wtorek, 3 października 2017

Mój dotyk to moja siła.





Zacznę może od tego, że tak dużo czytałam o tej serii dobrych opinii, że w końcu i ja musiałam ją przeczytać. No i ku mojemu zaskoczeniu zawiodłam się. Nie jest to trylogia, która na długo zapadnie w mojej pamięci. Jestem przekonana, że za tydzień lub i nawet wcześniej o niej zapomnę. Wiele osób z pewnością jest innego zdania, ale z chęcią poczytam o waszej opinii w komentarzach. Nie przeciągając zacznę może recenzować już wszystkie tomy.

tytuł oryginału:
Shatter Me (Tom 1)
Unravel Me (Tom 2)
Ignite Me (Tom 3)
Cykl: Dotyk Julii
Liczba stron:
336 (Tom 1)
437 (Tom 2)
384 (Tom 3)




Część I.


OPIS.
" Dotyk Julii " jest pierwszym tomem napisanym przez tą Autorkę. Początkowo mnie ta historia zaciekawiła. Główna bohaterka taka biedaczka. Żyje w samotności, zamknięta. Jedynie liczby towarzyszą jej od zawsze. Jednak po pewnym czasie się to zmienia. Poznaje Adama. Oczywiście zakochują się w sobie. No i zaczyna się przygoda...

Część II.

OPIS.
No i dalsze przygody głównej bohaterki i jej towarzysza. Zaczynają się od tego, że uciekają z Komitetu odnowy do Punktu Omega, gdzie poznają innych ludzi ze szczególnymi zdolnościami. Wydawać by się mogło, że to koniec kłopotów. Niestety tak nie jest. Dopiero tam zaczynają się komplikacje...

Część III.


OPIS.
W ostatnim tomie dowiadujemy się, że tylko nasza Julia może zatrzymać Komitet Odnowy. Potrzebuje jednak pomocy. I postanawia zaufać Warnerowi. Podczas tej współpracy dowiaduje się różnych ciekawych informacji...

*******

OPINIA.
Zaczynę może od tego, że okładki są bardzo ładne. Ciekawie zrobione. Plusem jest to, że znajdziecie w nich piękne cytaty, które przedstawie poniżej. Wracając do tego cyklu książek chce napisać, że w raz z przeczytaniem kolejnych części dowiadujemy się czegoś nowego. I oczywiście nie zmienia to faktu, że od razu zauważyłam, iż ta  książka jest pisana prostym językiem. Typowa młodzieżówka. Gdzie większość dziewczyn z chęcią na pewno śledziło losy Julii. Nie mogę powiedzieć, że nie byłam ciekawa co będzie dalej. Bo bym skłamała. Uważam jednak, że główna bohaterka w pierwszej części mnie tak nie irytowała, tak jak w kolejnych. Jej niezdecydowanie doprowadzało mnie do szału. Gdzie reszta bohaterów była całkiem znośna. Magia towarzysząca w tej lekturze nie przeszkadzała mi. Stwierdzić chcę tylko, że to nie moja bajka.
Ps. Jest jeszcze jedna część tylko, że jeszcze nie została przez moją osobę przeczytana. Z pewnością kiedyś po nią sięgnę, ale póki co odpuszczę ją sobie. Nie uważam, żeby to był tom, który zmieni moje zdanie. Czy wiecie o jaką lekturę mi chodzi ?

PODSUMOWANIE.
Jeśli szukasz coś lekkiego i szybkiego do przeczytania, to ta powieść jest z pewnością dla Ciebie. Oderwie Cię ona z pewnością od codzienności.Myślę, że ocena ta jest odpowiednia do mojej opinii.
7/10



"Dotyk Julii"

Nadzieja bierze mnie w ramiona i trzyma w swoich objęciach, ociera mi łzy i mówi, że dziś, jutro, za dwa dni wszystko będzie dobrze, a ja jestem na tyle szalona, że ośmielam się w to wierzyć.
"Sekret Julii"
- Chcę być tym przyjacielem, w którym się beznadziejnie zakochasz. Tym, którego weźmiesz w ramiona i do swojego łóżka, i do osobistego świata w swojej głowie. Takim przyjacielem chcę być - mówi. - Takim, który zapamięta rzeczy, które mówisz, i kształt twoich ust, kiedy je mówisz. Chcę znać każdą krzywiznę, każdy pieg, każde drżenie twojego ciała, Julio [...] Chcę wiedzieć, gdzie cię dotykać - mówi - Chcę wiedzieć, jak cię dotykać. Chcę wiedzieć, jak cię przekonać, żebyś stworzyła uśmiech tylko dla mnie. [...] -Chcę być twoim przyjacielem - mówi - Chcę być twoim najlepszym przyjacielem.

