szybko. Jednakże nie ma zbędnych opisów i przede wszystkim nudnych, bo to najważniejsze. Fabuła mało interesująca, ale momentami wciągająca. Plusem jest zdecydowanie to, że autorka dalej pisze prostym i zrozumiałym językiem. Czyli podsumowując czyta się ją bardzo szybko.


Jest to zdecydowanie słabsza część, gdzie dużo się nie dziej, a Ami jest zbyt irytująca. Do tego wszystkiego praktycznie nic ciekawego nie wnosi ten tom. Jestem rozczarowana, ponieważ pierwszym tomem tak się zachwycałam i byłam ciekawa jak się dalej potoczą losy bohaterów to teraz już moje emocje opadły. W sumie to sięgnę po kolejną książkę, aby wiedzieć jak to się zakończy.

6/10


32 komentarze:

  1. Bardzo dużo czytałam o tej serii i mam co do niej mieszane uczucia. Zatem jeżeli po nią sięgnę to pewnie tylko z ciekawości po pierwszy tom - o ile będę miała okazję.

    OdpowiedzUsuń
  2. To seria raczej dla młodszych czytelników, niż ja. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. a, nie znam tej serii jeszcze:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jest to książka i seria dla mnie - wiem po próbowałam z pierwszym tomem ;)

    PS Ślicznie dziękuję za odwiedziny. Życzę spokojnej nocy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To kompletnie nie ksiażki dla mnie. Odpadają zupełnie z listy do czytania.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla mnie to zbyt księżniczkowata seria...

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam dawno tę książkę albo 1 tom 🤔 wiem, że tej serii nie dokończyłam. Natomiast pamiętam, że podobała mi się ta wizja ala realty show szukania żony dla księcia i te intrygii uczestniczek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Raczej na taką serię się nie skuszę :/
    Pozdrawiam i dziękuję bardzo za odwiedziny ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo chce przeczytać "Rywalki", mam nadzieje, że się nie zawiodę.

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Też czytam na czytniku, zainwestowałem rok temu w podświetlany :)

    OdpowiedzUsuń
  11. I would love to check it out. Sounds interesting!

    www.fashionradi.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam tę serię kilka lat temu i myślę, że jako nastolatce wtedy bardziej mi się podobała, niż podobałaby mi się teraz. ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Szkoda, że ta część jest słabsza i że bohaterka irytuje. Kiedyś z ciekawości pewnie sięgnę po tę serię, ale na chwilę obecną mam inne w planach. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ta powieść to takie czytadło, była przyjemna, ale na penwo nie jest wybitna.

    OdpowiedzUsuń
  15. Dawno temu czytałam tylko pierwszą cześć, bo jakoś się nie polubiłyśmy :)
    ~Pola z www.czytamytu.blogspot.com
    Zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo lubię czytać wersję papierową książek oraz na kindle :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zaciekawiłaś mnie chętnie przeczytam serię :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nigdy nie miałam okazji przeczytać serii, ale chętnie dam jej kiedyś szansę :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak na słabszą część to ocena 6/10 to i tak dużo :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Chyba sama muszę przeczytać i wyrobić sobie zdanie...

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciekawa propozycja :)
    Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  22. Na temat tej serii czytałam różne recenzje - jednak drugi tom faktycznie przez wszystkich był nazwany słabszą częścią. To już chyba nie mój przedział wiekowy więc...zdaję się na Twoje zdanie:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  23. To zawsze frustruje, gdy kolejne tomy ulubionej serii okazują się słabsze...

    OdpowiedzUsuń
  24. Wiem komu mogę polecić tę serię :-)

    OdpowiedzUsuń
  25. O tej serii słyszałam, ale nie planuję czytać.

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie czytałem pierwszej części, ale czasami drugie części są słabe (taki ala odpoczynek bohaterów), a następnie w 3 jest super :-)

    OdpowiedzUsuń
  27. Cała seria bardzo mi się podobała, choć nie ukrywam, że trzeci tom podobał mi się najbardziej :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. O serii słyszałam dużo dobrego, jednak myślę że sama jestem już na nią trochę za stara :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Czuję sie ostrzeżony przed lekturą.

    OdpowiedzUsuń
  30. Jak już słyszę o niemogącej się zdecydować irytującej bohaterce to już mi stają przed oczami wszystkie książki, które trudno mi było skończyć. Pierwszej części nie czytałam, może była lepsza. Niestety często tak jest, że początek serii przyciąga czytelników, a w kolejnych piszą cokolwiek, bo wiadomo, że każdy sięgnie by dowiedzieć się co było dalej. Nie znoszę czegoś takiego a często się z tym spotykam :/

    OdpowiedzUsuń
  31. Przeczytałam trzy części dot. Americy i o ile pierwsza mnie zaskoczyła, bo wcale nie była tak zła, jak wiele osób mi opowiadało, o tyle dwie pozostałe oceniam jako mocno średnie. Przeczytałam też nowelki i znowu "Książę i gwardzista" był dosyć słaby, a "Królowa i faworyta" znacznie lepsze...

    OdpowiedzUsuń

Drogi gościu bardzo dziękuje za wyrażenie swojej opinii.
PAMIĘTAJ.!.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego pisania.!.