"Dar Julii"
Słowa, myślę sobie są takie nieprzewidywalne. Żaden pistolet, miecz, armia ani król nie mogą się mierzyć z potęgą jednego zdania. Miecze mogą ranić i zabijać. Słowa zagnieżdżają się w naszych ciałach i pasożytują w nich jak robactwo. Niesiemy je ze sobą w przyszłość, nie mogąc się od nich uwolnić.


Dziękuje za dotrwanie do końca. Mam nadzieję, że podzielicie się swoimi opiniami. Jestem ciekawa co wy myślicie o tej serii. Mam nadzieję, że aż tak bardzo mnie nie skrytykujecie.

78 komentarzy:

  1. Czytałam pierwszą część i mówię tej trylogii stanowcze NIE! To było totalne nieporozumienie. A bohaterka strasznie denerwująca.

    Pozdrawiam!
    recenzje-zwyklej-czytelniczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, że bohaterka strasznie denerwuje. Ja przeczytałam wszystkie, ponieważ chciałam dać szansę tej Autorce.
      Serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  2. Ja póki co nie mam tej trylogii w planach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że nie jest to aż tak ważna seria by po nią od razu sięgać.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Nawet nie wiedziałam, że to seria ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja natomiast wiedziałam, że to seria, ale nie wiedziałam, że zaskoczy mnie w taki sposób.

      Usuń
  4. Dla mnie to zupełnie neutralne książki :) Raczej po nie nie sięgnę, chyba ze przypadkiem. Mam tonę ciekawszych dla mnie rzeczy do czytania :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś miałam w planach, ale potem już mnie znudziły tego typu książki. Może kiedyś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli nie lubisz typowych młodzieżówek to nie masz co się spieszyć z tą trylogią.

      Usuń
  6. Nie wiem, jakim cudem jeszcze nie czytałam. Słyszałam dużo dobrego i mam nadzieję, że po nią sięgnę.
    Pozdrawiam,
    Ola z bloga pomiedzy-ksiazkami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również słyszałam wiele pozytywnych opinii na ten temat i dlatego też musiałam przeczytać tą trylogię.

      Usuń
  7. Słyszałam o tych książkach.. Jednak do końca nie jestem przekonana. Może przeczytam przy najbliższej okazji.. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy co lubisz czytać. Jeśli młodzieżówki z domieszką nadludzkich zdolności to te książki są dla Ciebie.

      Usuń
  8. Trafiłam na całą trylogię przypadkiem, długo po wielkim medialnym szumie jaki jej towarzyszył, ale mam ją na czytniku, zatem pewnie przeczytam. Słyszałam już bardzo pozytywne opinie i skrajnie negatywne, więc trzeba się przekonać, czy tak jak piszesz prawda jest de facto po środku czy jednak rację ma skrajna frakcja. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uważam, że tak jak napisałaś musisz sama przeczytać tą całą serię i ocenić, a ja z chęcią poczekam na Twoją recenzję.

      Usuń
  9. Nigdy nie słyszałam o tych książkach, a cytaty fajne. :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda. Cytaty są naprawdę świetne.

      Usuń
    2. Mam te książki na półce jeszcze w starych okładkach, problem w tym, że nie czytałam. Jestem typową zbieraczką :)

      Usuń
    3. Szczerze mówiąc ja również jestem zbieraczką.
      Tą serię przeczytałam tylko dlatego bo była popularna swojego czasu.

      Usuń
  10. Książkę już od dawna mam w planie, ale szczerze mówiąc myślałam, że będzie to coś wybitnego. Te okładki są genialne.

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślałam, ale no cóż nie mój gust. Co do okładek zgadzam się z Tobą. Śliczne.

      Usuń
  11. Jakoś nie czuję się przekonana żeby sięgnąć po tę serię. Chyba nie wpasowuje się w mój czytelniczy gust ;)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i w tym rzecz, że nie każdemu przypadnie ona do gustu. Zależy kto co lubi.

      Usuń
  12. Nie słyszałam o tej serii, ale książki zupełnie nie w moim stylu:(
    https://uglyographyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumie Cię i dlatego nie będę przekonywać Cię do przeczytania tych pozycji.

      Usuń
  13. Nie znam tej serii, intrygujące okładki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładki rzeczywiście są piękne. Co do serii, to zależy czy lubisz młodzieżówki.

      Usuń
  14. Rz już miałam przeczytać tą książkę, ale potem się rozmyśliłam i oddałam ją do biblioteki. Do dzisiaj nie poznałam tej historii, ale niespecjalnie mnie do niej ciągnie...

    Pozdrawiam
    Caroline Livre

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uważam, że dużo nie straciłaś. Jeśli nie pociągają Cię nadludzkie zdolności.

      Usuń
  15. Właśnie taką lekką i szybko czytającą się książkę chciałabym przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie słyszałam o tych książkach i autorce. Myślę, że w przyszłości to zmienię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja słyszałam o dlatego przeczytałam. Była ona taka popularna, ale po przeczytaniu okazało się, że to nie do końca mój gust.

      Usuń
  17. Parę lat temu przeczytałam pierwszy tom i, o dziwo, wywarł na mnie pozytywne wrażenie. Oczywiście już kompletnie nie pamiętam, co się w nim działo, a wypadałoby dokończyć serię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że warto dokończyć serię jeśli Ci się podobała. Najciekawsze jest przed Tobą.

      Usuń
  18. Kojarzę tę serię, ale jak na razie nie mam jej w planach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stwierdzam, że nic nie stracisz jak odpuścisz sobie ją. Nic nadzwyczajnego to nie jest.

      Usuń
  19. Widzę, że seria zupełnie nie dla mnie, ale cytaty są bardzo ładne :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo ciekawa recenzja ;) nie przepadam za książkami tego gatunku, ale może skuszę się na chociaż jeden tom ;P
    Zapraszam Cię również do mnie, mój blog dopiero się rozkręca, ale może spodoba Ci się i zostaniesz ze mną na dłużej ^^
    http://herbatkanarogu.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli nie przepadasz za książkami tego gatunku to nie wiem czy spodoba ci się cała seria.

      Usuń
  21. Słyszałam i czytałam o tej serii i większość opinii skłaniała się ku "eh, taka sobie". Nie zaciekawił mnie opis fabuły i raczej nigdy po nią nie sięgnę.

    Pozdrawiam,
    Ania z https://ksiazkowe-podroze-w-chmurach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie tak jak piszesz. Książka jest taka sobie nic wybitnego. Zwykła młodzieżówka.

      Usuń
  22. Ja kocham chorego psychola, ale za Adamem nie przepadam :D Generalnie lubię książkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warner bardzo ciekawa postać. Również, go polubiłam. No, a Adam denerwujący.

      Usuń
  23. Całkowicie nie mój klimat, to znaczy nic mnie nie przekonało :D Okładki zresztą też wcale niekoniecznie. Skoro więc mówisz, że książka nie jest taka, jakiej byś oczekiwała, a główna bohaterka potrafi irytować, to raczej po nią nie sięgnę.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szanuje Twoje zdanie. Nie namawiam do przeczytania.

      Usuń
    2. Mnie zaczęło się podobać jak na dłużej pojawił się Warner :)

      Usuń
    3. Racja Aaron, dużo dobrego wprowadził do tej serii.

      Usuń
  24. Nie przekonam się do tej serii chyba nigdy... nic nie mogę znaleźć w niej pociągającego :)
    noo, oprócz okładek <3
    POCZYTAJ ZE MNĄ!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładki są bombowe, a co do tej trylogii. .. zależy kto co szuka.

      Usuń
  25. Ta seria jakoś nigdy specjalnie mnie nie kusiła, i chyba nie stracę wiele jeśli sobie ją odpuszczę ;) Irytujące bohaterki to coś przez co mam ochotę rzucić książką w kąt i nigdy do niej nie wracać ;)

    Book Beast Blog

    OdpowiedzUsuń
  26. Przeczytałam, ponieważ była popularna. Jednak nie lubię takich bohaterek.

    OdpowiedzUsuń
  27. Słyszałam o tej serii, ale nie ciągnęło i na razie nie ciągnie mnie do niej. Po prostu mam sporo książek do zaległości. To nie oznacza, że nie sięgnę. :D
    Pozdrawiam, polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście nie namawiam do przeczytania, bo jestem przekonana, że jest wiele ciekawszych książek do przeczytania.

      Usuń
  28. Skończyłam pierwszą część. Początek książki był dla mnie dość ciężki, ale książkę mogę ocenić jako dobrą. Mam w planach kolejne tomy, ale jeszcze nie w najbliższym czasie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy lubi co innego. Dla mnie ta trylogia to nic nadzwyczajnego.

      Usuń
  29. Mi bardzo podobała się trylogia :)Lubie takie klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma swój gust czytelniczy. I z pewnością nie będę Cię za to krytykować.

      Usuń
  30. Denerwujaca glowna bohaterka ktora pozniej denerwuje jeszcze bardziej od razu sprawia ze nie chce czytac :D Dobrze ze szczerze napisane zostalo. Dzieki! Pozdrawiam i zapraszam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze piszę szczerze o danej książce, bo to jest najważniejsze. I popieram twoje zdanie.

      Usuń
  31. Nie czytałam serii, ale często widuję ją w księgarniach i waham się, czy po nią sięgnąć.
    Zauważyłam, że piszesz bardzo krótkimi zdaniami, czasami wręcz za szybko dajesz kropkę - w wielu miejscach stosowniejszy by był przecinek niż kropka ;)
    Masz zbędą spację przez znakiem zapytania i brakuje Ci jednej pomiędzy dwoma zdaniami. Zauważyłam również brak jednego "ę". Plus za wyjustowanie tekstu ;) Może się i czepiam, ale jestem polonistą, zrozumcie mnie ludzie ;)
    Łączę jeżowe pozdrowienia
    Rina z Zaczytanych Jeży
    https://zaczytanejeze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za poprawki. Z pewnością postaram się zmienić to co robię źle. Jednak pamiętaj o tym, że nie mieszkam w Polsce.

      Usuń
  32. Słyszałam tak, jak Ty wiele pozytywnych opinii i dlatego Twoja recenzja mnie zaskoczyła :) Mam w planach przeczytanie :)
    https://biblioteczkanaszpilkach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba samemu się przekonać czy warto przeczytać tą trylogie.

      Usuń
  33. Też dużo słyszałam o tej serii. Czasami mam wrażenie, że jestem jedyną osobą, która jej jeszcze nie zna. Może uda mi się ją kiedyś przeczytać, czasami takie lżejsze lektury też się przydają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście masz rację. Lżejsze książki też są nam potrzebne.

      Usuń
  34. Nigdy w życiu nie słyszałam o tej serii książek :P I raczej czytając Twoją opinię na ich temat? Nie zrobię tego :)

    Pozdrawiam, she__vvolf 🐺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli nie przepadasz za młodzieżówkami, w których bohaterowie mają nadludzkie zdolności to nie polecam.

      Usuń
  35. Niestety jeszcze nie słyszałam o tej serii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że wszystko jest przed Tobą. Tylko zależy jakie książki lubisz. :)

      Usuń
  36. Mam wrażenie, że czytałyśmy inne serie - język powieści jest w niej najbardziej niesamowity - cudownie poetycki w pierwszej części, ulega uproszczeniu i naturalizacji w kolejnych tomach, razem z postępującą socjalizacją Julii. Sama postać bohaterki dopiero w trzecim tomie mi przeszkadzała - miałam wrażenie, że zmarnowano ogromny potencjał, jaki w niej był ukryty. Z niebanalnej dziewczyny pełnej wątpliwości i lęku, co do tego, czy jest w stanie sobie poradzić, zrobiono z niej typową superbohaterkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz uważam, że każdy ma swój gust. Mnie ta seria nie porwała tak jakbym się tego spodziewała, tym bardziej , że tyle dobrych opiniach czytałam o nich.

      Usuń
  37. dałam radę przeczytać tylko pierwszą część, i to z bólem serca. jedna ze słabszych książek, jakie czytałam. nie zamierzam kontynuować serii :D nie jesteś jedyną, której nie zachwycił Dotyk Julii. A szkoda, bo okładka śliczna. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że są tutaj czytelnicy co popierają moją opinię na ten temat.

      Usuń
  38. Przeczytałam jedynie pierwszą część i niestety nie sięgnę po kolejne, jak dla mnie po prostu mało interesująca :/
    Pozdrawiam,
    https://blondiebooklover.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z czystej ciekawości można przeczytać resztę książek, ale to napewno nic nadzwyczajnego.

      Usuń

Drogi gościu bardzo dziękuje za wyrażenie swojej opinii.
PAMIĘTAJ.!.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego pisania.!.